Δευτέρα, Νοεμβρίου 29, 2010

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Όπως συνηθίζω, συχνά αναδημοσιεύω αξιόλογα κείμενα που μπορούν να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε ποιοι είμαστε και που πάμε, αν ο γιαλός ήταν στραβός ή στραβά αρμενίζαμε, τι έχουμε να μάθουμε από αυτούς που ακόμα δεν γνωρίσαμε, (τους αρχαίους Έλληνες, -εντάξει μωρέ! Και τι έγινε;) έτσι και τώρα δημοσιεύω με ιδιαίτερη ικανοποίηση το άρθρο του Νίκου Γ. Ξυδάκη με τον εύστοχο τίτλο, που την περασμένη Κυριακή δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή.
Το άρθρο του, εκτός από τα δικά του θαυμάσια σχόλια, είναι μια σύνοψη μαζί με τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το καινοτόμο διεθνές συνέδριο, «ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ» που οργάνωσε το Ίδρυμα Ωνάση σε συνεργασία με το Institut de France, το Πανεπιστήμιο Harvard, το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Πανεπιστήμιο Stanford, την Academia dei Lincei, την Αυστριακή Ακαδημία Επιστημών, το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο, και την Ακαδημία Αθηνών. Το περιεχόμενο του συνεδρίου ήταν: «Ο ρόλος της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς στις σύγχρονες κοινωνίες» (και στη δική μας..) Συμμετείχαν περισσότεροι από 900 κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, ερευνητές, και διανοούμενοι απ’ όλο τον κόσμο, που συνομίλησαν, συνδιαλέχθηκαν και διαφώνησαν ενώπιον του κοινού στη ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ του ιδρύματος Ωνάση. «ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ» αναμεταδόθηκαν ζωντανά σε αίθουσες και αμφιθέατρα πανεπιστημίων και πολιτιστικών οργανισμών στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ αλλά και σε πολλές ελληνικές πόλεις, καθώς και διαδικτυακά.
Εύχομαι αν κάποτε έλθει «Η Κάθαρσις» στην ελληνική κοινωνία να είναι μόνιμη και όχι προσωρινή ώστε να μη διολισθήσουμε και πάλι στον οριενταλισμό, δηλαδή στην τσιφτετελική αντίληψη της ζωής…..


Φαίδων Θεοφίλου




Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
Του ΝΙΚΟΥ Γ. ΞΥΔΑΚΗ


Στους Διαλόγους των Αθηνών, που οργάνωσε το Ιδρυμα Ωνάση, κατά την έναρξή του ετέθησαν ενδιαφέροντα ερωτήματα για το πώς η αρχαιοελληνική κληρονομιά μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ανάγνωση του παρόντος. Η τραγωδία, η ιστοριογραφία, η ρητορική, η φιλοσοφία, η δημοκρατική πράξις προσφέρουν πλούσιο οπλοστάσιο εννοιών και στοχασμού, εντοπιζόμενα όλα στον πυρήνα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ιδίως στην εποχή της βαθιάς και διαρκούς κρίσης που διανύουμε, έννοιες όπως Υβρις, Νέμεσις, Κάθαρσις, Λόγος, Μέτρο, Μέτοικος, Ικέτης, Ξένος, Μήτις κ.λπ., πυρηνικές όχι μόνο στην τραγωδία, αλλά και στο έπος και στη ρητορική και στη φιλοσοφία, μάς βοηθούν να ξαναδούμε τον καιρό μας, τις αντινομίες των κοινωνιών, τις ανεπάρκειες των πολιτικών συστημάτων, το ηθικό έλλειμμα, τις ιδεοληψίες που παραμερίζουν βίαια τον αναστοχασμό.
.
Οι ομιλητές, και ιδίως ο κινηματογραφούμενος σπουδαίος Γερμανός δημιουργός του θεάτρου, ο Πέτερ Στάιν, επεσήμαναν ότι η τραγωδία, ως αναστοχασμός της ανθρώπινης κατάστασης, μάς βοηθά να αντέξουμε την ανθρώπινη μοίρα, σαν γενναίοι, σαν ήρωες, και επιπλέον μας βοηθά να δούμε τον κόσμο πολιτικά: εγγεγραμμένο στη μακρά διάρκεια αλλά και στο ενοχλητικό, κάποτε αμείλικτο, παρόν.

.
Αστείρευτη δεξαμενή σοφίας λοιπόν, και διαρκές όφελος, η αρχαίων ονομάτων επίσκεψις. Τι γίνεται όμως με τα νεότερα ονόματα, τα σημερινά; Τι γίνεται με τη σύγχρονη Ελλάδα; Τι μάθημα έχει να προσφέρει στη συγγενή της Ευρώπη, στον κόσμο, η Ελληνική Δημοκρατία του 2010, ευρισκόμενη σε βαθιά οικονομική κρίση, μα και σε κρίση αυτοαναγνώρισης, κρίση ταυτότητας και προσανατολισμού;
Η κρίση της, το πάθημά της, είναι το μάθημα που μπορεί να προσφέρει. Το ‘χει ξαναπροσφέρει αυτό το μάθημα στην Ευρώπη· σε όλη τη νεότερη ιστορία, από τον Αγώνα του ’21 έως τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον Πόλεμο του ’40 και την Κατοχή, έως τη μοντέρνα δικτατορία του 1967, η Ελλάδα προσφέρει στους λαούς και τα έθνη της Ευρώπης το μαρτύριό της, τον αγώνα της, την ντροπή, την ήττα της και την καταστροφή της, σαν παράδειγμα, προς μίμηση ή προς αποφυγή.

.
Πρόσφερε ένα μάθημα ηρωισμού. Το Μεσολόγγι ίδρυσε τη νεότερη Ελλάδα στα μάτια του Σολωμού και στα μάτια του Μπάιρον, και ταυτόχρονα έδωσε υπόσταση στη ρομαντική σύλληψη της ελευθερίας, του έθνους, της μάχης με την τυραννία, υποστασίωσε την είσοδο στη νεωτερικότητα, με τρόπο δραματικό, τον τρόπο κατά τον οποίο ζωγράφιζαν το νεωτερικό πολιτικό ο Γκόγια και ο Ντελακρουά, οι μεγάλοι ρομαντικοί.

.
Στην ώριμη μετανεωρικότητα, τύχη χαλεπή φέρνει πάλι την Ελλάδα ως δυνάμει παράδειγμα. Το πάθημά της οφείλεται εν πολλοίς στην ίδια, δηλαδή στους ανθρώπους της, αλλά και στην ευρωπαϊκή, διεθνή παθογένεια. Την αφροσύνη, την απληστία, την Υβρη δεν την διέπραξαν μόνοι οι Ελληνες, αυτονομημένοι και ανέπαφοι από την ξέφρενη κυκλοφορία κεφαλαίων και τον ραγδαίο μετασχηματισμό του καταμερισμού εργασίας, από τη λήξη του διπολικού κόσμου και την αναδιανομή σφαιρών επιρροής και αγορών. Η ασήμαντη οικονομικά Ελλάδα, μονοψήφιο πολλοστημόριο του ΑΕΠ της ευρωζώνης, δια του τρόπου καταρρεύσεως και της τιμωρίας της, λειτουργεί και πάλι ως παράδειγμα. Προς ονειδισμό και αποφυγή. Από τέτοια διαδικασία ενοχοποίησης, χλεύης και αυτολοιδορίας πέρασαν οι Ελληνες προτού τεθούν υπό επιτήρηση και υποθηκεύσουν την εθνική τους κυριαρχία.

.
Εξι μήνες αργότερα, την τύχη της Ελλάδος φαίνεται να ακολουθούν και άλλες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας, οι μικρές Ιρλανδία, Πορτογαλία, ενώ πιέζεται η μεγάλη Ισπανία, ακόμη και το Βέλγιο, έδρα της κλονιζόμενης ευρωπαϊκής ομοσπονδίας. Ιδού λοιπόν, το ελληνικό μάθημα: οι αδύναμοι φορείς του ισχυρού νομίσματος, αδύναμοι τροφοδότες πλέον των βορείων πλεονασμάτων, μετατρέπονται σε παρίες. Η ευρωπαϊκή ιδέα, μια πρωτοφανής ιστορικά ένωση ελευθέρων κρατών, φτιαγμένη για να αποτρέψει πολέμους σαν του 20ού αιώνα, υπονομεύεται από την απληστία, τις ιδεοληψίες, την κατίσχυση του χρήματος επί της πολιτικής, των υπερεθνικών τραπεζών επί των εθνικών κυβερνήσεων.

.
Το στερεότυπο της ατίθασης, πονηρής, “ανατολικής” Ελλάδος, που δολίως και χαριστικά εισήλθε στο ευρωπαϊκό κλαμπ, ήταν πρώτης τάξεως παράδειγμα προς αποφυγή. Τόσο ισχυρό στερεότυπο που το πίστεψαν και οι ίδιοι οι Ελληνες, και όχι μόνο το πίστεψαν αλλά επαναπαύθηκαν στο οριενταλιστικό στερεότυπο και έκαναν τα πάντα για να το ενισχύσουν, κατατρώγοντας τον δημόσιο χώρο, τους εθνικούς πόρους, το συλλογικό φρόνημα. Επισπεύδοντας τη χρεοκοπία και την υποδούλωση.
Δι’ ελέου και φόβου περαίνουσα, την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν… Ιδού το εκκρεμές: από μάθημα ηρωισμού για τη ρομαντική Ευρώπη του 19ου αι., μάθημα εξευτελισμού και υποταγής για την μεταμοντέρνα Ευρώπη του χρήματος στον 21ου αιώνα. Η Ελλάδα πάλι διδάσκει τα παθήματά της. Εως την κάθαρση.











14 σχόλια:

ΤΕΜΑΧΙΣΤΗΣ είπε...

Φίλε μου πρόκειται απλά για εκμετάλλευση της προφανής αδυναμίας μας. Και δεν είναι μόνο οι ευρωπαίοι εταίροι μας που χρησιμοποιούν αυτό τον "κανόνα", αλλά και οι ίδιοι οι κυβερνώντες μας, που βρήκαν εύκολους στόχους για απομίζηση, τους αδύναμους συνταξιούχους και μισθωτούς. Δεν τίθεται θέμα "διδασκαλίας" απλά έχουμε την πραγμάτωση των καπιταλιστικών κανόνων ή αυτό που λέμε για το ...μεγάλο και το μικρό ψάρι.
Αθερινοέλληνες γρηγορείτε! (στο δρόμο σας για την περαίωση των κατακρεουργημένων ονείρων σας και των χλευασμένων προσδοκιών σας).

Λ.E είπε...

«Το στερεότυπο της ατίθασης, πονηρής, “ανατολικής” Ελλάδος…»

Τι τρομερό να είσαι νεοέλληνας, να θέλεις να πουλάς ηρωικό παρελθόν στους σύγχρονους ευρωπαίους κι εσύ να μην έχεις μιμηθεί παρά μόνον την ραγιαδοσύνη και την κουτοπονηριά των παππούδων σου…

Ισχυρότατο κείμενο. Χαστούκι στην νιρβάνα των συνΕλλήνων. Εύγε στον συντάκτη και στην επιλογή σας.

Δεν ξέρω πολύ καλά να αναρτώ σε μπλογκ… ελπίζω να το κάνω σωστά.

Λ.Ε

louloudiaeleftheriou@gmail.com

Θένα Διμελή είπε...

ειναι πολυ συγκινητικη η αναρτηση......... σου....

ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ να την διαβασουν.......... διοτι η πλειοψηφια αγνοει και την υπαρξη της στεγης γραμματων και τεχνων.....

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Αγαπητέ μου φίλε ασφαλώς και περίμενα ένα τέτοιο σχόλιο από σένα. Που στην παρούσα περίσταση είναι απολύτως αληθινό και πράγματι μας απομυζούν ενώ έχουμε περιπέσει στην ένδεια και στην κατάθλιψη με τα πιράγχας να καιροφυλακτούν να επωφεληθούν. Όμως θα πρέπει να σου υπενθυμίσω ότι πριν φτάσουμε σ' αυτή την κατάσταση, ουδείς νοιαζόταν να πάει καλά το "μαγαζί" για να τα πάει καλά και ο ίδιος. Πρώτοι στο να τα πάρουμε εμείς κι ασε το κορόιδο δίπλα μας, να μας κοιτάζει να του πουλάμε μούρη...Εύκολη και ισοπεδωτική κριτική για τους άλλους, που πάντα φταίνε για να βγαίνουμε εμείς απ' έξω. Δεκαετίες χρυσών επιδοτήσεων από το 1981 από την Ε.Ε. για τη γεωργία (τους χρωστάμε όλοι!!!!) την κτηνοτροφία, τη επιχειρηματικότητα των νέων και των γυναικών, την συγχρηματοδότηση έργων υποδομής σε όλη τη χώρα, αναστήλωση μνημείων που πλήρωναν οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι, για να εκσυγχρονιστούν, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι, οι μικροεπιχειρηματίες και τελικά όλη η χώρα. Εμείς λοιδορούσαμε τον εκσυγχρονισμό και φάγαμε τα χρήματα όχι βέβαια επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό μας.... Οι πολιτικοί φίλε μου είναι ο καθρέφτης μας.
Με δυο λόγια, γιατί είναι ατέλειωτος ο κατάλογος όσων θα μπορούσα να σου ΄θυμίσω, η ΑΝΟΧΗ των πολιτών εκτρέφει, τυρράνους, εκμεταλευτές, διεφθαρμένους, λαμόγια και μιζαδόρους. Μετά την ΑΝΟΧΗ μπαίνει και ο λαός στο παιχνίδι, για να χάσουμε τελικά ΟΛΟΙ. ΌΛοι αυτοί που προανέφερα δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν και να ευδοκιμήσουν, αν υπήρχαν υπεύθυνοι πολίτες, που θα αντανακλούσαν και υπεύθυνους πολιτικούς. Χρόνια τώρα ασχολούμαι με τον πολίτη που πρέπει να αποκτήσει συνείδηση του ρόλου του και να δρα καθημερινά σε ότι ακούει και βλέπει ή τουλάχιστον να λέει ευθέως τη γνώμη του κι όχι να σιωπά για να τα έχει με όλους καλά, μήπως και τους χρειαστεί... Χρόνια ασχολούμαι με τον πολίτη, το ζωντανό κύταρο της Δημοκρατίας που πρέπει να αυτοκαλλιεργείται πολιτικά (όχι κομματικά) και να ξεφύγει από την κουλτούρα του: "Εντάξει μωρέ" "Και τί έγινε", τη κουλτούρα της φραπεδιάς και της απάθειας. Αλλά σιγά μήπως και θεωρήσουν αξιόπιστους και σοβαρούς, όποιους από τους ανθρώπους της λογοτεχνίας και των γραμμάτων, αρθρώνουν τίμιο λόγο. Οι τεχνοκράτες, οι πολιτικοί, οι κομματάρχες, οι τραπεζίτες και οι θαμώνες των καφενείων και των Bars , ξέρουν καλύτερα, όταν κρίνοντας γενικεύουν τα πάντα, βγάζοντας απ' έξω τον εαυτό τους....

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Λ.Ε.
Αγαπητή μου κ. Ελευθερίου καλώς ήλθατε στο χώρο του Καφενείου όπου μας εμπνέει ένας ατίθασος και παιχνιδιάρης Θεός....
Το σχόλιό σας, είναι η ραχοκοκαλιά της εξήγησης αυτού του μεγάλου ΓΙΑΤΙ...
Σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας. Όσο για την τεχνική πλευρά της μεταφοράς τους σχολίου σας εδώ, τα καταφέρατε θαυμάσια.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Θένα Διμελή
Θένα, σε καλωσορίζω κι εσένα εγκάρδια σ' αυτόν τον (τηρουμένων των αναλογιών) αιρετικό χώρο.
Μακάρι να διαβάσουν αυτό το κείμενο όσοι περισσότεροι γίνεται..
Κι επειδή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, ας ελπίσουμε ότι έστω στο χείλος του γκρεμού, θα καταλάβουμε πως οι πολιτικοί δεν ήταν μόνοι τους σ' αυτή τη χώρα. Είμασταν και μεις εδώ...Κι ότι ο καθένας έχει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. Ας ελπίσουμε ότι θα κατανοήσουμε την ανάγκη να αλλάξουμε..
Όσο για το σπουδαίο αυτό έργο, τη ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ του ιδρύματος Ωνάση, μ' αυτά τα.... επουσιώδη σε ανεπάρκεια θα ασχολούνται τα Μ.Μ.Ε;;; Όταν έχουν να ασχοληθούν με τις συμπυκνωμένες σαχλαμάρες "εν επαρκεία;;"

ΤΕΜΑΧΙΣΤΗΣ είπε...

Φίλε Φαίδωνα ίσως να ξεφεύγουμε λίγο από το θέμα της αρχικής ανάρτησης, αλλά κάπως έτσι δε γίνονται οι συζητήσεις; («άλλος για Χίο τράβηξε, κι άλλος για Μυτιλήνη»).
Έτσι είναι όπως τα λες. Με την ανοχή όλων μας φτάσαμε εδώ που βρισκόμαστε τώρα, ΑΛΛΑ: Φίλε μου, εγώ δε διανοήθηκα ποτέ να συμμετάσχω σε αυτό το φαγοπότι, ποτέ δε μου πέρασε από το μυαλό, αν και μου δόθηκαν «ευκαιρίες», το θεωρούσα –και το θεωρώ- αδιανόητο και ανήθικο και σίγουρα σαν εμένα υπάρχουν πολλοί Έλληνες. Οι περισσότεροι. Πώς είναι δυνατόν, τώρα, να θεωρούμαι συνένοχος, έστω και λόγω …ανοχής. Ξέρεις, δεν ήταν δική μου δουλειά να βάλω φρένο σε αυτή τη κατάσταση, δεν μπορούσα άλλωστε, δουλειά των πολιτικών είναι αυτή. Θα μπορούσες να μου απαγγείλεις (όπως το κάνεις) κατηγορία για ηθική αυτουργία και τη δέχομαι, αλλά σε καμιά περίπτωση δε δέχομαι τη συνενοχή, αυτή βαραίνει όλους τους σκερβελέδες, μιζαδόρους, πολιτικάντηδες, το συρφετό των αυλικών τους και τους κρατικοδίαιτους μεγαλοεργολάβους, τις βδέλες που συνέβαλαν τα μέγιστα στην αφαίμαξη της εταιρικής ευρωπαικής βοήθειας (;)
Με όλα αυτά δεν αποποιούμαι τις ευθύνες που μου αναλογούν, ευθύνομαι, όπως ευθυνόμαστε όλοι μας, που δε σπάσαμε –στην ώρα μας- αυτούς του «πολιτικούς καθρέφτες», που δώσαμε το δικαίωμα να γίνουμε ο περίγελος και το παράδειγμα προς αποφυγή των ευρωγιάπηδων και των αγάμητων θυγατέρων της αλβιώνος και της πρώην λαϊκής δημοκρατίας του τέταρτου ράιχ.
Φώναζα όμως φίλε μου, φώναζα και φωνάζω όσο μπορώ. Μήπως γι’αυτό δε με χαρακτηρίζεις «γκρινιάρη» με την πρώτη κιόλας αράδα σου;
Φώναζα και φωνάζω ακόμη και αν μου κλείσεις τη μύτη ΘΑ ΣΚΑΣΩ!!!

Υ.Γ. Μου άρεσε: «…τον πολίτη που πρέπει να αποκτήσει συνείδηση του ρόλου του…» και ειδικότερα το συνείδηση, όχι να μάθει και να εκτελεί το ρόλο του, αλλά να το συνειδητοποιήσει, να το κάνει βίωμα και καθημερινή πολιτική πράξη, να έχει επίγνωση της δύναμής του.
Υ.Γ. 2 Ευχαριστώ για τη διακριτική διόρθωση στην ορθογραφία του «απομυζώ». Η βιασύνη και η φόρτιση του θέματος ευθύνονται και όχι εγώ, που και πάλι δηλώνω ΑΘΩΟΟΣΣΣ.

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Δυναμικό κείμενο:
Μεταεγχειριτικό,αναρρωτικό εξιλεαστικό και απαλαφρυντικό -πιό πολύ απ'ότι δικαιούται το παρών μας .Οσο και αληθινό όμως,από την άποψη ότι είμαστε θύματα πρωτα εξ'αιτίας μας και μετά από τους άλλους.
Αλήθεια,δεν θα ήθελα ποτέ να γινόμουνα ενά τέτοιο "παράδειγμα
Ούτε κάναμε ότι κάναμε γιά να αποδείξουμε το ευάλωτον της ομαδικότητας από την α-ταξία του ενός.Ξεστρατίσαμε ανέμελα και ζαμανφουτιστικά,σαν το ρυακι που ξεκόβει τραβώντας από το ποτάμι και σβήνει πιό πέρα -ως είναι αναμενόμενον.
Πιστέψτεμε,λίγο πριν ταξιδεψω στην Ελλάδα για το καλοκαιρι μου, προπονούμαι να γίνομαι λίγο μάγγας ,αλλιώς δεν ...δένω γιά ενα ποτήρι στην εγχώρια παρέα.

Αν θελουμε να δείξουμε την διαφορά μας να την δείξουμε μεσα από το καλύτερό μας .Αυτο ξέρω εγώ
Κι αν δεν το δουμε ετσι και συνεχίσουμε να βαυκαλιζόμαστε με το παρελθόν κ,λ,π κ.λ π. πάμε γιά φούντο .

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ΤΕΜΑΧΙΣΤΗΣ
Φίλε μου καταλαβαίνω την αγανάκτησή σου, ίδια είναι και η δική μου αφού κι εγώ πληρώνω για όσα πλιατσικολόγησαν άλλοι. Όμως προσπαθώ να μην σκέπτομαι προσωπικά αλλά πολιτικά, που σημαίνει τι έγινε και τι γίνεται τώρα με τη χώρα μας. Δεν είμαι εισαγγελέας για να σου καταλογίσω κάτι. Απλά μοιράζομαι τις σκέψεις μου με άλλους και ακούω τις δικές τους, ενεργοποιώντας έτσι ο ένας τη σκέψη του άλλου καιελπίζοντας πως κάποτε θα αρχίσουμε να σκεπτόμαστε όλοι μαζί. Μόνο αν αρχίσουμε να σκεπτόμαστε μπορεί να αλλάξουμε εμείς και το μέλλον μας.

Σου επαναλαμβάνω κάτι εδώ από το πρώτο μου σχόλιο και σου τονίζω ότι δεν ήταν οι περισσότεροι έντιμοι όπως εσύ, αλλά οι περισσότεροι ήταν συνένοχοι στις κομπίνες, στις λαμογιές, στα κάτω από το τραπέζι, στους εκβιασμούς.
Αλλιώς δεν θα φτάναμε εδώ αν οι περισσότεροι ήταν έντιμοι. Να σου αναφέρω τις συντεχνίες;; τον δημοσιουπαλληλισμό; τους εργατοπατέρες με τα συνδικάτα τους, τα ίδια τα κόμματα με τους οπαδούς τους, που αν τους έλεγες τι προτιμούν; Να βλαφτεί η χώρα και να ανεβει το ποσοστό της δύναμης του κόμματος ή να ωφεληθεί η χώρα και να πέσει το ποσοστό της δύναμης των κομμάτων τους; Εσύ τι λες ότι θα έλεγαν; Ιδού λοιπόν η υπενθύμιση από το πρώτο μου σχόλιο:

"Οι πολιτικοί φίλε μου είναι ο καθρέφτης μας.
Με δυο λόγια, γιατί είναι ατέλειωτος ο κατάλογος όσων θα μπορούσα να σου ΄θυμίσω, η ΑΝΟΧΗ των πολιτών εκτρέφει, τυρράνους, εκμεταλευτές, διεφθαρμένους, λαμόγια και μιζαδόρους. Μετά την ΑΝΟΧΗ μπαίνει και ο λαός στο παιχνίδι, για να χάσουμε τελικά ΟΛΟΙ. ΌΛοι αυτοί που προανέφερα δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν και να ευδοκιμήσουν, αν υπήρχαν υπεύθυνοι πολίτες, που θα αντανακλούσαν και υπεύθυνους πολιτικούς.''

Ασφαλώς υπάρχουν και οι πολίτες που κάνουν το καθήκον τους, και φωνάζουν αλλά δεν είναι αρκετοί.
Ακούγονται ως φωνές "ψιθυριζόντων" εν τη ερήμω μέσα στο χαβαλέ του ποιος να αρπάξει τα περισσότερα...

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος Δαρσινός
Καλως όρισες αρχιοινοχόε και πάλι στο σπίτι σου μετά από μακρά απουσία. Ηρθες κι εδώ έμεινες κάποιους μήνες και τα είδες μόνος σου. Το σχόλιό σου δίνει και μια άλλη διάσταση στο πρόβλημα της χώρας και των πολιτών της. Είναι αυτό που έλεγα προηγουμένως ότι μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας σε μια προσπάθεια να κάνουμε, όσοι το θέλουμε και μπορούμε, τη σκέψη πυξίδα για το παρόν και το μέλλον.
Γιατί τώρα κυριαρχεί στη ζωή μας η ατάκα που κερδίζει τις εντυπώσεις της στιγμής και καταργεί τη σκέψη. Το ανέξοδο σύνθημα , η γενικολογία και η λεκτική παπαριά που πλασσάρεται για σπουδαιότητα.
Σε καλοσωρίζουμε λοιπόν Σπυρέτο και σ' ευχαριστούμε που ενεργοποιείς τη σκέψη μας και προς άλλη κατεύθυνση..

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Mέτρησα 158 υπουργούς από την μεταπολίτευση και μετά.Αν βάλουμε και άλλους...300 διευθυντές και παραδιευθυντές των ΔΕΚΟ και προμηθευτές παντός εισαγόμενου υλικού ,μας κάνουν 468 Αντε 500σιοι ή και 1000
Αν υποθέσουμε ότι έφαγαν από ...3 εκατομμύρια ο καθ'ένας ? μάς κάνουν 3 δισ.
Ποιός έφαγε τα άλλα 450 δισ.?

Να απαντήσω πρώτος ?
Θα απαντησω ,κι ας με πήτε γλωσσά

Τα έφαγαν τα 2 εκατομμύρια ελεύθεροι επαγγελματίες που το 80% από αυτούς δεν έκαναν δήλωση στην εφορία,και το άλλο 20% δήλωνε 10χιλιάδες ευρώ το χρόνο[δηλαδή στο αφορολόγητο.Εν τω μεταξύ, έπαιρναν συντάξεις,είχαν δωρεάν-ή σχεδόν δωρεάν- όλα τα ωφελη από παροχές του κράτους που χρεωνόταν γιά να τους τα παρέχει[γιά την ψήφο τους βέβαια]

Τα έφαγαν οι αγρότες που πήραν τα 50 δισ.της Ευρώπης και αντί να κάνουν αγροτική υποδομή έχτισαν παράνομα σπίτια στις ρεματιές στα περίχωρα της Αθήνας γιά να προικίσουν τα παιδιά τους.Εν τω μεταξύ παίρνουν παρανομες πριμοδοτήσεις για υποτηθέμενες παραγωγές που κατστραφηκαν και κανένας τους δεν έκανε δήλωση στη εφορία και οι περισσότεροι έπαιρναν και παίρνουν αναπειρικές συντάξεις ενώ λιώνουν την πέτρα στη χούφτα τους.

Τα έφαγαν οι υπέρμερτοι δημόσιοι υπάλληλοι που έπαιρναν αφορολόγητα επιδόματα επειδή ...κατούραγαν μέσα στη λεκάνη[υπερβολή ?ναι,αλλά κοντά στην πραγματικότητα]

Τα έφαγαν οι προβληματικές επιχειρήσεις[ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα] που εκβίαζαν το κράτος,οτι θα απολύσει τους εργαζόμενους, και επαιρναν επιχορηγήσεις δισεκατομμυρίων γιά να στήσουν τελικά τις επιχειρήσεις τους στα Βαλκάνια[στις περισστερες ΔΕΚΟ ? είδαμε τα χάλια τους]

Τα έφαγαν τα συνδικάτα που επιχορηγούσε το κράτος για να το εκβιάζουν οι εργατοπατέρες[συμβουλοι και παρασυμβουλοι] που ποτέ δεν δούλευαν στην διορισμένη δημόσια θέση τους.

Τα έφαγαν οι ντόποιοι μεγαλοεργολάβοι που στο τέλος στοίχιζε το δημόσιο εργο που αναλάμβαναν 5 φορες πάρα πάνω από οτι ειχαν μειοδοτήσει[γιά να πάρουν το έργο,φυσικά, συνενοημένοι με τον αρμόδιο υπουργό]

Τα τρώει το παραεμπόριο που απλώνει το εμπόρευμα στο πεζοδρόμιο μπροστά στα συναφή καταστήματα χωρίς να πληρώνει μία .

Τα έφαγε και τα τρώει η κομπιναδορικη συνταγογράφηση εισαγομένων φαρμάκων,αξίας δισεκατομμυρίων, που καταλήγουν στα σκουπίδια.
Τα εφαγε κι αυτός που πήρε το βιβλιάριο της μάνας του και πήρε δικό του φάρμακο,κι αυτός που δεν ζήτησε απόδειξη από το γιατρό,από τον ψαρά,κι αυτός που δεν έβαλε τα ένσημα στον μετανάστη ,κι αυτός που λάδωσε τον εφοριακό.Κι αυτός που δεν κατέδωσε την απάτη ,κι αυτός, κι αυτός, κι αυτός ,κι αυτός.Ο καθ'ένας ότι μπορούσε και όπου έφτανε το χέρι του.

Επομένως ,καλά είπε ο Πάγκαλος : τα φάγαμε όλοι

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος
Σπύρο μου έβαλες το μαχαίρι στο κόκαλο προεκτείνοντας τα όσα είπαμε, με την αναφορά σου σε πραγματικά στοιχεία. Προσθέτω και το θλιβερό φαινόμενο της συντριπτικής πλειοψηφίας των γιατρών (επιστήμονες σου λέει ο άλλος!) που μεταβλήθηκαν σε τρωκτικά των νοσοκομείων και του ΕΣΥ, χυδαίοι μιζαδόροι, που ανέβασαν σε κάποια δις ευρώ τα ελλείμματα του συστήματος υγείας και ακόμα με τα ατέλειωτα φακελάκια (μαύρα χρήματα), εμπορεύονταν τον πόνο των ασθενών πολιτών...
Και ασφαλώς ο κατάλογος δεν κλείνει εδώ...
Φαίνεται πως οι Έλληνες της διασποράς όπως εσύ, έχουν πιο ξεκάθαρη σκέψη για τα πράγματα της Ελλάδας.

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Φαίδωνα,και σεις τα βλέπετε από κει.Εσεις μάλιστα τα ζήτε και στο πετσί σας.Το θέμα είναι πως θα βγούμε από το βάλτο που έχει φτάσει ο βούρκος μέχρι τη μύτη μας.Εμεις δεν μπορούμε μόνοι μας.Ειναι πολλά τα λεφτα που χρωστάμε και δανειζόμαστε συνεχεια χωρίς να παραγάγουμε σχεδόν τίποτα.
Αν τους είμαστε χρήσιμοι για την εκμετάλευση του αύριο θα μας βγαλει η Γερμανία και η Γαλια,αν δουν ότι εχουν πιό πολλή ζημιά από μας απ'ότι ωφέλεια θα μας αφήσουνε να βουλιάξουμε .Και θα φανούν και ρεαλιστές ,λέγοντας ότι κόψανε ενα μικρό απόστημα για να ειναι υγειές το σώμα :
Τα λεφτά αυτοί δεν τα χάνουνε όλα ,έχουνε βάλει υποθήκη το παρών και το μέλλον μας,την ίδια τη γη μας .

Να πάρει ο διάβολος,με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,πάντα σκλάβοι θα είμαστε εμείς.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος Δαρσινός
Σπυρέτο μου είναι σωστή η σύντομη, περιεκτική και ρεαλιστική η ανάλυση που κάνεις.
Νομίζω, εκείνο που πρέπει να κάνουμε, είναι να σταματήσουμε τους βερμπαλισμούς, τα τζάμπα συνθήματα και τις γενικολογίες, να συναισθανθούμε τις ευθύνες μας. Είμαστε μια χώρα που χρηματοδοτήθηκε πλούσια από την Ε.Ε. για να γίνει εύρωστη οικονομικά και την καταντήσαμε σ' αυτό το χάλι. Να ΣΥΝ-ΕΝΟΗΘΟΥΜΕ επιτέλους.
Να μάθουμε όπως παλιά να ζούμε και πάλι με το "λίγο" και ταυτόχρονα να βάλουμε στόχους για το παρόν και το μέλλον. Να δουλέψουμε σκληρά και να ελέγχουμε το κράτος και τους πολιτικούς, όχι επειδή έχει κάμερες στις πλατείες και στους δρόμους, αλλά για να μη ξοδεύεται άδικα ούτε ένα ευρώ.
Να ξέρουμε από τώρα και μπρός, ποιους στόχους υπερασπιζόμαστε και να δουλέψουμε γι αυτούς.
Ζητάω πολλά από μια χώρα , όπου όταν βρίσκονται μαζί περισσότεροι από έναν Έλληνα, δεν μπορούν να συν-εννοηθούν;;; Κι αν ζητάω πολλά, είναι μονόδρομος.
Υπενθυμίζω για άλλη μια φορά, με αφορμή τα όσα κατέθεσα εδώ. ότι "Τα κάστρα πέφτουν από μέσα".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος