Δευτέρα, Δεκεμβρίου 27, 2010

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΤΟΝΩΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΝΟΙΑΚΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟ

Οι απόψεις των "άλλων Ιεραρχών", που είναι αφοσιωμένοι στο νόημα της αποστολής της Εκκλησίας, σε αντιδιαστολή με τους εμπνευστές της έντυπης πολιτικής παρέμβασης, που μοιράστηκε στους ναούς.




Μετά την ανάρτηση του κειμένου μου στις 20/12/10 (Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΦΟΡΟΥΣΕ ΡΑΣΟ) και στη συνέχεια την ανάρτηση του κειμένου της θεολόγου κ. Ελένης Λιντζαροπούλου στις 22.12.10 (Περί της παρέμβασης της Εκκλησίας με κείμενο απευθυνόμενο στο λαό) διάβασα με ιδιαίτερη ικανοποίηση στην εφημ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 24/12/10, σε ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Νίκου Παπαχρήστου, και με τον παραπάνω τίτλο, ότι στην Εκκλησία υπάρχει ένα ισχυρό ρεύμα που εκφράζουν πολλοί Μητροπολίτες, που εκτιμούν ότι η Εκκλησία πρέπει να αποφεύγει ρητά- σε αντιδιαστολή με την τελευταία οξεία έντυπη παρέμβαση- κάθε ανάμειξή της στην τρέχουσα πολιτική και στη φθορά που αυτή προκαλεί, και να διαδραματίζει έναν ρόλο ενωτικό ιδιαίτερα σε μια περίοδο που το σύνολο της κοινωνίας δοκιμάζεται σκληρά. (Αυτά γράφαμε κι εμείς στο ιστολόγιό μας).
.
Η πτέρυγα λοιπόν αυτή της Ιεραρχίας εκτιμά ότι σε μια εποχή βαθιάς κρίσης, η Εκκλησία με νηφαλιότητα και αυτοσυγκράτηση καλείται να αναπτύξει περαιτέρω το προνοιακό και κοινωνικό έργο της, προς ανακούφιση πασχόντων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων.

«Αντί να αναζητούμε την προσωπική μας αυτοδικαίωση, πιο χρήσιμο είναι να βρισκόμαστε συνεχώς δίπλα στους ανθρώπους που μας έχουν ανάγκη, σημειώνει με νόημα στην –Κ- ένας εκ των Μητροπολιτών της Πελοποννήσου.

Αλλά, (σημείωση δική μου) δυστυχώς τον τόνο στην Εκκλησία τον δίνουν οι Μουτζαχεντίν Μητροπολίτες: Οι άπληστοι για την ερμαφρόδιτη εκκλησιαστικοπολιτική εξουσία. Οι Μητροπολίτες των εκβιασμών της πολιτείας, για παροχή περαιτέρω προνομίων και φοροαπαλλαγών, σε βάρος των πολιτών που σηκώνουν το επαχθές βάρος των αναγκών της χώρας και όχι μόνο σε περιόδους κρίσης.

Στην ίδια εφημερίδα διαβάζω επίσης από ένα κείμενο που δημοσιεύει ο αληθινά σεβαστός Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος και σπουδαίος θεολόγος, τα παρακάτω:

