Κυριακή, Ιουλίου 31, 2011

ΚΟΕΛΙΟ : ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΗΣ ΓΛΥΚΕΡΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ


Από τον Φαίδωνα Θεοφίλου

Ο Κοέλιο, γνωστός συγγραφέας σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με εκτεταμένο δημοσίευμα του GURDIAN του Λονδίνου, υπήρξε τρόφιμος των φυλακών για διακεκριμένες απάτες. Όταν κάποτε βγήκε από τις φυλακές, έμαθε να «πουλάει» στο μυαλό των ανθρώπων, αυτά που θέλουν ν’ ακούσουν.

Και ιδού η συνταγή: Έβαλε λίγη θρησκευτικότητα, που έχει σχεδόν γενική αποδοχή, λίγο εσωτερισμό που διεγείρει την περιέργεια, λίγη light φιλοσοφία, λίγο καλοσυνάτο πνεύμα παραμυθιού, κάποιες έξυπνα σερβιρισμένες ατάκες, όπως το γνωστό: «Αν θέλεις κάτι πάρα πολύ, το σύμπαν θα συνωμοτήσει για να το πετύχεις»!!!!! Έτσι, εσύ δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Μόνο να θέλεις πολύ, χρειάζεται. Για τα υπόλοιπα θα φροντίσει για πάρτη σου το σύμπαν….. και το χαπάκι είναι έτοιμο για όλη τη συνομοταξία των αφελών.

Έτσι στήθηκε ολόκληρη βιομηχανία χαϊδέματος της ψυχής και του νου των αφελών, που έκανε τον πανέξυπνο Βραζιλιάνο συγγραφέα βαθύπλουτο. «Ίνα… πληρωθεί το ρηθέν υπό του προφήτου ότι: «Οι αφελείς του σύγχρονου κόσμου αντί να μειωθούν θα πολλαπλασιάζονται»….

Τα βιβλία του Κοέλιο με την συνταγή που ανέφερα πιο πάνω, είναι οι ταμπλέτες με την ευκολότερη κατάποση. Αποκοιμίζουν, ναρκώνουν θα έλεγα τους αναγνώστες, τούς απομακρύνουν από την πνευματική αναζήτηση, αφού έχουν το πιάτο για όλα έτοιμο μπροστά τους, όπως τη κόκα κόλα που επίσης πάει με όλα, τους κρατάνε μακριά από την αλήθεια της πραγματικότητας.

Όταν, το ανθρώπινο πνεύμα πλάστηκε για να βρίσκεται σε διαρκή κινητικότητα, να αναζητά να επικοινωνεί, να ενεργοποιείται και από τις σκέψεις των άλλων και τέλος να παράγει το ίδιο σκέψη.

Τα βιβλία του Κοέλιο επενεργούν διαβρωτικά στη κοινωνία με την έννοια της πνευματικής καθήλωσης ιδίως των ανυποψίαστων αναγνωστών. Αν βέβαια διαβάσει κάποιο από αυτά ένας υποψιασμένος αναγνώστης, τότε δεν θα του μείνει τίποτα, εκτός από μια γλυκερή και γλοιώδη γεύση.

Οι φανατικοί αναγνώστες του Κοέλιο που μέχρι τώρα πίστευαν ότι η φιλοσοφία είναι ένας δυσπρόσιτος πνευματικός χώρος για λίγους, ξαφνικά ανακάλυψαν μέσα από τα βιβλία του, ότι η φιλοσοφία, δεν είναι παρά ένα υλικό…ζαχαροπλαστικής.

Την πατέντα του Κοέλιο ακολούθησαν στη συνέχεια και άλλοι….. συγγραφείς με διάφορες παραλλαγές και παρόμοια επιτυχία.

Ες υγείαν….





16 σχόλια:

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Αχ, βρε Φαίδωνα … πόσοι και πόσοι πίνουν εις υγείαν των κορόιδων;
Εγχώριοι και εισαγόμενοι. Φυσικά ο Κοέλιο αποτελεί την μέγιστη απάτη της εποχής μας. Πολύ ταιριαστός θα έλεγα στις συνήθειες των Ελλήνων…
Μην κάνεις τίποτα, μόνο να θες πολύ και αν δεν πετύχει, θα φταίνε οι άλλοι που… κάνουν παρεμβολές στο σύμπαν, που μας ψεκάζουν… που … που… που.

Πότε πια θα μάθουμε να μην είμαστε διαθέσιμοι μόνο στο εύκολο…

Κατερίνα Κεράστα είπε...

Πολύ σωστά, Φαίδωνα. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο: μετά το πρώτο επιτυχημένο εμπορικά βιβλίο τέτοιων συγγραφέων, στο δεύτερο (πόσο μάλλον τα επόμενα) δεν έχουν να πουν απολύτως τίποτε! Ένα διαρκές αναμάσημα των ίδιων και των ίδιων "ιδεών" που κατέθεσαν στο πρώτο (όχι ότι αυτές είναι και original δικές τους - αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)!
Κι όμως, υπάρχουν πολλοί αναγνώστες που επιμένουν να διαβάζουν και τα επόμενα βιβλία τους. Το βλέπω καθημερινά. Το εύπεπτο, η διαφήμιση, το μάρκετινγκ; (λέξη που αντιπαθώ ιδιαίτερα: "ευπώλητο" - δε διαβάζω ποτέ κάτι που είναι μόδα, "έχει πέραση", παρά μόνο όταν το έχουν όλοι ξεχάσει)

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Ελένη Λιντζαροπούλου

Τον Κοέλιο, τον έσβησε πια ο παναδαμάτωρ χρόνος και η αποκάλυψη της απατηλής πατέντας του. Στο μεταξύ όμως πρόλαβε να γίνει βαθύπλουτος πουλώντας ψεύτικα υλικά στο μυαλό των αφελών, γιατί οι αφελείς αυτά ήθελαν.
Όσο για το πνεύμα ευκολίας που επικρατεί ιδιαίτερα στη χώρα μας, είναι ακριβώς αυτό που μας οδήγησε σ' αυτο το ναυάγιο: Πολιτισμικό, πολιτιστικό, ηθικό, οικονομικό. Οι "τζάμπα μάγκες" όλων των κατηγοριών,όριζαν τη ζωή μας μέχρι τώρα και ...συνεχίζουν να την ορίζουν.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Κατερίνα Κεράστα

Βίοι παράλληλοι Κατερίνα. Κι εγώ όπου γίνεται ντόρος και φασαρία, για βιβλίο, θεατρικό ή κινηματογραφικό έργο, ή για τουριστικό προορισμό τρέχω προς την αντίθετη κατεύθυνση. Το τραγικό όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ότι ένας απατεώνας έπεισε τους ημιμαθείς και τους αμαθείς, ότι απέκτησαν γνώση.....

WIND OF CHANGE είπε...

Φαίδωνα
Σήμερα πέτυχες κάτι πολύ σπουδαίο, κατάφερες με την ανάρτηση σου να πέσουν οι μάσκες γύρω από τον Κοέλιο και ειδικά με αυτή τη συμπυκνωμένη σαχλαμάρα που λέει ότι αν θέλεις κάτι πάρα πολύ, το σύμπαν θα συνωμοτήσει για να το πετύχεις».
Ο Κοέλιο αγαπητέ μου Φαίδωνα και οι Έλληνες όμοιοι του δεν πήγαν ποτέ κόντρα στο ρεύμα, δεν υπήρξαν ποτέ πνευματικοί άνθρωποι, είδαν το χώρο της τέχνης, της ποίησης ένα πρόσφορο έδαφος για δόξα, πλουτισμό, καταξίωση.
Ο δρόμος της ποίησης είναι στενός και ανηφορικός, η ποίηση και η λογοτεχνία δεν δίνουν μασημένη τροφή στον αναγνώστη, αλλά του κεντρίζουν το ενδιαφέρον για να οδηγηθεί ο ίδιος σε μοναδικά μονοπάτια σκέψης, και αυτό το έχεις καταφέρει Φαίδωνα σε όλα σου τα έργα.
Ο Ποιητής Φαίδωνας Θεοφίλου έδειξε το δρόμο που πρέπει να ακολουθεί ένας αληθινός πνευματικός άνθρωπος μέσα σε λίγες λέξεις «Τον καθαρό το λόγο να φιλάς στο στόμα για να γίνει σφυγμός στο σώμα όλου του κόσμου».
Ένας αυθεντικός λόγος που απευθύνεται στον κάθε υποψιασμένο αναγνώστη, που δε μασάει ότι του σερβίρουν.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@WIND OF CHANGE

Κρατάς ακριβώς το σφυγμό του νοήματος της ανάρτησης φίλε μου.
Το ζητούμενο είναι η πνευματική ενεργοποίηση του αναγνώστη και όχι η καθήλωσή του σε ένα βολικό και τεχνητό ψέμα. Κατά τα άλλα, στο χώρο αυτό, δεν γίνονται συγκρίσεις και αντιπαραθέσεις. Απλά επισημαίνουμε τα κακώς κείμενα και χαιρόμαστε να αναδεικνύουμε τα σημαντικά, σε όποιον κι αν ανήκουν είτε τα μεν είτε τα δε.

Δέσποινα Μακρή είπε...

Γιατί η τόση επίθεση στον Κοέλιο; Είναι ο μόνος που χρησιμοποιεί συνταγές όπως λέτε;Αυτό το για το σύμπαν ,έγινε βέβαια από τους άπειρους αναγνώστες, τσίχλα και φάρμακο για "πάσα νόσο και πάσα μαλακία",αλλά,παράλληλα σε προτρέπει να κυνηγήσεις τα όνειρα σου...έχει βέβαια μια δόση υπόσχεσης,αλλά,είναι βέβαιο,ότι αν ενεργήσεις με πάθος ,κάπως θα προωθήσεις τα θέλω σου..Πουθενά δεν λέει ότι εσύ θα κάθεσαι και θα προσεύχεσαι,και ότι αιτηθείς στην προσευχή σου ,.θα πραγματοποιηθεί!.. Ίσως,αν διαβαζόταν με περισσότερη προσοχή το κείμενο του ,που άλλωστε δεν περιορίζεται στον Αλχημιστή,τότε,θα αντιλαμβανόταν ο κάθε αυστηρός κριτής του συγγραφέα, ότι δεν είναι και τόσο ανάλαφρη η φιλοσοφία στα έργα του,για όποιον θέλει και μπορεί να εμβαθύνει.Δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να του απονεμηθεί το Νόμπελ λογοτεχνίας,αλλά,κάπου ανάμεσα στο παραμύθι,την φιλοσοφία και στην λαϊκή γλώσσα,κρύβεται ένα ισχυρό λογοτεχνικό ταλέντο,που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το έργο του να πεταχθεί στα σκουπίδια..Είμαι κυριολεκτικά,βιβλιοφάγος.Δ​εν βλέπω γιατί ο Κοέλιο είναι χειρότερος από τον Κούντερα ,που ανεδείχθη σε αυθεντία,όταν μερικοί επώνυμοι δήλωσαν ότι μελετούν την"αβάσταχτη ελαφρότερη του είναι" όταν το έργο αυτό ,πέρα από τον εμπευσμένο τίτλο,πέρα επίσης από το σεξιστικό σκάνδαλο εκμεταλλεύεται στιγμές από την ηρωϊκή εποχή της άνοιξης της Πράγας και απλά διηγείται τα έργα και της ημέρες ενός ερωτικού τριγώνου (κατά κάποιο τρόπο)στο οποίο στο τέλος,ο ερωτιάρης σύζυγος,άρρωστος,επιστρέφε​ι για να πεθάνει στα χέρια της νόμιμης -κορόϊδου συζύγου!Για την δική μου ιδιοσυγκρασία,το έργο αυτό δεν μου προσφέρει τίποτε!ούτε καν πεδίο σκέψης...(Είδατε με μια απαξιωτική περιγραφή ενός μυθιστορήματος πόσο διαπομπεύεται η προσπάθεια ενός λογοτέχνη;)

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Δέσποινα Μακρή

κ. Μακρή δεν πρόκειται για κανενός είδους επίθεση. Απλά επισημαίνεται η πραγματικότητα που βρίσκεται μπροστά μας. Ασφαλώς υπάρχουν και κακοί συγγραφείς. Αυτοί δεν έχουν άλλη δυνατότητα από το να είναι κακοί συγγραφείς. Ο Κοέλιο είναι απατεώνας συγγραφέας που εκμεταλλεύεται την αφέλεια των αναγνωστών θυμάτων..Νομίζω ότι στο κείμενό μου εξαντλώ την άποψή μου για τον Κοέλιο και τους ομοίους του αμπελοφιλοσόφους, που αν διαβαστεί με ηρεμία θα γίνουν κατανοητά και άλλα πράγματα εκτός από αυτά που προκάλεσαν την οργή σας.Να προσθέσω ότι οι απόψεις μου για τον Κοέλιο ήταν ιδιαιτέρως κομψές και ευπρεπείς, σε σύγκριση με τις αναφορές του βρετανικού τύπου, που αν τις διαβάζατε, κυριολεκτικά θα απορούσατε γιατί ο Κοέλιο δεν τόλμησε να τους μηνύσει.....

Filiki Etaireia blog είπε...

-Oταν θελεις κατι τοσο πολυ ολο το συμπαν συνομωτει για να τα καταφερεις-Πολυ σωστο μεν για τα αυτακια μου αλλα οχι για το πνευμα μου.Μιας και εγω ηθελα και θελω στην ζωη μου πολλα πραγματα παρα πολυ,και περιμενω ακομα αυτη την ιδιοτυπη συνομωσια του συμπαντος.
Συμπερασμα.Οτι θελετε πολυ,υπομονη...και καποια μερα των ημερων,ολο το συμπαν θα συνομωτησει υπερ σας.Εως τοτε θα ειναι συσσωμο εναντιον σας.
Αραγε το συμπαν ποτε θα συνομωτησει για να αλλαξει αυτος ο τοπος.Αν περιμενουμε απο το ακαθοριστο αυτο συμπαν την ελπιδα και δεν αλλαξουμε εμεις,απο τις εσωτερικες μας συνομωσιες,τιποτα δεν θα αλλαξει.Καταληξη,η αναρτηση του Φαιδωνα βρισκει τον στοχο.Ναι στα μεγαλα μηνυματα που δινει ενα βιβλιο,οχι στις τουρτες που απλα καταναλωνονται για στιγμιαια και ανουσια ψευτο-ψυχοθεραπεια.
Φωτης.

Δέσποινα Μακρή είπε...

Ο Κοέλιο μην ξεχνάτε ,ότι είναι λατινικής καταγωγής,και ότι τα Αγγλοσαξωνικά συμφέροντα δεν τα εξυπηρετεί..Αυτός είναι έναςλόγος για τους μύδρουςτων Αγγλικών κριτικών..Αν καθόταν ο κάθε συγγραφέας που "πουλάει "να μηνύει τις χείριστες κριτικές,τότε,δεν θα έκανε άλλη δουλειά!Καμιά φορά,απαξιείς να απαντήσεις για τα μύρια που σου καταλογίζουν και συνεχίζεις να κάνεις αυτό που κάνεις καλύτερα!Οι Αγγλοσάξωνες ,σήκωσαν μήπως την ίδια θύελλα αντιδράσεων για την Ρόουλιγκ που έγραψε τον Πότερ,με αισχίστου είδους κλέψιμο προηγουμένων παραμυθάδων και μύθων περιοχών,ενώ τα βιβλία τής είναι ότι πιο καταστρεπτικό για την παιδική ψυχολογία;Τι χειρότερο έπραξε ο Κοέλιο που άλλωστε απευθύνεται σε ενήλικες;Διαβάσατε αληθινά όλα τα έργα του ;Γιατί είναι αφελέις οι αναγνώστες του Κοέλιο περισσότερο από άλλους της μοντέρνας λογοτεχνίας;Είμαι φανατική αναγνώστρια του,όπως επίσης και του Έκο,και του Σαίξπηρ,και άλλων ,όπως και διαφόρων φιλοσόφων..Νομίζω,ότι από τον καθένα παίρνω ακριβώς αυτό που χρειάζομαι εκάστοτε!Πρέπει να αρχίζω να ψάχνομαι μήπως τυχόν είμαι αφελής;

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Δέσποινα Μακρή

Τι είναι αυτά που λέτε κ. Μακρή; Δηλαδή όποιος εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Βρετανών, έχει πιθανότητα να αποσπάσει καλές κριτικές από έγκριτους κριτικούς και έντιμους διανοούμενους;; Το πρόβλημα ασφαλώς και δεν βρίσκεται εκεί αλλά μέσα στα βιβλία του Κοέλιο που είναι σχεδόν όλα ίδια στο πνεύμα τους και αντικατοπτρίζουν την πατέντα του επιχειρηματία και όχι του συγγραφέα, να πει στους αναγνώστες αυτά που θέλουν ν' ακούσουν. Να χαϊδέψει τη ψυχή τους να γίνει βολικός για το πνεύμα τους να γίνει όχι αυτός που θα ενεργοποιήσει το πνεύμα αλλά να το καθηλώσει με φτηνά αλλά γιαλισμένα υλικά και να γίνει αρεστός. Αυτή είναι η πατέντα του πρώην τρόφιμου των φυλακών, για τον οποίο υπάρχουν τα αποφυλακιστήρια έγγραφα και οι συγκεκριμένες κατηγορίες που τον βάρυναν για διακεκριμένες απάτες. Μία από αυτές που δεν τιμωρείται όμως είναι η πατέντα που επινόησε για να πουλήσει στο μυαλό των ανθρώπων τα όσα ναρκοκαθησυχαστικά γράφει. Εγώ δεν μίλησα ποτέ για μοντέρνα λογοτεχνία κ. Μακρή. Μιλώ όμως τώρα για να ξεκαθαρίσω το τοπίο, για καλή και κακή λογοτεχνία. Για πλαστικά και γνήσια υλικά. Τίποτε άλλο. Τέλος, να σας υπενθυμίσω, ότι δεν κάνω τίποτα παραπάνω από το να ασκώ το δικαίωμά της ελεύθερης έκφρασης της άποψής μου, όπως και σεις έχετε το απόλυτο δικαίωμα να επιλέγετε τους συγγραφείς της προτίμησής σας. Αλλά σε αυτό τον κόσμο όλοι κρινόμαστε κ. Μακρή. Και κρίνοντες και κρινόμενοι.

Δέσποινα Μακρή είπε...

Φυσικά και είναι δικαίωμα σας να εκφράζετε την άποψη σας...Αλλά επειδή υπήρξε φυλακισμένος ,αυτό σε τίποτε δεν αναιρεί την αφηγηματική δεινότητα του!Έχω όμως την εντύπωση ότι δεν τον μελετήσατε αρκετά...Οι Αγγλοσάξωνες,(βάζω και τους Αμερικανούς μέσα)σας φαίνεται περίεργο να ακούτε ότι προωθούν μετά μανίας τους "δικούς τους"καλλιτέχνες;Το παράδειγμα των ελάχιστων ηθοποιών Ελληνων που έκαναν καριέρα με το Ελληνικό τους όνομα δίχως να χρειαστεί να το "αγγλοποιήσουν"δεν σας λέει τίποτε;Αντιδρώ βέβαια γιατί όπως σας είπα είμαι αναγνώστρια του και σύμφωνα με την δική σας άποψη σαν τέτοια,ηδονίζομαι με φθηνά υλικά..και δεν συμφωνώ καθόλου με την εικόνα που μου προσάπτετε(το ηδονίζομαι εκμαιεύεται από το περιεχόμενο του γραπτού σας ,αλλά δεν είναι γραμμένο από εσάς).Τι είναι αυτό άλλωστε που διαχωρίζει την τέχνη σε ανώτερη και κατώτερη;Γράφθηκαν για το ζήτημα αυτό μελέτες επί μελετών(Γιαυτό πριν ανέφερα τον Έκο)επί αιώνες..λύση δεν βρέθηκε ,ούτε και όριο!Φιλικότατα,μία Κοελική δεν θα έλεγα φανατική αλλά,είναι τόσοι οι γράφοντες βίπερ Νόρα που χωρίς προσδιορισμένη αιτία τους θεωρούμε υπέρκαλλιτέχνες στο χρηματιστήριο της καλλιτεχνικής μαζικής τέχνης ώστε,θεώρησα καθήκον μου να υπερασπιστώ έναν συγγραφέα που άλλωστε δεν έχει και καμία ανάγκη υπεράσπισης από εμένα την ανεπαρκή αναγνώστρια!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Δέσποινα Μακρή

Όχι βέβαια. Το ότι ήταν φυλακισμένος δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί κάποιος να είναι και συγγραφέας. Το ότι ήταν φυλακισμένος όμως για διακεκριμένες απάτες και ότι μέσα σ' αυτό το πνεύμα της επιχειρηματικής απάτης επινόησε μια πατέντα για να "πουλήσει" με σιγουριά το προϊόν του ως πονηρός επιχειρηματίας με το μανδύα του συγγραφέα ναι. Συγκεκριμένα θα σας αναφέρω ότι Αμερικανός που καταδικάστηκε σε θάνατο στις αρχές της δεκαετίας του 60 για δολοφονία και βιασμό, ό ΚάρυλΤσεσμαν ο οποίος δέχθηκε την ποινή του ως δίκαιο αποτέλεσμα της πράξης του, έγραψε ένα βιβλίο στη φυλακή, ένα μόνο στη ζωή του, το οποίο έκανε αληθινό πάταγο! Με ρωτάτε τι είναι αυτό που διαχωρίζει την καλή τέχνη από την κακή. Θα σας απαντήσω ότι είναι σα να με ρωτάτε τι είναι αυτό που διαχωρίζει τον έξυπνο άνθρωπο από τον πονηρό; Τον άνθρωπο που συγκεντρώνει ποιότητες πάνω του, από τον "τζάμπα μάγκα", τον καλλιεργημένο από τον ημιμαθή, για να μη παραθέσω σε μια ατέρμονη συζήτηση, λογοτεχνικά κριτήρια, συγκριτικά μεγέθη μεγάλων εργων, ή καταξιωμένων στο χρόνο, που μας δίνουν τη δυνατότητα να συγκρίνουμε τις ποιότητες. Όλα υπόκεινται σε μια διαρκή καλλιέργεια και εξέλιξη. Τα μεγάλα έργα της ανθρωπότητας καταξιώθηκαν από τον πανδαμάτωρα χρόνο, και γι αυτό παρέμειναν κλασικά, δηλαδή αξεπέραστα.Λυπάμαι ειλικρινά που εκλαμβάνετε την άποψή μου ως προσωπική επίθεση, αφού το κείμενό μου προηγήθηκε από κάθε άποψη που διατυπώσατε μετά. Σέβομαι την άποψή σας και τις προτιμήσεις σας αλλά δεν τις συμμερίζομαι. Το ίδιο πιστεύω θα κάνετε και σεις με τη δική μου άποψη.

WIND OF CHANGE είπε...

@Δέσποινα Μακρή
Αγαπητή κυρία Μακρή
Διάβασα με πολύ προσοχή την γόνιμη θα έλεγα αντιπαράθεση ανάμεσα σε σας και τον κύριο Θεοφίλου, εκείνο όμως που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι ότι διακατέχεστε από ένα έντονο φανατισμό όσο αφορά τον Κοέλιο και θα ήθελα να σας επισημάνω ότι ο χώρος της τέχνης, της ποίησης δεν μπορούν να αποτελέσουν πεδίο φανατισμών αλλά χώρος σύνθεσης και ελεύθερης σκέψης.
Εκείνο που θα πρέπει να διακρίνει τον αναγνώστη είναι η μετριοπάθεια και η διύλιση των όσων μας δίνει ένας συγγραφέας και επιμένω σε αυτό διότι ισχυρίζεστε ότι έχετε διαβάσει πολλά βιβλία και θα έπρεπε να έχετε μια διαφορετική προσέγγιση του έργου του Κοέλιο ή οποιουδήποτε συγραφέα και όχι να ταυτίζεστε απόλυτα με το έργο του.
Τα πολλά βιβλία που λέτε ότι διαβάσατε μάλλον σας εγκλώβισαν την κριτική σκέψη διότι σημασία δεν έχει η ποσότητα των βιβλίων που διαβάζουμε αλλά το πώς θα διυλίσουμε αυτά που πήραμε και θα βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα.
Με όλο το σεβασμό προς το πρόσωπο σας η εντύπωση που μου δημιουργήθηκε διαβάζοντας τα σχόλια σας είναι ότι εάν ο Κοέλιο είχε ιδρύσει ένα πολιτικό κόμμα η θέση του εκπρόσωπου τύπου θα σας ταίριαζε πάρα πολύ.

nikos.lagadinos είπε...

Φαίδωνα, θα ήταν περιττό να σου πω ότι προσυπογράφω τα κείμενά σου και φυσικά και αυτό που γράφεις με αφορμή τον Κοέλιο. Αυτό που έχω καταλάβει, όσα χρόνια, κινούμαι σ' αυτό τον χώρο, λόγω επαγγέλματος, είναι ότι προβάλλονται οι βιρτουόζοι της επικοινωνίας. Δεν υπάρχει περίπτωση ν' αλλάξουν τα πράγματα. Την παραλογοτεχνία την τροφοδοτούν οι μπασιμπουζούκοι της παραδημοσιογραφίας. Η "καλή δημοσιογραφία" ΔΕΝ επικυρώνεται από τις μεγάλες κυκλοφορίες κάποιων εντύπων.

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους και κάποιος που το αναφέρει!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος