Ένα θαυμάσιο κείμενο, έχω τη χαρά να αναδημοσιεύσω εδώ. Το έγραψε η Θεολόγος, ποιήτρια και υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων του Δήμου Κορυδαλλού, Ελένη Λιντζαροπούλου.
Αφορά στην πρόσφατη "πολιτική" παρέμβαση της Εκκλησίας, (που ξαφνικά θυμήθηκε την κρίση και τις ευθύνες πολιτικών και πολιτών, αλλά όχι τις δικές της...) και δεν μπορώ, παρά να τιμήσω και να συγχαρώ την συντάκτρια του κειμένου , για την πνευματική της συγκρότηση, την ορθή της κρίση και την ΑΛΗΘΕΙΑ της. Πολύ περισσότερο που κανένας άλλος θεολόγος, τουλάχιστον στο διαδίκτυο, δεν τόλμησε να πει την άποψή του.
Φαίδων Θεοφίλου
Από την ΕΛΕΝΗ ΛΙΝΤΖΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Περί της παρέμβασης της εκκλησίας με κείμενο απευθυνόμενο προς το λαό την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου.
Πράγματι «ζούμε ιστορικές στιγμές» και πράγματι «πέρα από τις επιμέρους ενστάσεις, η παρέμβαση της εκκλησίας φέρει υψηλό πολιτικό συμβολισμό», όπως γράφει συνάδελφος στο ιστολόγιό του και μου έδωσε την αφορμή να ξανατοποθετηθώ επί του θέματος. Βυζάντιο… αλλά με όλη την αρνητική φόρτιση της λέξης. Βυζαντινισμοί ανακάμπτοντες, από ιεράρχες που οι σκοποί τους είναι κατ’ εμέ διάφανοι. Και θα πω παρακάτω τον συλλογισμό μου.
.
Παρότι έχουμε μπροστά μας ένα κείμενο γραμμένο σε πολύ καλή γλώσσα –ασυνήθιστο σε κείμενα της ιεραρχίας– που θα μπορούσε να διεισδύσει σε μυαλά και ψυχές, θα πρέπει να αναρωτηθούν οι συγγραφείς και οι συμφωνούντες γιατί επέφερε μειδιάματα ή και θυμό; Διαβάζοντάς το η πρώτη μου σκέψη ήταν: Για δες ποιος μιλάει… Ίχνος αυτοκριτικής, ίχνος ταπείνωσης, ίχνος συνευθύνης και φυσικά ίχνος προσωπικού παραδείγματος. Μόνο κάτι καλογερίστικες πονηριές «ναι μεν αλλά ίσως…» και φυσικά προφανής ιδιοτέλεια. Στόχος; Η επανάκτηση της δημοφιλίας και η συνταύτιση με όσους τινάζουν ως σκόνη από το ρούχο τους τα δικά τους ηθικά και οικονομικά εγκλήματα κατά του λαού και του τόπου.
Παρότι έχουμε μπροστά μας ένα κείμενο γραμμένο σε πολύ καλή γλώσσα –ασυνήθιστο σε κείμενα της ιεραρχίας– που θα μπορούσε να διεισδύσει σε μυαλά και ψυχές, θα πρέπει να αναρωτηθούν οι συγγραφείς και οι συμφωνούντες γιατί επέφερε μειδιάματα ή και θυμό; Διαβάζοντάς το η πρώτη μου σκέψη ήταν: Για δες ποιος μιλάει… Ίχνος αυτοκριτικής, ίχνος ταπείνωσης, ίχνος συνευθύνης και φυσικά ίχνος προσωπικού παραδείγματος. Μόνο κάτι καλογερίστικες πονηριές «ναι μεν αλλά ίσως…» και φυσικά προφανής ιδιοτέλεια. Στόχος; Η επανάκτηση της δημοφιλίας και η συνταύτιση με όσους τινάζουν ως σκόνη από το ρούχο τους τα δικά τους ηθικά και οικονομικά εγκλήματα κατά του λαού και του τόπου.
.
Θα μπω, καταρχήν, στο θέμα του αν η ιεραρχία έχει και αυτό τον ρόλο, δηλαδή να τοποθετείται πολιτικά. Κατά την γνώμη μου δεν το έχει. Η ιεραρχία οφείλει να τραβάει το αυτί της εξουσίας υπέρ του λαού, όταν η ίδια δεν λειτουργεί ως ιεραρχία αλλά ως διακονία. Ποια εξουσία ενόχλησε η ιεραρχία; Πού ήταν η ιεραρχία όταν παίρναμε ως χώρα την κάτω βόλτα και ποια ήταν η δική της στάση σε εσωτερικό και εξωτερικό επίπεδο; Πού είναι το παράδειγμα απαξίωσης των υλικών αγαθών και πνευματικότητας που έδιναν όλα αυτά τα χρόνια οι ποιμενάρχες;
Θα μπω, καταρχήν, στο θέμα του αν η ιεραρχία έχει και αυτό τον ρόλο, δηλαδή να τοποθετείται πολιτικά. Κατά την γνώμη μου δεν το έχει. Η ιεραρχία οφείλει να τραβάει το αυτί της εξουσίας υπέρ του λαού, όταν η ίδια δεν λειτουργεί ως ιεραρχία αλλά ως διακονία. Ποια εξουσία ενόχλησε η ιεραρχία; Πού ήταν η ιεραρχία όταν παίρναμε ως χώρα την κάτω βόλτα και ποια ήταν η δική της στάση σε εσωτερικό και εξωτερικό επίπεδο; Πού είναι το παράδειγμα απαξίωσης των υλικών αγαθών και πνευματικότητας που έδιναν όλα αυτά τα χρόνια οι ποιμενάρχες;
.
Ο λόγος στο κείμενο αυτό θα ήταν χρυσοστομικός α) αν απευθυνόταν από στόματα πεινώντα και διψώντα β) αν δεν θώπευε την παραφιλολογία περί ξένων κέντρων που απεργάζονται την καταστροφή μας γ) αν έδινε διέξοδο δ) αν δεν λεγόταν εκ του ασφαλούς αλλά οδηγούσε στον «θάνατο» & ε) αν καταμέριζε και δεν γενίκευε τις ευθύνες.
Ο λόγος στο κείμενο αυτό θα ήταν χρυσοστομικός α) αν απευθυνόταν από στόματα πεινώντα και διψώντα β) αν δεν θώπευε την παραφιλολογία περί ξένων κέντρων που απεργάζονται την καταστροφή μας γ) αν έδινε διέξοδο δ) αν δεν λεγόταν εκ του ασφαλούς αλλά οδηγούσε στον «θάνατο» & ε) αν καταμέριζε και δεν γενίκευε τις ευθύνες.
.
Λυπάμαι πολύ που οι χρυσοί ρασοφόροι μας με τις υπερπολυτελείς μοναστηριακές επαύλεις και τις λιμουζίνες σπατάλησαν μελάνι για να πείσουν… νομίζω ότι ο λαός, στην πλειοψηφία του, έχει κατατάξει την εκκλησία στους έχοντες και όπως ουρλιάζει: να τα πάρετε από τους πλούσιους πρώτα και από αυτούς που έφαγαν το χρήμα έτσι ξεφωνίζει: να φορολογηθεί η εκκλησία και να πάψει ο λαός να επωμίζεται το φορτίο των μισθών των ιερέων, παίρνοντας φαλάγγι και τους χαμηλόμισθους παπάδες που μοχθούν για να ζήσουν τις πολυμελείς – συνήθως – οικογένειές τους όπως κάνει και ο τελευταίος Έλληνας σήμερα.
Λυπάμαι πολύ που οι χρυσοί ρασοφόροι μας με τις υπερπολυτελείς μοναστηριακές επαύλεις και τις λιμουζίνες σπατάλησαν μελάνι για να πείσουν… νομίζω ότι ο λαός, στην πλειοψηφία του, έχει κατατάξει την εκκλησία στους έχοντες και όπως ουρλιάζει: να τα πάρετε από τους πλούσιους πρώτα και από αυτούς που έφαγαν το χρήμα έτσι ξεφωνίζει: να φορολογηθεί η εκκλησία και να πάψει ο λαός να επωμίζεται το φορτίο των μισθών των ιερέων, παίρνοντας φαλάγγι και τους χαμηλόμισθους παπάδες που μοχθούν για να ζήσουν τις πολυμελείς – συνήθως – οικογένειές τους όπως κάνει και ο τελευταίος Έλληνας σήμερα.
.
Μην νομίσετε ότι αυτά τα λόγια τα γράφω χωρίς πόνο ψυχής και χωρίς δάκρυα στα μάτια. Μη νομίσετε πως θέλω να τα βλέπω και να τα λέω ή πως θέλω μια εκκλησία σιωπηλή σε όσα συμβαίνουν. Αντίθετα θέλω ζωντανή την Εκκλησία… να μιλά και δια της εκκωφαντικής της σιωπής και με τον λόγο της. Θέλω ιεράρχες που να ορθοτομούν τον λόγο της Αλήθειας Του.
Μην νομίσετε ότι αυτά τα λόγια τα γράφω χωρίς πόνο ψυχής και χωρίς δάκρυα στα μάτια. Μη νομίσετε πως θέλω να τα βλέπω και να τα λέω ή πως θέλω μια εκκλησία σιωπηλή σε όσα συμβαίνουν. Αντίθετα θέλω ζωντανή την Εκκλησία… να μιλά και δια της εκκωφαντικής της σιωπής και με τον λόγο της. Θέλω ιεράρχες που να ορθοτομούν τον λόγο της Αλήθειας Του.
.
Ο δικός μου Χριστός σταυρώνεται εκεί κάτω στα πεζοδρόμια, περιφέρει άνεργος τα πτυχία του, ζητιανεύει φορώντας τα απομεινάρια μιας κάποτε αξιοπρεπούς ζωής, μετρά την κουτσουρεμένη του σύνταξη… δεν κάνει επίδειξη δύναμης από άμβωνος και δεν μαζεύει λεφτά για τα γεράματά του και, κυρίως, δεν πάσχει από αμνησία όταν πρόκειται για τα δικά του λάθη ενώ τα έχει τετρακόσια όταν μιλά για ευθύνες άλλων.
.
Προσπαθώ να κρατήσω ζωντανό τον σεβασμό μου για αυτό που εκπροσωπεί η ιεραρχία εντός της Εκκλησίας. Προσπαθώ να έχω κατά νου τον Παύλο να πλέκει σκοινιά στην Κόρινθο, να θυμάμαι τον γλυκύτατο π. Γεώργιο και τον π. Ιωάννη από την Συρία που και η ζακέτα που φορούσαν δεν τους ανήκε. Τους ελάχιστους μοναχούς που γνώρισα ακτήμονες και βαθύτατα ελεήμονες. Προσπαθώ να γεννηθεί και φέτος στην ψυχή μου ο Χριστός.
Ο δικός μου Χριστός σταυρώνεται εκεί κάτω στα πεζοδρόμια, περιφέρει άνεργος τα πτυχία του, ζητιανεύει φορώντας τα απομεινάρια μιας κάποτε αξιοπρεπούς ζωής, μετρά την κουτσουρεμένη του σύνταξη… δεν κάνει επίδειξη δύναμης από άμβωνος και δεν μαζεύει λεφτά για τα γεράματά του και, κυρίως, δεν πάσχει από αμνησία όταν πρόκειται για τα δικά του λάθη ενώ τα έχει τετρακόσια όταν μιλά για ευθύνες άλλων.
.
Προσπαθώ να κρατήσω ζωντανό τον σεβασμό μου για αυτό που εκπροσωπεί η ιεραρχία εντός της Εκκλησίας. Προσπαθώ να έχω κατά νου τον Παύλο να πλέκει σκοινιά στην Κόρινθο, να θυμάμαι τον γλυκύτατο π. Γεώργιο και τον π. Ιωάννη από την Συρία που και η ζακέτα που φορούσαν δεν τους ανήκε. Τους ελάχιστους μοναχούς που γνώρισα ακτήμονες και βαθύτατα ελεήμονες. Προσπαθώ να γεννηθεί και φέτος στην ψυχή μου ο Χριστός.
12 σχόλια:
Φαίδωνα, σας ευχαριστώ για την τιμή να φιλοξενήσετε το κείμενό μου, εδώ στο Καφενείο.
Τιμή για την φιλοξενία των απόψεών μου και τα καλά σας λόγια αλλά και μια παράξενη συγκίνηση λόγω της σχέσης μου με αυτόν εδώ τον χώρο και όλους εσάς.
Είμαι κομμάτι πια αυτού εδώ του χώρου και το κείμενό μου θα μπορούσε εξίσου να είναι σχόλιο ή ανάρτηση.
Σας καταθέτω την φιλία και την αμοιβαιότητα της εκτίμησης.
Σένα τοσο γλαφυρο κειμενο και τη στερεα
επιχειρηματα του, τι απομενει να προσθε-
σει ενας λαϊκος αναγνωστης;
Για τουτη "την ενδω" ακτινογραφια, Σας
ειμαστε υποχρεοι κα Λιντζαροπουλου.Να
καλοδεχτουμε ολοι το Χριστο μας!
Δημητρης Κεφαλιδης - Γερμανια
Ο Δ.Κ. ειπε:
"Σένα τοσο γλαφυρο κειμενο και τις ατρανταχτες αρχες που το υπαγορευουν, τι
απομενει να προσθεσει ενας λαϊκος αναγνωστης;
Για την "εκ των ενδω" ακτινογραφια Σας κα. Λιντζαροπουλου, εχετε το θαυμασμο
και τις ευχαριστιες μου.
Σ΄ολο το Κοσμο ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
Δημητρης Κεφαλιδης - Γερμανια"
Πολύ ωραίο κείμενο, που πρέπει να διαβαστεί από τους αρμόδιους που τους αφορά και από τους πιστούς, τυφλούς και μη, για να ξυπνήσουν.
Μου άρεσε πάρα πολύ κάτι που λέτε, και που ξεχάστηκε εντελώς, αναφερόμενο μόνο στο τυπικό της λειτουργίας. ΄Γράφετε ότι θέλετε να τους Ιεράρχες, να ορθοτομούν το λόγο της αληθείας Του. Πράγματι Ορθοτομώντας με τον λόγο της αληθείας Του , πρέπει να παρεμβαίνουν, όταν πρέπει και όχι πολιτικάντικα και καιροσκοπικά.
΄Σας εκφράζω την εκτίμησή μου.
"Ο Παράξενος"
@Big Mama
Η τιμή είναι του ιστολογίου Big Mama , και όσα είπα για σένα , δεν είναι ούτε "φιλικά" ούτε χαριστικά, ούτε ευγενικά. Δεν σού χαρίζω τίποτα. Τα έχεις κερδίσει μόνη σου, όπως και την εκτίμηση των θαμώνων του "Καφενείου".
Έχω δυο, επισημάνσεις, μάλλον διευκρινήσεις, της λεπτομέρειας και όχι τόσο της ουσίας, αφού για την ουσία πήρα θέση στην αρχή της ανάρτησης.
Γράφεις στην αρχή ότι πήρες αφορμή από το κείμενο ενός συναδέλφου σου για να γράψεις το δικό σου κείμενο.
Υποθέτω ότι η αφορμή ήταν αρνητική, για να σε ενεργοποιήσει σε θετικό ορίζοντα, αφού το κείμενο δέκα σειρών του συναδέλφου σου, δεν έπαιρνε θέση στο ζήτημα και μάλλον ο συντάκτης του έπαιζε τον χαμαιλέοντα που προσπαθεί να προσαρμόσει το χρώμα του στο περιβάλλον.
Όσο για την επισήμανσή σου ότι το κείμενο της Εκκλησίας που μοιράστηκε μετά τη λειτουργία, ότι είναι σε ασυνήθιστη γλώσσα για την Εκκλησία αλλά γραμμένο καλά, για να εισχωρήσει στα μυαλά των πολιτών, θα έλεγα τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;; Είναι απολύτως φανερό, ότι είναι γραμμένο από επαγγελματία, που γράφει και τους λόγους των πολιτικών. Όχι παίζουμε...
Υ.Γ.
Και τώρα μπορείς να απαντάς στα σχόλια, αφού το κείμενο είναι δικό σου.
Φαίδωνα, δεν είχα αμφιβολία, γι αυτό και με τιμά η πράξη σας. Αν ήταν φιλοφρόνηση κούφια ή αν συνηθίζατε τέτοιες πρακτικές, δεν θα ήσασταν αυτός που είστε και δεν θα ήταν εδώ ο Θεός αλλά ένα καφενείο της σειράς.
Φυσικά ήταν αρνητική η αφορμή που μου έδωσε το κείμενο, το οποίο όπως είδα δεν ήταν καν του συναδέλφου αλλά αναδημοσίευση αποσπάσματος ανάλυσης του κειμένου της ιεραρχίας από άλλο ιστολόγιο.
Το κείμενο της ιεραρχίας, κατά πως λέγεται, αποτελεί μέρος εισήγησης του Παύλου Σισανίου και Σιατίστης. Λέγονται καλά λόγια για το πρόσωπό του όσο αφορά στον τρόπο ζωής του και την απλότητα και απουσία πολυτέλειας. Έτσι λοιπόν αποτελεί καλή βιτρίνα πενίας, σαν τον Ιερώνυμο. (Όχι ότι θεωρώ ότι υποκρίνονται σε προσωπικό επίπεδο.)
Ο Παύλος λοιπόν ενώ έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία, είναι ένας από εκείνους που δεν παίρνει θέση απέναντι στα σκάνδαλα της εκκλησίας με το αιτιολογικό ότι δεν κρίνει κανέναν γιατί εκείνος είναι ο πιο αμαρτωλός.
Για μένα αυτές οι τοποθετήσεις αποτελούν και την ουσία του προβλήματος της εκκλησίας. Από πότε οι ιεράρχες δεν τοποθετούνται απέναντι σε εκκλησιαστικά σκάνδαλα ενώ παίρνουν πολιτικές θέσεις;
Αυτές οι υποκριτικές δήθεν ταπεινές τοποθετήσεις είναι για μένα ό,τι πιο επικίνδυνο. Άλλο είμαι μετριοπαθής (Ιερώνυμος) και άλλο δεν παίρνω θέση (Παύλος).
Αυτές οι πληροφορίες που συνέλεξα μόλις από το διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν αυτά που ήδη ισχυρίστηκα και κυρίως το πόσο οι δεσποτάδες έχουν «ξεχάσει» ποιος πρέπει να είναι ο κατά Χρυσόστομο ο ιερέας.
Φαίδωνα, έχω σκοπό να απαντήσω στους φίλους που κατέθεσαν τις απόψεις τους με αφορμή το κείμενό μου... εξάλλου, εδώ είμαι σαν στο σπίτι μου, ακόμη και όταν δεν είναι δικό μου το κείμενο. Ας ξεδιπλωθούν οι απόψεις και θα απαντήσω.
@
Κύριε Κεφαλίδη
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
Η εκκλησία διαλέγει τις πιο ακατάλληλες μέρες για να μας εξαγριώνει...
Εύχομαι υγεία και αγάπη στη ζωή σας.
@
Παράξενε, με τιμά ο λόγος σας.
Η εκτίμηση είναι αμοιβαία και θεμελιωμένη σε δύο χρόνια ανταλλαγή απόψεων με τις συγκρούσεις αλλά και τις πολύ ωραίες στιγμές... έτσι όπως είναι όλες οι ανθρώπινες και ουσιαστικές σχέσεις.
Σας ευχαριστώ και τους δύο και για τα αισθήματα και για τα λόγια.
Και επειδή εγώ παραμένω πάντα παιδί... θα σας πω τα Κάλαντα.
http://www.youtube.com/watch?v=8NTRJ531D74&feature=related
@Βig Mama
Μπορεί ο συνάδελφός σου που σου έδωσε την αρνητική αφορμή να γράψεις το κείμενο να μην ήταν ο συντάκτης του κειμένου που ανάρτησε, αλλά η επιλογή ενός αποσπάσματος εν μέρει αμφοτεροβαρούς με κλίση προς την Εκκλησία, χωρίς δική του άποψη, δεν παύει να τον χαρακτηρίζει ως χαμαιλέοντα.
Για τον Μητροπολίτη Παύλο:
Αν σύμφωνα με τις πηγές σου το "πολιτικό" κείμενο της Εκκλησίας το εισηγήθηκε και το έγραψε ο ως άνω Μητροπολίτης, αυτό σημαίνει ότι είναι ξεσκολισμένος στην ψυχολογία των μαζών, στο "Image making" και στο "Promotion Marketing". Παρ' όλα αυτά το κείμενό του δεν πέτυχε το στόχο του.
Αλλά εμένα ως πολίτη, δεν με αφορούν οι φήμες περί του αν ο΄συγκεκριμένος δεσπότης έχει καλή εικόνα, αν είναι ολιγαρκής και πένης...Εγώ κοιτάζω τα γεγονότα και τις πράξεις.και αναφέρω δύο:
Το πολιτικό του κείμενο, αποδοκιμάζεται από ισχυρό ρεύμα ιεραρχών, που θεωρούν το κείμενό του οξεία πολιτική παρέμβαση και θεωρούν πως η Εκκλησία αντί τέτοιων παρεμβάσεων, πρέπει να αυξήσει το κοινωνικό και προνοιακό της έργο! (Βλέπε "Καθημερινή 24/12/10)
Και β) Ο Μητροπολίτης Παύλος είναι μέλος της Ιεράς Συνόδου, η οποία Σύνοδος, πριν από καποιους μήνες, έπρεπε να αποφασίσει για την τύχη του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονος, ο οποίος αντιμετώπιζε βαρύτατες κατηγορίες κάθε είδους, για τις οποίες εκκρεμούσε και δίκη στα πολιτικά δικαστήρια. Η Ι.Σ. λοιπόν, για να προκαταλάβει την απόφαση του πολιτικού δικαστηρίου, κουκούλωσε τα σκάνδαλα και τις αξιόποινες πράξεις του Αττικής και τον αθώωσε!!!! Το πολιτικό δικαστήριο όμως τον καταδίκασε και τον έστειλε στη φυλακή. Οπότε η Ι.Σ. έκανε γαργάρα την αθωωτική της απόφαση και την πήρε πίσω!!!!!!
Σ' αυτά λοιπόν συνήργησε και η "Αγιότης του Μητροπολίτη Παύλου ως μέλους της Ι.Σ.
Συμπερασματικά λοιπόν θα έλεγα ότι η "Αγιότης" δεν συνάδει με το κουκούλωμα της βρωμιάς και τον συνακόλουθη γελοιοποίηση και εξευτελισμό. Αλλά εκεί οι Ιεράρχες σιώπησαν. Δεν έβγαλαν ανακοίνωση στις Εκκλησίες να την διανείμουν στο λαό...
@
Φαίδωνα
Φυσικά και συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό στον συνάδελφο. Η ανάρτηση ενός κειμένου χωρίς σχολιασμό ή δείχνει συμφωνία ή... κουτοπονηριά του είδους: Αν «περάσει» το κείμενο τότε θα φανώ ο σωστός, αν δεν «περάσει», θα πω: μα εγώ απλά σας ενημερώνω για τις απόψεις που διατυπώνονται. Ο συνάδελφος έπραξε το δεύτερο… δήλωσε ότι εκείνος απλά συλλογέας απόψεων είναι και μας τις παρουσιάζει μη και μας διαφύγουν της προσοχής. Γι αυτό ανέφερα ότι το κείμενο δεν είναι ΚΑΝ δικό του… Καλύτερα να έχει κανείς λάθος άποψη παρά να ρίχνει άδεια…
Τα λοιπά για τον Παύλο, πληροφοριακό υλικό είναι . Κι εμένα δεν με αφορούν και φυσικά την άποψή μου για το κείμενο την έχω εκφράσει. Η επιλογή όμως ενός ιεράρχη με έξωθεν καλή μαρτυρία αποδεικνύει και την βαθύτατη σκοπιμότητα του κειμένου και της πράξης της ιεραρχίας. Διέδωσαν από σκοπού τον συγγραφέα του κειμένου για να επωφεληθούν από αυτήν την έξωθεν καλή μαρτυρία.
Και φυσικά η αγιότητα δεν συνάδει με καμία από τις πράξεις της ιεραρχίας… η αγιότητα είναι μαρτυρία και μαρτύριο. Είναι αυτονόητο.
Χριστός Γεννάται Φαίδωνα, μην το ξεχνάτε κι ας το ξεχνούν οι ιερείς κι ας είναι μόνο λόγια για κάποιους. Αυτή είναι η ελπίδα του κόσμου... να γεννιέται στους αιώνες ο Χριστός, να σαρκώνεται ο Θεός της Αγάπης για να πεθάνει για την Αγάπη μας.
Γυρίστε την πλάτη σ' αυτήν την ντροπή και την υποκρισία φίλοι μου.
Καλά Χριστούγεννα σε όλους.
ΒΙΓ ΜΑΜΑ
Αν οι ασχολουμενοι με τα εκκλησιαστικά [το ιερατείο δηλαδή]σκύψουν πάνω στο κείμενό σας αυτοί οι ιδιοι θα ωφεληθούνε πρώτοι.
Στο α,β.γ.δ.ε. τους δώσατε το σκελετό να ντύσουν την ένδειά τους με μιά σταση και συμπεριφορά που και την αποστολική τους διακονία πληρεί και η παρεμβατικότητά τους στα κοινά θα γίνεται πιό αποδεκτή.
Σας συγχαίρω για την ορθόδοξη σκέψη σας και τον τεκμηριωμένο λόγο που την εκφράζετε.
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Απορώ όμως :
Γιατί να συμβαίνει[σχεδόν πάντα] αυτοί που είναι τοποθετημένοι να προσφέρουν να αποδεικνύονται μηδαμινοί ?
Πως μπορεί να γίνονται τόσο υλιστές αυτοί που χρειάζονται τόσο λίγα ?
Πως μπορούν να μετατρέπουν την αλήθεια Του Χριστού σε χατζάρα πάνω απο τα κεφάλια των πιστών ?
Πως γίνεται να ξέρουν απ'έξω την Αγία Γραφή και να μην τους αγγίζει?
Με πόση ανασφάλεια και ατομικισμό ντύσαν τα μάυρα ράσα τους γιά να μην τους διαπερνάει ο πόνος των τόσων εσταυρωμένων της σκληρής καθημερινότητας?
Κρίμα,και "αντιπροσώπευαν" μιά τέτοια αναμφισβήτητη αλήθεια που θα μπορούσαν να είναι οι πιό αγαπητοί μας .
Δημοσίευση σχολίου