.....Η Εκκλησία από τη φύση της , εκτός του ότι νοηματοδοτεί τον ανθρώπινο βίο και έχει μια πνευματική αποστολή, συγχρόνως λειτουργεί εξισορροπητικά στην κοινωνία. Δεν μπορεί να παίξη το ρόλο του ψυχοναρκωτικού, σύμφωνα με τη ρήση του Μαρξ «η θρησκεία είναι το όπιον του λαού», αλλά ούτε να παίξη και το ρόλο του εισαγγελέα και να καταγγέλη αυτούς που ενδεχομένως ευθύνονται για την οικονομική και κοινωνική κρίση. Ο προφήτης Ησαΐας αναφερόμενος στο έργο του Χριστού έλεγε: «Δεν θα φιλονική, ούτε θα φωνάζη… Καλάμι ραγισμένο δεν θα το σπάσει και λυχνάρι που καπνίζει δεν θα το σβήση» (Ματθ.ιβ΄, 19-20).
Στο σημερινό πρόβλημα και την αυριανή ύφεση χρειάζονται ηγέτες που θα παρηγορούν και θα καθοδηγούν θετικά το λαό και όχι να καθοδηγούνται από την οργή του λαού και τα πάθη. Οι άνθρωποι σήμερα έχουν ανάγκη από παρακλητικό λόγο και όχι καταγγελτικό, από νηφαλιότητα και ψυχραιμία και όχι από έξαψη των παθών, τα οποία εκφράζονται με οργή και βία που δεν οδηγούν πουθενά, αλλά μάλλον εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες. Οι πληγές του σώματος όταν ξύνωνται προκαλούν μια ηδονή, αλλά αυξάνουν την οδύνη και την πληγή.
Δεν μπορεί κανείς να αυτοηδονίζεται με τον ερεθισμό των πληγών. Σήμερα δεν υπάρχει καιρός για παιχνίδια με τους πληγωμένους και πεινασμένους ανθρώπους.
Η Εκκλησία πρέπει να αυξήση το φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο και να γίνη πόλος ενότητας των ανθρώπων. Πρέπει όλοι να αγωνισθούμε για την θεσμική οργάνωση του κράτους μας που είναι ο μεγάλος ασθενής, για την πάταξη της διαφθοράς και την προσφορά ελπίδας, ψυχραιμίας και αγάπης. Αληθινός ηέτης δεν είναι εκείνος που ξεσηκώνει τα πληγωμένα πλήθη, αλλά αυτός που θεραπεύει πληγές και οργανώνει τους κοινωνικούς θεσμούς, αυτός που βλέπει το παρόν και αποβλέπει στο μέλλον. Η κοινωνική και οικονομική κρίση πρέπει να αντιμετωπισθεί με κρίση, δηλαδή με διάκριση, περίσκεψη, σύνεση και αποφασιστικότητα».


(Σημείωση δική μου): Δεν είχα αμφιβολία ότι υπάρχουν σημαντικές προσωπικότητες ανάμεσα στους Ιεράρχες. Αλλά αυτοί η σημαντικοί πρέπει να φωνάξουν δυνατά την άποψή τους όπως ο Μητροπολίτης Ιερόθεος , ώστε να ξέρει ο λαός ποιους θα τιμά και θα ακούει με σεβασμό. Ασφαλώς και πρέπει να παρεμβαίνει η Εκκλησία στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας αλλά με όρους εκκλησιαστικούς και όχι πολιτικούς.

Τέλος, θα ήθελα για τους αναγνώστες του ιστολογίου να τονίσω, ότι τα κείμενα κριτικής για την κοινωνία και την πολιτική , πέραν της λογοτεχνίας, που αναρτώ,
γράφονται μέσα στα πλαίσια της αντίληψής μου, ότι οι πνευματικοί δημιουργοί δεν πρέπει να σιωπούν. Πρέπει να εκτίθενται δημόσια με το λόγο τους κι αν ο λόγος τους αντέχει στο καμίνι της δημόσιας κριτικής, τότε ας βοηθήσει. Αν δεν αντέξει, τότε ας παρακαμφθεί.

Φαίδων Θεοφίλου

23 σχόλια:

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Δεν είναι περιττό να πω ότι συμφωνώ απόλυτα Φαίδωνα. Ο σεβαστός μητροπολίτης Ναυπάκτου, έχει δυνατή φωνή εντός εκκλησίας και εντός θεολογικών κύκλων. Είναι υπέρμαχος της παράδοσης και γι αυτό δεν είναι πάντα αρεστός. Δεν χαϊδεύει αυτιά και συνειδήσεις, ανεξάρτητα από το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε μαζί του.
Μακάρι η οντότητα και το βάρος του ονόματός του να βοηθήσεις να υψωθούν και άλλες φωνές της λογικής και του ήθους. Έρχονται καιροί δύσκολοι, ο κόσμος θα τρέχει να βρει παρηγοριά στους ναούς. Δεν μπορεί οι ιεράρχες να παίζουν πολιτικά παιχνίδια εις βάρος του.

Nefeli είπε...

Φαίδωνα πολύ καλά τα λέτε. Το προνοιακό έργο της Εκκλησίας είναι απότοκο ουσιαστικό του πνευματικού της έργου και του εσωτερικού του νοήματος. Δεν είναι πάρεργο και δεν είναι φιλανθρωπική πράξη που χρειάζεται επιβράβευση. Η Εκκλησία είναι από την ουσία της μόνο φιλάνθρωπος και τίποτε άλλο. Αφού η μόνη «αδυναμία» του Θεού είναι η φιλανθρωπία του. Εξαιτίας αυτής γεννάται, πάσχει και πεθαίνει και γι αυτήν ανασταίνεται. Όχι για την δόξα, όχι για την τιμή. Αυτά αποδίδονται από εμάς σ’ αυτόν γιατί αποτελούν δική μας ανάγκη επειδή μα είναι πιο «εύκολα» από το να τον αγαπάμε. Ο Ναυπάκτου είπε το αυτονόητο που απορρέει από την Θεολογική του επάρκεια. Μένει τώρα να ακολουθήσει ντρεπόμενη η υπόλοιπη ιεραρχία. Αν και πολύ φοβάμαι ότι απλά θα κάνει ότι ξέχασε και αυτό της το ατόπημα όπως και τόσα άλλα χειρότερα.

Stergios Kaloudis είπε...

Όταn διαβάζω τέτοια μεστά άρθρα, γεμάτα από Πραγματικότητα, τότε αισθάνομαι την Ελπίδα ζωντανή. Για μία Κοινωνία, που στο μεγαλύτερο κομμάτι της θ' αρχίσει να βλέπει τα πράγματα γύρω της, με στόχο το ΕΜΕΙΣ και όχι το ξερό ωχαδερφικό και καταστρεπτικό ΕΓΩ!
Ευχαριστώ για αυτά που γράφετε κ. Φ. ΘΕΟΦΊΛΟΥ!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Big Mama
Τιμώ κι εγώ τον Μητροπολίτη Ιερόθεο, αφού εκφράζει την αληθινή αποστολή της Εκκλησίας.
Αλλά όπως έγραψα και στην ανάρτηση, σπουδαίοι Ιεράρχες όπως αυτός επικαλύπτονται από τους μουτζαχεντίν, που ναρκισσευόμενοι, αντικατέστησαν το κήρυγμα της Εκκλησίας, με εξωτερική και εσωτερική πολιτική εντός των ναών, φιλοδοξούντες να είναι οι μόνιμοι ρυθμιστές των πολιτικών πραγμάτων της χώρας.
Δεν ξέρω αν οι Έλληνες θα τρέχουν να βρίσκουν παρηγοριά στους ναούς. Προσωπικά το απεύχομαι για την αξιοπρέπεια των πολιτών. Θα ανέμενα οι ιεράρχες και ο κλήρος να κατεβεί στους δρόμους , στα σπίτια και στις φτωχογειτονιές.
Αν και θα ήταν κοινωνικά αποδεκτό, αντί να τρέχουν στους ναούς για παρηγοριά οι πάσχοντες, να τρέξουν στις Μητροπόλεις να λαφυραγωγήσουν τον πλούτο τους.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Nefeli

Νεφέλη μου στοχεύεις με τέτοια νοηματική ακρίβεια τα νοήματα και τις αξίες της Εκκλησίας, που με κάνεις να σκεφθώ ότι ίσως έχεις και θεολογική κατάρτιση.
Όπως καινα 'χει όμως, είναι σημαντικά τα όσα καταγράφεις για τη συζήτησή μας.
Η κατακλείδα του σχολίου σου άπτεται του πραγματικού προβλήματος της Εκκλησίας. Δεν αντιμετωπίζει ποτέ κατάφατσα τα ατοπήματά της. Απλά τα κουκουλώνει ή τα αγνοεί. Γι αυτό και επαναλαμβάνει τα ίδια.΄Συνεπώς είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να απαιτήσει κανείς από τον απλό πολίτη να αλλάξει....

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Stergios Kaloudis
Εγώ σας ευχαριστώ κ. Καλούδη και χαίρομαι που θεωρείτε χρήσιμα αυτά που γράφω.
Δεν κάνω όμως τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο χρέος ενός συνειδητοποιημένου πολίτη.

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Τα λάφυρά της η εκκλησία τα επενδύει … τι νομίζετε; Εκεί θα τα αφήσουν να τους βρει κανένα κακό…
Κοινωνικά αποδεκτό αλλά και Χριστιανικά επιβεβλημένο θα ήταν, Φαίδωνα, η εκκλησία να μην είχε επιτρέψει να φτάσουμε ως εδώ. Η συλλογή αμέτρητου πλούτου και η φιλοχρηματία των ιεραρχών, καθώς και η σιωπή τους μπροστά στην παρόμοια ασυδοσία των πολιτικών –από αιώνες τώρα– υπήρξαν παράγοντες που οδήγησαν την χώρα σε αυτό το χάλι. Απεύχομαι κάθε τι που κάνει τον άνθρωπο να φτάνει στην έσχατη ένδεια. Όμως είναι γεγονός ότι ήδη προστρέχουν οι άνθρωποι στους ναούς από χρόνια. Θα συμφωνήσω λοιπόν απόλυτα μαζί σας. Οι ιερείς και οι ιεράρχες πρέπει να προστρέξουν στον κόσμο. Όσο για τους μουτζαχεντίν… κι οι ντενεκέδες θόρυβο κάνουν.

σπυρος δαρσινός είπε...

Επίκαιρο θέμα.Επάνω στην κρίση.
με τις πολλές "πληγές"
που δεν θέλουν κούφια χέρια και λόγια,άλλά νυστεριές πάνω στο πύον.Προς Θεού,δεν θέλω να πω ότι το εξέθρεψε όλο η εκκλησία,το λιβάνισε όμως,το νανούρισε να "θρέψει" για να μπορεί επάνω του να κυριαρχεί με λόγια ευσπλαχνίας.

Καλά κάνεις ΦΑΊΔΩΝΑ που εξαντλείς το θεμα με απανωτές αναρτήσεις, πληροφορίες και ονομαστικές αναφορές σε αξιωμένους ιερωμένους.
Γιατί όσο άδικη είναι η αδικία άλλο τόσο είναι και η μη αναφορά του ΔΙΚΑΙΟΥ

Και βέβαια οι ιστοσελίδες
είναι γιά τους δημοσιογράφους πηγή άντλησης θέσεων και πληροφοριών.
Στο " καφενείο' σου Φαίδωνα έχουν ακουσθεί πράγματα ,από σένα και τους σχολιαστές, που δεν περνάνε απαρατήρητα από αυτούς που θέλουν να στοιχειοθετήσουν παραγωγικό λόγο.Τα επιχειρηματικά ,καθαρά λόγια,που βρίσκουν του αρμούς της ουσίας,είναι γροθιά πάνω στο κοινωνικό έμφραγμα.

Αν ήμουν δημοσιογράφος θα καθόμουνα με ένα μπλοκάκκι σε ένα γωνιακό τραπεζάκι του 'ΚΑΦΕΝΕΊΟΥ"και θα έγραφα.
Πάνω στην πυροστιά της σκέψης [όλων σας] Έχει κοχλάσει [πολλές φορές] τροφή ουσίας που αφήνεται φιλόδωρα "επάνω στο τραπέζ.

Πρέπει τώρα να βγάλει η εκκλησία τα μεγάλα ρασα της που σκεπάζουν το κενό της και να δείξει την ουσία της,που δεν είναι άλλη από το "προνοιακό της έργο"
Θά λεγα: ότι αυτή η κρίση[ηθική και οινομική-αλληλεχούμενες άλλωσρτε ] είναι μιά "ευκαιρία"γιά την εκκλησία να επανανίφτεί στην νηπτική Θεολογία της μέσα από το αποστολικό της καθήκον με την εν-ουσία της που είναι στο μεδούλι
του Χριστιανικού λόγου ,που ανοθευτος[όταν αφηνεται] περνάει πεντακάθαρη αιμοφόρα ροή στην σπονδυλική στήλη της δημιουργίας .

Ανώνυμος είπε...

Η εκκλησία Του Χριστού χρησιμοποιείται.
Όχι τώρα.
Απ’ τους πρώτους κιόλας Χριστιανικούς χρόνους.
Λίγες, σπάνιες, είναι οι φορές που στάθηκε στο ύψος της αποστολής της.
Κι αυτό, από μια μικρή ομάδα φωτισμένων ιεραρχών.
Αιτία; Η γάγγραινα που ονομάζεται ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ.
Αυτή είναι, που όπου εγκαθίσταται, ξεριζώνειαργά αλλά σταθερά, συνειδήσεις, καταστρέφει, πολτοποιεί, διαβρώνει, εκμαυλίζει, καιτέλος σκοτώνει κάθε ιερό και όσιο
Παντού το ίδιο έργο παράγει.
Μητροπολίτες υπέργηροι, σκουριασμένοι, άρρωστοι, συνεχίζουν το ελλιπές και αναχρονιστικό ποιμαντικό τους έργο ορθώνοντας εμπόδια στον εκσυγχρονισμό της εκκλησίας που είναι μια καθολική απαίτηση των καιρών.
Τους ‘’θαυμάζουμε’’ όταν τους βλέπουμε συγκεντρωμένους στην Ιερά Σύνοδο.
Πόσα δίνεις; Πόσα θέλεις; Μια μόνιμη συναλλαγή για την απόκτηση και εκμετάλλευση μια προσοδοφόρας Μητρόπολις.
Η ξεδιαντροπιά και η ασυνειδησία σε όλο της το μεγαλείο.
Δεν θα πρέπει κάποτε οι Μητροπολίτες να εκλέγονται απ’ το λαό της ενορίας;
Και να είναι υπόδειγμα και κόσμημα ήθους και αρετής;

Καλή Χρονιά φίλοι μου,

σεραφείμ βάγιας

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος Δαρσινός

΄΄Αλλη μια ανάρτηση-ανασκόπηση της κύριας ανάρτησης είναι το σχόλιό σου Σπυρέτο. Οι επισημάνσεις σου καιτα επαινετικά λόγια σου για το ιστολόγια, προκαλούν ιδιαίτερη ικανοποίηση, αφού προέρχονται από έναν άνθρωπο σαν και σένα που δεν χαρίζει τίποτα και δεν κάνει εκπτώσεις σε όσα θέλει να πει.
Όμως, στα όσα ουσιώδη λέγονται εδώ μέσα, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι και συ έχεις σημαντική συμμετοχή συνδιαμορφώνοντας έτσι την ταυτότητα του ιστολογίου. Αυτό είναι από τα λίγα ιστολόγια , όπου οι σμμετέχοντες εστιάζουν τα σχόλιά τους πάνω στο θέμα, χωρίς παρεκκλίσεις, πλουτίζοντάς το και με άλλες διαστάσεις, έτσι που τα σχόλια να αποκτούν ίση ή και μεγαλύτερη αξία από το ίδιο το θέμα της ανάρτησης, που πυροδοτεί μεν τη σκέψη όσων σχολιάζουν, αλλά δεν είναι δυνατόν να καλύψει όλο το εύρος του θέματος στο οποίο αναφέρεται, μέσα σε μια σελίδα.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Ανώνυμος/Σεραφείμ Βάγιας

Να μια διάσταση του θέματος που δεν επισημάνθηκε μέχρι τώρα φίλε Σεραφείμ: Η χυδαία συναλλαγή , μεταξύ των Μητροπολιτών για την εκλογή νέων. Θυμάμαι, για να επιβεβαιώσω αυτά που λες, όταν γινόταν η εκλογή Αρχιεπισκόπου πριν από μερικά χρόνια,και υποψήφιοι ήταν ο Χριστόδουλος και ο νύν Ιερώνυμος, ο Χριστόδουλος κατηγόρησε τον συνυποψήφιό του ότι έκανε οικονομικές καταχρήσεις στη Μητρόπολή του. Το κόλπο έπιασε και εξελέγη, όπως όλοι ξέρετε ο Χριστόδουλος. Ο Ιερώνυμος μετά από αυτά, ζήτησε από το κράτος και ορκωτούς λογιστές, έλεγχο των οικονομικών της Μητρόπολής του. Αποτέλεσμα: Όλα βρέθηκαν σε απόλυτη τάξη.
Έτσι λοιπόν έχουμε, όχι μόνο τη συναλλαγή μεταξύ τους ,"Τι δίνεις, τι παίρνω", όπως είπες αλλά και βρώμικο πολιτικάντικο παιχνίδι.
Πράγματι, θα ήταν όλα διαφορετικά στην Εκκλησία όπως έπισημαίνεις, αν η εκλογή των Μητροπολιτών γινόταν από τον λαό που υπάγεται στη κάθε Μητρόπολη.

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Kατά τη γνώμη μου ,Φίλε Σεραφείμ,αν
εκλεγούν απο τις ενορίες θα είναι ακόμη χειρότερα, γιατί τότε είναι που θα κατεβαίνουν με τις αγιαστούρες και τα χρυσά ραβδιά στις γειτονιές και θα φοβεριζουν τους πιστούς με κολάσεις και αφορισμούς αν δεν τους ψηφίσουν.
Η μόνη λύση είναι να αποκτήσουν συνείδηση της ιερής αποστολής τους και να περιορισθούν σε Αυτή
Και βεβαια μπορούν ναέ έχουν προσωπική αποψη ,επί παντός -πολίτες του ίδιου έθνους ειναι κι αυτοί-αλλά να μην την εκφράζουν από άμβωνος.Γιατί,πως να το κάνουμε,ο 'αμβωνας¨ και η Άγια πυλη" εκπέμπουν τέτοια δυναμική επιρροή που και τα σκουπίδια[πολλές φορές]φαίνονται διαμάντια.Αυτο είναι το κακό στον κόσμο μας :η ηθική και η παιδεία είναι[αυτή που είναι] κάτω από τον μανδύα της υποκρησίας και με αυτή θέλουν να διακρίνονται οι άνθρωποι .
Επικρατησε η αντίληψη ότι πρεπει να είσαι αιλουροειδής και γλοιώδης για να μην κολάει επάνω σου ο βουρκός που κινήσαι .Η μονιμότητα ,ναι,πρέπει να καταργηθεί στον δημόσιο τομέα,γιατί εκει γινεται η μεγαλυτερη αδικία στον ιδιο τον ΄μόνιμο : αφ''οτου διορισθείσβηνουν ,σιγά σιγά οι ικανότητες του και αδικήται το σύνολο.

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Φαίδωνα,το θέμα μιάς αναρτησης- επί της ουσίας-είναι ζουμερός κορμός δέντρου,που όσο πιό πολλοί βλαστοί ξεπετάγονται
στα κλαδιά του τόσο πιό πολλούς καρπούς κάνει.Ναι,συμβαίνει,πολλές φορές,οι καρποί στους βλαστούς που βλέπουν τον ήλιο να είναι τόσο γευστικοί που κάνουν περήφανο τον ίδιο τον κορμό.
Ειναι εκατομμύρια τα 'μάτια" στις διακλαδώσεις της σκέψης που γυρεύουν Βασική αιτία και φως γιά να ανοίξουν.

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Φίλοι μου καλοί, θα σας πω μια μικρή ιστορία. Μετά την αυτοκτονία του Ιούδα (Ισκαριώτη), οι μαθητές έπρεπε να επιλέξουν έναν για να πάρει την θέση του κοντά στους υπόλοιπους έντεκα. Ανάμεσα στον Ιωσήφ (Ιούστο) και στον Ματθία, οι απόστολοι, αφού προσευχήθηκαν στο Άγιο Πνεύμα, έκαναν ΚΛΗΡΩΣΗ και επέλεξαν τον Ματθία. Το ίδιο γίνεται ακόμη και σήμερα στην εκλογή του Αρχιεπισκόπου της Εκκλησίας της Κρήτης. Τα ονόματα τοποθετούνται στο άγιο ποτήριο και γίνεται κλήρωση. ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ… ΑΠΛΟ;;; Όχι σαν μερικούς μερικούς που αισθάνονται ότι είναι πάνω από τον νόμο και πάνω από τον Θεό…. Βλέπετε, η παράδοση της Εκκλησίας έχει λύσεις τίμιες και αγαθές. Οι ιεράρχες δεν θέλουν αυτές τις λύσεις… Την καλησπέρα μου φίλοι μου.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος Δαρσινός
Σπυρέτο μου η εκλογή ΄Μητροπολίτη από τους πολίτες έχει άλλα κριτήρια και δεν μπορεί να έχει τη βρωμιά της συναλλαγής που έχουν οι Μητροπολίτες. Αν κάποιος για να εκλεγεί Μητροπολίτης, πουλήσει τσαμπουκά στους πολίτες , όπως λες , για να εκλεγεί, αυτό θα λειτουργήσει ως μπούμεραγκ εναντίον του, αφού τα κριτήρια των πιστών, δεν είναι ίδια με αυτά που έχουν για τους πολιτικούς.
Άλλωστε οι πιστοί, θα παρακολουθούν θέλοντας και μη, για κάποια χρόνια τη διαδρομή του υποψηφίου στην ενορία τους για να σχηματίσουν άποψη. Όχι σαν τον Μητροπολίτη Αττικής που ήταν βουτηγμένος μέσα στα σκάνδαλα και τις αξιόποινες πράξεις και τον αθώωσε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος!!!!
Αλλά υπάρχει και η απλούστατη λύση που αναφέρει η Big Mama.

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Και να σας πω κάτι φίλοι μου; Πιο μεγάλη εμπιστοσύνη έχω στην κλήρωση (εξ ου και κλήρος) παρά στην εκλογή από το πλήρωμα της Εκκλησίας. Μην ξεχνάμε Φαίδωνα τα λάβαρα που σήκωσαν οι θείτσες μετά από προτροπή των μητροπολιτών… τις διαδηλώσεις τους υπέρ του πρώην Αττικής… την υπεράσπιση κάθε υποκριτή, παιδεραστή και κλέφτη παπά από τις εκκλησιαστικές κυράδες (και κυρίους ενίοτε). Τα κριτήρια των πιστών, δυστυχώς, έχουν διαμορφωθεί από μια διαβρωμένη ιεραρχία παράλληλα με την άγνοια και τον φόβο που περιβάλλει όλο το εκκλησιαστικό πλαίσιο.

Σπυρος Δ. είπε...

Δηλαδή BIG MAMA και Φαίδωνα ,αποκλείετε,και οι δύο, το γεγονός ότι μπορεί ,αυτοι οι δεσποτάσες ,βλέποντας ότι χάνεται η εμπιστοσύνη του κόσμου προς αυτούς να μαζευτούν σε μιά σύνοδο και να αποφασίσουν ,εστω διπλωματικά ,να συνετισθουν ή κι ακόμη να επανέλθουν στο δρόμο της αλήθειας όντας ο μοναδικός που λάμπει και λάμπουν και οι ιδιοι ?
Μη ξεχνάμε πως εκτός από πονηροί είναι και έξυπνοι.
Τι να γίνει,η ηθική έχει δύο άκρες ; μία από την αρχή προς το τέλος κι άλλη μία από το τέλος προς την άλλη αρχή.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Big Mama

Με έπεισες Big Mama.Πράγματι ο κλήρος είναι το σωστότερο σύστημα για την εκλογή των Μητροπολιτών.
Η εκλογή τους μέσω των πιστών, προϋποθέτει κάποιο επίπεδο, για την εκλογή (υποτίθεται) πνευματικών ηγετών...
Και ναι θυμάμαι τις εικόνες φανατισμού και μίσους ΄των παρασυρμένων από τον Χριστόδουλο πιστών....

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

@
κ. Σπύρο μου,δεν αποκλείω τίποτα...
Όμως αυτό δεν είναι ηθική... ούτε και εξυπνάδα. Είναι υποκρισία και πονηρία.
Ε, από αυτή... να φάνε κι οι κότες.

Καλό ξημέρωμα εκεί μακριά.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Σπύρο,
Η ισοβιότητα δεν με βρίσκει αντίθετο εφόσον ο ισόβιος Μητροπολίτης είναι υγιείς, έχει σώας τα φρένας
και επί πλέον την έξωθεν καλή μαρτυρία.
Τουτέστιν να διάγει βίο ενάρετο και χριστιανικό.
Να μπορεί να εκτελεί άψογα το ποιμαντικό και προνοιακό του έργο.
Να είναι δάσκαλος προς μίμηση και όχι προς αποφυγή.
Να είνα δάσκαλος της αγάπης και όχι του μίσους.
Έχουμε όμως παραδείγματα που και άρρωστοι υπήρξαν μέχρι αδυναμίας να εκφραστούν και σηκωτούς με τη βία και με μπαστουνιές τους πήγαιναν στην Ιερά Σύνοδο για να ψηφίσουν και ανδρείκελα Μητροπολιτών υπήρξαν προσβάλλοντας θανάσιμα την εκκλησία Του Χριστού.
Αυτοί οι Μητροπολίτες πρέπει να αποσύρονται και να μονάζουν σε μοναστήρια.
Άλλωστε Στον Χριστό είχαν ‘’αφιερωμένη’’ τη ζωή τους.
Και όταν γράφω ότι οι Μητροπολίτες πρέπει να εκλέγονται απ’ τους ενορίτες φυσικά εννοώ πως αυτό θα γίνεται μεταξύ των αρίστων.
Ο υποψήφιος κληρικός που θέλει να γίνει Μητροπολίτης θα κρίνεται απ’ το έργο του, απ’ το ήθος του και απ’ τη χριστιανική του πορεία.
Και όλα αυτά, μέσα σε μια μικρή κοινωνία εύκολα διαπιστώνονται.
Είναι καλύτερα, πριν να τον δούμε ντυμένο με τα χρυσοποίκιλτα και φανταχτερά άμφια, να τον έχουμε γδύσει εμείς και να έχουμε δει όλες τις αδυναμίες του.

σεραφείμ βάγιας

Σπυρος Δαρσινός είπε...

"ΚΛΗΡΩΣΗ"
Κλήρωση γίνεται γιά να κερδιθεί από κάποιον ένα αυτοκίνητο.
Κι αν δεν μπορεί να οδηγήσει ?

Αν είναι δυνατόν να κληρώνονται οι άνθρωποι με το όνομά τους κι οχι με την αξία τους .Και μην μου πήτε ότι όλοι οι υποψήφιοι θα έχουν την ίδια αξία ?
Και ενα ανταλαχτικό να θες να αλλάξεις σε μιά μηχανή κοιτάζεις να βρεις αυτό που ταιριάζει.
Προς Θεού βρε παιδιά.

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Αγαπητέ μου Σεραφείμ,σέβομαι την άποψη σου και της βρίσκω πολλά θετικά -Πολύ περισσότερα από την 'κλήρωση.
Πλην όμως επειδή οι...ποιμενάρχες ασκούν τρομερή επιρροή στις ενορίες[ με τη μεταθανάτια φοβέρα κ.λ.π.]που αν ζητήσουν στις γυναικούλες να τους φιλήσουν -όχι μόνο το χέρι τους- αλλά και το....π... θα το κάνουν[όχι όλλες αλλά πολλές]
Οι πρακτικές λύσεις στο εκκλησιαστικό θεμα έχουν δοθεί απο τη BIG MAMA στα δύο πρώτα της σχόλια.Ας σκύψουν επάνω τους οι αρμόδιοι της εκκλησίας.Εγω πιστεύω πως αν τους αφαιρεθεί η τεράστια περιουσία[από μιά κυβέρνηση που που μπορει να την αξιοποιήσει προς όφελος του πολίτη και όχι να την προσθέσει στην αχρησία της δικής της ]σιγά σιγά θα στραφούν στο Χριστιανικό τους καθήκον [Το πολύ χρήμα διαφθείρει και Αγίους.
Είπα ,επί του θέματος,ότι ήθελα να πω

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ φίλοι μου είπα ό,τι ήταν να πω.
Η διαρκείς ενασχόληση με τα σοβαρά δεν είναι απ' τα καλύτερα.
Λίγη χαλάρωση δεν βλάπτει.
Μέρς που είναι ας ενδώσουμε στα ασήματα και μηδαμινά.

Καλή χρονιά σε όλους τους θαμώνες του ζεστού Καφενείου.

σεραφείμ βάγιας

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος