Δευτέρα, Μαρτίου 29, 2010

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ...ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ

Του Φαίδωνα Θεοφίλου



Στην παρατεταμένη περίοδο παθών που περνάει η χώρα,
κάποιες συντεχνίες για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι
πως θα καταφέρουν να μη φορολογηθούν σύμφωνα
με τα εισοδήματά τους .
Όχι να μην φορολογηθούν παραπάνω, αλλά λιγότερο για παραπανίσια εισοδήματα!!! Πρώτοι και καλύτεροι οι ταξιτζήδες. Από κοντά και η Εκκλησία, στην οποία το κράτος πληρώνει και τους μισθούς των κληρικών. Δηλαδή οι φορολογούμενοι πολίτες.

Η Εκκλησία με τα άγνωστα μέχρι τώρα εισοδήματα (τι καλή που είναι η θολούρα Άγιοί μου Δέσποτες..) από τα ενοίκια περιουσιακών της στοιχείων, κτιρίων, ξενοδοχείων, Λίμνης της Βουλιαγμένης, επιχειρήσεων, ομολόγων και λοιπών άλλων που ευτυχώς για την Ιερά; Σύνοδο, δεν έχουν ακόμα καταγραφεί για να γνωρίζει το κράτος και οι πολίτες το μέγεθος της εκκλησιαστικής περιουσίας. Ο Αρχιεπίσκοπος αναφερόμενος στο θέμα, είπε ότι η εκκλησιαστική περιουσία είναι άνθραξ. Αλήθεια; Αφού είναι άνθραξ Μακαριώτατε, παραδώστε την στο κράτος να κλείσετε και τα στόματα… και να απαλλαγείτε από τον…άνθρακα….

Πρόσφατα η κυβέρνηση συμπεριέλαβε στο φορολογικό νομοσχέδιο διάταξη με την οποία φορολογούσε τα εισοδήματα της Εκκλησίας με 20%. Ξεσηκώθηκαν οι Μητροπολιτάδες σαν τους ταξιτζήδες να διαμαρτύρονται για την… άδικη φορολογία. Το σκεπτικό τους ήταν,
να φορολογηθούν αφού αφαιρεθούν τα έξοδα που έχει η Εκκλησία και σε ό,τι μείνει να φορολογηθεί. Που σημαίνει ότι δεν θα μείνει τίποτα, άρα φορολογία μηδέν. Πώς αυτό; Μα οι Άγιοί μας είναι σαΐνια στα οικονομικά. Θα μαγειρέψουν τα έξοδά τους, ώστε να μη μείνει τίποτα για φορολογία ή ελάχιστα.

Θα περιμέναμε αν όχι να δείξει γενναιοδωρία η Εκκλησία, τουλάχιστον να συναινέσει στην κυβερνητική απόφαση, δίνοντας έτσι το παράδειγμα σε όλους και σεβόμενη την απελπιστική κατάσταση των εργαζομένων και των ανέργων.
Φαίνεται όμως ότι οι Άγιοί μας νοιάζονται μόνο για τα Άγια Πάθη της Μεγάλης Εβδομάδας που φέρνουν χρήμα στην Εκκλησία και όχι για τα Πάθη της χώρας για τα οποία πρέπει να πληρώσουν! Τους αφιερώνω την πράξη τού συνταξιούχου από την Πάτρα που κατέθεσε την σύνταξή του (701 ευρώ) στο υπουργείο οικονομικών για την βαρέως ασθενούσα ελληνική οικονομία!!

Κατά τα άλλα Άγιοί μου, στα λόγια που είναι τζάμπα, είστε πρώτοι! Ακόμα και οι πολιτικοί κρατάνε μια πισινή. Εσείς από εθνικιστική κορώνα, σε άσκηση εξωτερικής πολιτικής από άμβωνος το πάτε. Από κορώνες κατά των μεταναστών που θα μαγαρίσουν το έθνος, σε κορώνες πατριδολατρίας. Μην ορκίζεστε. Σας…πιστεύουμε.

Έτσι λοιπόν, η Ιερά Σύνοδος των Μητροπολιτάδων δια στόματος Αρχιεπισκόπου δήλωσε από τα κανάλια ότι θα πρέπει η φορολογία για την Εκκλησία να είναι δίκαιη!!! (Όπως την εννοούν βέβαια οι Άγιοί μας…)

Γιατί Μακαριώτατε ; Η φορολογία των Ελλήνων εργαζομένων είναι δίκαιη;;;

.
Δεν θα ευχηθώ τα συνηθισμένα Συνέλληνες για το Πάσχα.
Μόνο περισυλλογή και τη μνήμη μας σε διαρκή λειτουργία, για να δυναμώνει η οργή μας.

Θα τη χρειαστούμε…










32 σχόλια:

AERIKO είπε...

Mα θέλει κότσια και ψυχη ν ακολουθήσουν τα λόγια του Χριστού.
Η Ψυχή κάνει το ράσο κι όχι το ράσο την ψυχή.Είναι σκανδαλώδεις οι συμπεριφορές που υποτιμούν τη νοημοσύνη μας απ'όπου κι αν προέρχονται αυτές.Το θέμα είναι τόσο μεγάλο και τόσο ιδεχθές σαν έγκλημα εκ προμελέτης. Ποιος θα βάλει το μαχαίρι ως το κόκκαλο; Ποιός φορέας κρατικός είναι τόσο αδιάφθορος για να το κάνει αυτό; Η εκκλησία της ελλαδας ειναι κράτος εν κράτει. Και ουδεμία σχέση έχει με την ταπεινή πίστη του απλού ανθρώπου που σταυρώνεται και ξανασταυρώνεται καθημερινά.Ακάνθινο θέμα..που κάποια στιγμή πρέπει ν'αντιμετωπιστεί γενναία.

Ανώνυμος είπε...

Θέατρο του παραλόγου. Δεν υπάρχει πολιτικός που να τολμήσει να τους αγγίξει. Και πάλι θα τη βρουν τη χρυσή τομή και θα παραμυθιάσουν το πόπολο. Δεν ξέρω αν η πράξη τού παππού που κατέθεσε τη σύνταξή του στο υπουργείο Οικονομικών εμπεριείχε ειρωνία αλλά αν την εννοούσε είμαστε άξιοι της μοίρας μας σαν λαός.

Dennis Kontarinis είπε...

Φίλε Φαίδωνα
Αχαρακτήριστη συμπεριφορά των ρασοφόρων στο δράμα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας
Δεν είναι η πρώτη φορά που η εκκλησιά μας προτιμά να είναι έξω από το παιγνίδι όταν αυτό πρόκειται να αγγίξει τον μπεζαχτά της που είναι τετράπαχος Δυστυχώς απλώνουν το ράσο τους και πιστεύουν πως καταφέρνουν να κρύβουν το αίσχος τους
Σύντομα στο Καφενείο μου θα διαβάσεις την δική μου σχετική ανάρτηση
Νάσαι καλά φίλε
Ντένης

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@AERIKO
Τα είπε η Κεφαλή της Εκκλησίας τα πάθη του οποίου τιμούμε αυτή τη βδομάδα: "Μοιάζετε με ωραίους στολισμένους καθαρούς τάφους, που από μέσα είναι γεμάτοι σκουλήκια κι ακαθαρσίες. Κράτος εν κράτει, όπως το λες και μόνιμο απόστημα στο σώμα της χώρας. Ασφαλώς και δεν έχει καμία σχέση η Εκκλησία της Ελλάδας με την πίστη του ταπεινού ανθρώπου. Άλλωστε Αυτός στον οποίο υποτίθεται ότι πιστεύουν είπε ότι είναι το ίδιο αν προσεύχεται κάποιος στο Ναό ή στο όρος Γαρειζίν. Τι στο Ναό τι στο βουνό. Η ψυχή και η πίστη μετράει και η προσωπική σχέση του καθενός με το Θεό του. Δεν ξέρω πότε και ποιος θα τολμήσει. Τους επιτρέπονται όλα και κουκουλώνονται όλα: Οι καταχρήσεις τους, τα σκάνδαλα, οι ανωμαλίες τους και πάνω απ' όλα η αναλγησία τους μπροστά στα πάθη της χώρας.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Bd
Αληθινό θέατρο του παραλόγου. Αν πρόκειται να πάρουν χαριστικές διαταξεις και διευκολύνσεις και χρήμα, τότε είναι Έλληνες και έχουν και μεγάλο στόμα. Αν πρόκειται να βοηθήσουν τη χώρα, είναι από αλλού...
ΔΥστυχώς δεν υπάρχει πολιτικός με ανάστημα να τους μάθει ότι έχουν και υποχρεώσεις κι όχι μόνο δικαιώματα. Πονηροί και ευέλικτοι σαν τα φίδια. Οι πολιτικοί είναι Παναγίες μπροστά τους.
Ο παππούς που αναφέρεις, τον είδα μελαγχολικό, να καταθέτει τα χρήματα και να μιλά λέγοντας ότι αυτό μπορεί να κάνει, δεν μπορεί να κάνει τίποτα περισσότερο. Εννοούσε απόλυτα αυτό που έκανε.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Dennis Kontarinis
Σιορ Κονταρίνη όλη η Ιστορία μας είναι γεμάτη από τις βρωμιές της Εκκλησίας. Μη βλέπεις τις ωραιοποιημένες και στρογγυλεμενες ιστορίες που κουκουλώνουν τα ανομήματά τους στο πέρασμα των αιώνων. Υπήρξαν μόνο κάποιες εξαιρέσεις φωτισμένων Ιεραρχών που με δική τους φλόγα έδωσαν ό,τι είχαν, και τη ζωή τους. Αλλά η επίσημη Εκκλησία ήταν πάντα ένα κερδοφόρο μαγαζί και πηγή άσκησης κοσμικής εξουσίας.
Θα περιμένω με ενδιαφέρον την ανάρτησή σου.

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Φαίδωνα, η ανάρτησή σας απηχεί τις σκέψεις αλλά και την χλεύη της πλειοψηφίας των Ελλήνων. Και παρότι εσείς καταφέρνετε και κρατάτε την ψυχραιμία σας, ο κόσμος εκφράζεται με τον χειρότερο τρόπο. Ακόμη και άνθρωποι που κινούνται στον εκκλησιαστικό χώρο. Μου έτυχε μόλις σήμερα… Υπάρχει τόση αγανάκτηση απέναντι στο απύθμενο θράσος της ιεραρχίας…
Δεν θέλω να μιλήσω Θεολογικά. Οι ιερείς γνωρίζουν καλά τι ακριβώς θα έπρεπε να πράξουν, αν θυμόνταν ποιος είναι η κεφαλή της εκκλησίας.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η συγκυρία δίνει μοναδική δυνατότητα στην Κυβέρνηση να προχωρήσει σε γενναία μέτρα, τόσο όσο αφορά στη φορολόγηση, όσο και στον έλεγχο αλλά, κυρίως, στον ουσιαστικό χωρισμό εκκλησίας κράτους.
Θα συνευχηθώ λοιπόν μαζί σας και… ο Θεός βοηθός.

Κώστας Ζωγραφόπουλος είπε...

Αγαπητέ Φαίδωνα,
Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να ήμουν ταξιτζής… και ονειρεύτηκα πως θα ένοιωθα…
Να ευχηθώ , αυτό που θέλουμε να ακούσουμε και δεν είναι τίποτε άλλο από την θεία φώτιση που περιμένουμε να μας δώσει ο Δημιουργός μας και να συναντήσουμε την ευτυχία στις ζωγραφιές των εικονογραφημένων περιοδικών της παιδικής μας αθωότητας.

Λέει ο ταξιτζής Βάγγος :

ΤΙΜΑ ΛΑΛΟΥ ΖΑΤΟΥΜΠΑ!
Από μικρός έμαθα ότι αυτό είναι το πιο ιερό μουρμούρισμα που ορίζει τα βήματα της ζωής μου. Μου το είπαν οι εκπρόσωποι της Αλήθειας του Υπέρτατου όντος που εξουσιάζει τα πάντα γύρω μου.
Δεν το έχω δει, αλλά Πιστεύω σε ότι νοιώθω μέσα μου… είναι η μοναδική μου αλήθεια.
Οι αντιπρόσωποι του Υπέρτατου Όντος , το μόνο όπλο που έχουν για να με κάνουν να νοιώθω πόνο μέσα μου αν δεν είμαι καλό παιδί στην συμπεριφορά μου είναι αυτή η φράση που την μουρμουρίζουν με τον τρόπο που ξέρουν να με κάνουν να παραλύω.

Βλέπω ότι δεν είναι δίκαιοι, με εκμεταλλεύονται , μου συμπεριφέρονται σαν να είμαι τιποτένιος και εξουσιάζουν τη ζωή μου και τα όνειρά μου.
Δεν είμαι βλάκας να μην κάνω και εγώ το ίδιο όπου με «παίρνει»…
Όμως Πιστεύω ότι αυτό το μουρμούρισμα που κάνουν είναι η αλήθεια του Σύμπαντος.
Προσεύχομαι στο μουρμούρισμα να δώσει φώτιση στους παραστρατημένους αντιπροσώπους του και σε εμένα τον ίδιο, γιατί μπορεί να μην το καταλαβαίνω αλλά είναι υπαρκτό και πραγματικό όπως μου είπαν.

Είμαι αμαρτωλός, τιποτένιος, αδύναμος … και ως τέτοιος θέλω να μου δώσει την ευτυχία το μουρμούρισμα που μου υποσχέθηκαν οι αντιπρόσωποι του Υπέρτατου όντος.
Άλλωστε οι αμαρτίες συγχωρούνται όπως ξέρει να λέει το μουρμούρισμα…

Αυτό το μουρμούρισμα , είναι η δική μου εξίσωση που με αυτή αναλύω τη ζωή … και δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα που μου φέρνει στη ζωή… μπορεί εγώ να μην ξέρω γιατί μου συμβαίνουν όλες οι δυστυχίες … αλλά το μουρμούρισμα ξέρει.
Είμαι ευτυχισμένος που δεν κουράζομαι να μάθω αλλά απλά αφήνομαι να Πιστεύω…
Λοιπόν ας αναφωνήσω να βρω την εσωτερική μου ηρεμία.

ΤΟΥΜΠΑ ΛΑΛΟΥ ΖΑΤΟΥΜΠΑ !
Αμίν

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Big Mama
Αυτή είναι η εικόνα Mama: Η χλεύη της πλειοψηφίας των Ελλήνων...
Αλλά οι ιεράρχες, ενώ τους φτύνει ο κόσμος, αυτοί λένε πως βρέχει.
Από την άλλη πλευρά, είναι χαρακτηριστική η ατολμία και η υποχωρητικότητα των κυβερνώντων. Αν δεν τους κόψουν τώρα το... βήχα, σ'αυτή τη κατάσταση που βρίσκεται η χώρα, πότε θα τους τον κόψουν; Όσο για το χωρισμό κράτους και εκκλησίας, είναι αίτημα δεκαετιών.

Σπυρος είπε...

ο Παπακωνσταντίνου ειναι ενα πολύ καλό παιδί που τον στείλανε μεσα σε τοσα μαύρα ράσα,μεγαλες κυλιές και άγρια βλέμματα για να κανει συμφωνία .Ειναι που ειναι δειλοί εκ γενετής οι ειδικευμενοι,σ'ένα τομέα , επιστήμονες τον φοβέριξαν και λιγακι με μειλίχια χαμογελα για μεταφυσικές τιμωρίες και έσκυψε το κεφαλι ο ανθρωπος .
Μονο οι άνθρωποι της πλατειάς γνωσης και αντιληψης αρπάζουν το θεμα από τα γενια .Εκει έπρεπε να πάει ο Πάγκαλος

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ΖΩΓΡΑΦΟΠΟΥΛΟΣ
Κώστα μου πολύ ωραία η ευχή σου αγγίζει τις καρδιες.
Ταξιτζής δεν θα μπορούσες να ήσουν, με δεδομένο το χαρακτήρα σου. Ούτε ιεράρχης θα μπορούσες να ήσουν, δηλαδή εκπρόσωπος της απληστίας, της φιλαργυρίας και των μεγαλείων σε βαθμό κακουργήματος! Αν όμως ήσουν, θα ήσουν στο περιθώριο της Εκκλησίας, αφού το μεγάλο αυτό μαγαζί, το διευθύνουν οι καπάτσοι και οι παχύδερμμοι ιεράρχες. Τώρα γι αυτό το:

ΤΙΜΑ ΛΑΛΟΥ ΖΑΤΟΥΜΠΑ! που είπε όπως λες ο ταξιτζής ο Βάγγος, σαν αφρικάνικη διάλεκτος μου κάνει, εκτός κι αν είναι κωδικός επικοινωνίας μιας συγκεκριμένης παρέας.
Και μια ο λόγος για τους ταξιτζήδες, που φαίνεται ότι τους έχεις ιδιαίτερη συμπάθεια, να πούμε ότι ναι βρήκαν και τα κάνουν, να φορολογούνται δηλαδή για το 1/5 των πενταπλάσιων εισοδημάτων τους, σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων (και της χώρας)που φορολογούνται για όλα τους τα εισοδήματα. Γιατί τους χάιδευαν για δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις και γιατί τους ανέχονταν τα υποζύγια του φορολογικού συστήματος. Τώρα με τα νέα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων που τους ψαλιδίζει τα έτσι κι αλλιώς δηλωμένα εισοδήματά τους, είχε και μια διάταξη όπως ήταν φυσικό και έπρεπε να είχε γίνει από πάντα, να βγάζουν αποδείξεις οι ταξιτζήδες για τα πραγματικά τους εισοδήματα. Αποτέλεσμα: Έκαναν διαδηλώσεις για να εξαιρεθούν από τα μέτρα και να συνεχίσουν να πληρώνουν για εισόδημα 12.000 ευρώ αντί για πραγματικό 50.000 ευρώ. Ουδέν περαιτέρω σχόλιο.
Όσο για την κοινωνική τους συμπεριφορά, πάλι δεν κάνω σχόλιο. Ρώτησε όμως την γνώμη όσων ξέρεις γι αυτήν την συντεχνία.

Γράφεις Κώστα μου:

"'Βλέπω ότι δεν είναι δίκαιοι, με εκμεταλλεύονται , μου συμπεριφέρονται σαν να είμαι τιποτένιος και εξουσιάζουν τη ζωή μου και τα όνειρά μου.
Δεν είμαι βλάκας να μην κάνω και εγώ το ίδιο όπου με «παίρνει»…""

Προφανώς εννοείς τους ταξιτζήδες!!
Μα τους ταξιτζήδες όχι μόνο δεν τους αδικούν και δεν τους εκμεταλεύονται αλλά τους ευνοούν διαρκώς. Εκείνοι που είναι τα θύματα του πολιτικού συστήματος και όσων δεν πληρώνουν σύμφωνα με τα εισοδήματά τους είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Νόμιζα πως ήσουν ευαίσθητος σε θέματα δικαιοσύνης στην κοινωνία των ανθρώπων. Ή μήπως σου αρέσει το διαρκες ΟΧΙ;
Και κάτι ακόμα Κώστα μου για να κάνουμε ένα διαχωρισμό με σαφήνεια:
Άλλο οι ΑΤΟΜΙΚΕΣ αδυναμίες των ανθρώπων και τα πάθη τους, που τους κάνουν συχνά να φαντάζουν πιο όμορφοι και λαμπερά γήινοι, και για τις οποίες αδυναμίες και τα πάθη ουδείς δικαιούται να κρίνει ή να συγχωρήσει,
Και εντελώς ΑΛΛΟ η συνειδητή και επιθετική εκμετάλλευση των ανθρώπων, από το πολιτικό σύστημα, και από ευνοούμενες συντεχνίες.
Αυτό χρειάζεται οργή και αποτελεσματική αντίδραση.
Γιατί όσο ανεχόμαστε τους εκμεταλλευτές μας, τόσο χειρότερους εκμεταλλευτές τους κάνουμε και άλλο τόσο βυθιζόμαστε εμείς ως θύματά τους στη μιζέρια.
Η ΑΝΟΧΗ ΚΩΣΤΑ ΜΟΥ, ΕΚΤΡΕΦΕΙ ΤΥΡΡΑΝΟΥΣ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ.

Φτάνοντας στο τέλος του σχολίου σου διαπίστωσα, ότι μάλλον ήταν μάταιη η απάντησή μου. Γιατί;

Γράφεις στο τέλος του σχολίου σου:

""Είμαι ευτυχισμένος που δεν κουράζομαι να μάθω αλλά απλά αφήνομαι να Πιστεύω…
Λοιπόν ας αναφωνήσω να βρω την εσωτερική μου ηρεμία.

ΤΟΥΜΠΑ ΛΑΛΟΥ ΖΑΤΟΥΜΠΑ !
Αμίν""

Έπρεπε λοιπόν κι εγώ να σου απαντήσω:
ΚΑΡΑΒΟΥΜΠΟΥ ΜΠΑΤΙΝΟΤΟ ΣΕΛΑΧΟΝΤΑ!
Ώστε να συνεννοηθούμε σωστά.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος
Σπυρέτο μου δεν νομίζω ότι ήταν θέμα προσώπων, δηλαδή Παπακωνσταντίνου ή Πάγκαλος. Ήταν θέμα κυβερνητικής βούλησης- πρωθυπουργικής, να τους φορολογήσουν όπως αρχικά είπαν. Δυστυχώς οι κυβερνητικοί συμπεριφέρθηκαν σαν κότες απέναντι στους εκπροσώπους της εκκλησιαστικής απληστίας.
Οι ιεράρχες θέλουν μόνο να παίρνουν και να δίνουν...λόγια
την ώρα που η χώρα διατρέχει τον μέγιστο κίνδυνο.

Κώστας Ζωγραφόπουλος είπε...

Αγαπητέ Φαίδωνα να σε ευχαριστήσω για την αντίληψη που έχεις σχηματίσει για μένα από τα λίγα κείμενα που διαμορφώνουν την εικόνα μου.
Όντως μέχρι σήμερα δεν έχω επιλέξει να είμαι της νοοτροπίας του «αρπάζειν», οπότε και η αναφορά μου μιλά για ότι αισθάνομαι γύρω μου ως αντίληψη ανθρώπων.

Πάντα βέβαια έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου το υπέροχο τραγούδι του Μηλιώκα που λέει ο στίχος του: « Μπορεί κάποτε να μας πούνε και μαλάκες…», αλλά χωρίς εσωτερική σύγκρουση δεν έχει αξία η επιλογή της δράσης μας.

Τα ακαταλαβίστικα που μοιάζουν αφρικάνικα , είναι μια λογοπλασία της στιγμής που έχουν όμως νόημα. Τα επίθετα, οι προθέσεις και γενικά όλα τα ποιοτικά στολίδια του λόγου νομίζω ότι πλέον έχουν μείνει σε ρομαντικούς της σκέψης σε αυτή την εποχή.
Ο ανεπεξέργαστος ξέρει μόνο από προστακτικές όπως το Λάλου … που σημαίνει περίπου Μίλα… πες.
Ο Ζαρατούμπας , θα μπορούσε να είναι κάθε ιδεομορφή που βρίσκεται ως θέσφατο στη ζωή μας από την ρήση (Το χρήμα είναι θεός) έως την σιγουριά της μετάβασης στον υποσχόμενο παράδεισο.
Έτσι λοιπόν η πρώτη φράση λέει « Λέω ότι τιμώ τον Ζαρατούμπα»
Ενώ η κατακλείδα φράση του κειμένου , χρησιμοποιεί μια λέξη που την έχουμε στη ζωή και τη σκέψη μας και αυτή καθορίζει την επανάληψη της ζωής μας.
Η τούμπα είναι αυτό που λέμε να έρθουν τα πάνω κάτω.
Τούμπα φώναζε και το μεταπολιτευτικό ΠΑΣΟΚ (και όχι μόνο)σε μια πιο εκλεπτυσμένη έκφραση ως Αλλαγή.
Λέει λοιπόν η φράση , « Ζητώ (λαλώ) την αλλαγή Ζαρατούμπα»

Το κυριότερο που θίγει το κείμενο και έχω επίγνωση του πόσο δύσκολο είναι να το αντιληφτούμε είναι η φυλακή περιοχών του εγκεφάλου μας που δεν δέχεται νέες πληροφορίες έξω από τις διαδρομές που γνωρίζουν να κάνουν τα εγκεφαλικά σήματα.

Η κβαντική φυσική , λέει ότι αν κάτι δεν το αναγνωρίζει η σκέψη μας είναι αδύνατον να το αντιληφθούν οι αισθήσεις μας… άρα δεν είναι πραγματικό για μας και φυσικά ορίζουμε ότι δεν υπάρχει.
Ακούγεται σαν μεταφυσικό… αλλά είναι έντονα φυσικό υπό την έννοια ότι δεν υπάρχει μεταφυσική αλλά άγνωστη φυσική.
Τελείως ελληνική σκέψη που έχει ως αρχή το θεωρώ … απέναντι στο πιστεύω.
Σύγκρουση τιτάνων … μέσα στο κεφάλι μας.
Αυτή τη στιγμή το παιχνίδι είναι 1-0 και για κάποιες χιλιάδες χρόνια κερδίζει το πιστεύω με ότι καλό και κακό έχει ως προσφορά στους ανθρώπους.

Θίγω τεράστια κεφάλαια της φιλοσοφίας της καθημερινότητας που σίγουρα αγαπητέ μου Φαίδωνα δεν έχω το πασπαρτού της ερμηνείας τους.
Όμως πάντα βάζω ερωτήματα γιατί μόνο μέσα από αυτά θα βρεθεί η λύση… διαφορετικά η αξιωματική παραδοχή όσων φαίνονται ως αληθινά μας οδηγεί σε μια εφησυχαστική πλάνη που δεν είναι τίποτε άλλο , από τα Ζωτικά μας Ψεύδη.
Πολύ χρήσιμα … και η ώρα που ενδέχεται να τα σκαλίσει κάθε άνθρωπος είναι προσωπική του υπόθεση … αυτό που λέμε … «Είναι έτοιμος»
Νοιώθω όμως τεράστιο σεβασμό για κάθε άνθρωπο και τα ζωτικά του ψεύδη, γιατί όντως είμαστε (οι άνθρωποι) το πιο τραγικό πλάσμα.
Η αγάπη στην αγωνία της ανάσας από απλή επιβίωση να γίνει μέλος και Λόγος, κάνει τη διαφορά , και οφείλω να σέβομαι την κάθε διαδρομή της σκέψης .
Εχθρός μου είναι η γενίκευση της υποκειμενικότητας που σε άλλες πρακτικές λέγεται και φασισμός.
Σκιάζομαι, όταν η προστακτική χωρίς την παρεμβολή ενός «ίσως» προσπαθεί να μου δώσει την διαδικασία πειθούς στην «μοναδική» αλήθεια… κάθε σκέψης.

Κλείνοντας , θα ήθελα να σου πω ότι σε ευχαριστώ για την συμμετοχή στο καφενείο σου, που το θεωρώ μια από τις κοιτίδες πολιτισμού και σκέψης που δύσκολα συναντάμε γύρω μας.

Εύχομαι αυτή η (πολλών χιλιάδων χρόνια) γιορτή της Λαμπρής που βιώνουμε μέσα από το εκάστοτε σημειολογικό σχήμα που της δίνουμε ανά τους αιώνες, να είναι πράγματι όμορφη σε ότι επιλέξουν να βιώσουν οι αγαπητοί θαμώνες του καφενείου σου.
Με εκτίμηση
Κώστας

Οινοχόος είπε...

Φαίδωνα ,να με συγχωρείς γιά την βιασύνη μου ν'άπαντήσω στο τελευταίο, ειδικά, σχόλιο του Κώστα ,αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ και να μην τον συγχαρώ για την ελευθερία της σκέψης του και τον τρόπο που την κάνει λόγο αφήνοντας με διακριτική ευγένεια την ελεύθερη σκέψη και έκφραση του άλλου.

Κώστα,σπάνια άνθρωποι μπαίνουν τόσο βαθειά στα πράγματα,όπως εσύ, χωρίς να σκλαβώνονται από
αυτά.
Γιατί ειναι γεγγονός πως η διατριβή στην εμβάνθυση της καθημερινότητας,με όλες τις ευκόλως νοητές και α-νόητες εμφάσεις και ασχηματοποίητες εκφράσεις, είναι "χρονοβόρα"
σπουδή που σου ανοίγει μεν τη σκέψη αλλά και σε οπισθοδρομεί από μια πραγματικότητα που στην ταχύτητα της εχει στενό και μακρύ ορατικό πεδίο στην προκαθωρισμένη και αστραπιαία ταχύτητα πάνω σε ράγες,εν αντιθέσει με τη καλλιεργημένη και επαιδευμένη,σαν λαγωνικό,σκέψη που θέλει να μπαίνει και στο μικρότερο[φαινομενικά] υλικό και άυλο αποτύπωμα και σε ότι πεπατημένο και απάτητο μονοπάτι .Εσυ όμως συμβαίνει να έχεις μιά τέτοια γρήγορη πνευματική όσμωση των καθημερινών πραγμάτων που όχι μόνο τα συλλαμβανεις αμέσως αλλά σε άλλα βγάλεις το καψούλι της επιβολής τους και άλλα τα ξανοίγεις να έχουν την ελευθερία που αντέχουν να προχωρήσουν .

Χαίρομαι που μας επισκέπτεσαι με όλα τα καλούδια σου στο "ΚΑΦΕΝΕΙΟ" του Φαίδωνα και εγώ,σαν οινοχόος που είμαι,θα σε περιμένω με ένα ποτήρι γεμάτο αγιοργίτικο Νεμέας.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ
[όχι μόνο το μέρος του Θεού αλλά και το άλλο μισό,του ανθρώπου .

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ΖΩΓΡΑΦΟΠΟΥΛΟΣ - ΣΠΥΡΟΣ

Μου καταλογίζεις Κώστα μου μέσω της,...κβαντικής φυσικής ότι η σκέψη μου δεν αναγνωρίζει το ΛΑΛΟΥ ΤΙΜΑ ΖΑΡΑΤΟΥΜΠΑ!!!!!!! Και μου το λες πλάγια όπως συνηθίζεις και όχι ευθέως. Στην επικοινωνία φίλε μου και στην ΣΥΝ-ΕΝΝΟΗΣΗ δεν μπορούμε να αποκωδικοποιούμε αυτό που μας λέει ο άλλος, γιατί τότε θα χάσουμε το νήμα του θέματος για το οποίο συνεννοούμαστε.
Για το δικό μου το: ΚΑΡΑΒΟΥΜΠΟΥ ΜΠΑΤΙΝΟΤΟ ΣΕΛΑΧΟΝΤΑ, τι λέει η κβαντική για τη δική σου σκέψη; Το αναγνωρίζει;

Οι αρχαίοι Έλληνες, στη μεγάλη πνευματική κληρονομιά που αφησαν στην ανθρωπότητα, είπαν και τα εξής αξεπέραστα στο πέρασμα των αιώνων: "Σοφόν το σαφές" και: "Ευθεία συντομωτέρα πάσης άλλης". Στο δικό μου το μυαλό, οι αλήθειες αυτες μετουσιώθηκαν στο στίχο μου από τον "Μικρό Ελληνικό" που λέει:

"Τον καθαρό το Λόγο να φιλάς στο στόμα, για να γίνει σφυγμός στο σώμα όλου του κόσμου"

Σέβομαι τις απόψεις που έχουν ένα πλάγιο χαρακτήρα, αλλά δεν τις συμμερίζομαι. Προτιμώ τον ευθύ Λόγο στην ΣΥΝ-ΕΝΝΟΗΣΗ. Και όποιος προτιμά τον ευθύ ΛΟΓΟ είναι και εκτεθειμένος και έτοιμος γι αυτό να δοκιμάσει την αντοχή και την αξία της άποψής του στο καμίνι της κριτικής των άλλων. Ο πλάγιος και ολίγον θολός Λόγος, επιδέχεται από τη φύση του πολλές ερμηνείες, και είναι ένα είδος ασπίδας γι αυτόν που τον χρησιμοποιεί, άρα δεν είναι και ο κατάλληλος για την ΣΥΝ-ΕΝΝΟΗΣΗ.

Το ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΩΡΩ υπόκεινται και τα δύο σε μεταβολές και αναπροσαρμογή, στο μέτρο που μια ισχυρότερη αλήθεια θα εμφανιστεί.
Τίποτα δεν παραμένει αμετακίνητο και η μόνη σταθερή αλήθεια είναι ότι ο άνθρωπος γεννιέται, ζει και πεθαίνει, όπως λέει ο αρχαίος φιλόσοφος. Συνεπώς ο διαχωρισμός που κάνεις στα δύο αυτά ρήματα είναι πρακτικά άνευ σημασίας.

Αλλά η αλήθεια εδώ στην ανάρτησή μου ΤΩΡΑ που μιλάμε, είναι ότι η Εκκλησία και κάποιες συντεχνίες, έχουν μεταβάλλει σε θύματά τους τους μισθωτούς και ακόμη και τώρα που η χώρα κινδυνεύει, κοιτάζουν πως να γλιτώσουν οι ίδιοι από τα βάρη που είναι και αυτοί υποχρεωμένοι να επωμισθούν , και να τα μεταθέσουν στα μόνιμα θύματά τους. Λέω λοιπόν, ότι επειδή η ανοχή εκτρέφει τυρράνους, χρειάζεται έστω και από ένστικτο αυτοσυντήρησης, η οργή και η αντίδραση των μόνιμων θυμάτων της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό είναι το θέμα εδώ Κύριοι,και επ' αυτού μιλάμε.Αλλά δυστυχώς δεν μιλάμε γι αυτά. Περί άλλων τυρβάζουμε.
Αλλά:
"ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΣΩΠΑΙΝΕΙ ΘΑ ΧΑΘΕΙ".

Εδώ δεν έχουμε κάποια γενίκευση δικής μου υποκειμενικότητας , ΄που θα ήταν όπως λες φασισμός. Εδώ έχουμε γεγονότα αναμφισβήτητα για όσους βλέπουν και ακούν. Φασισμός είναι να βλέπεις την ΑΔΙΚΙΑ και να μη μιλάς.
Ποιες "προστακτικές" και ποια "ίσως" Κώστα μου; Εδώ καίγεται το δάσος. Ο θάμνος σε πείραξε;;

Σπύρο μου γράφεις:

"""Γιατί ειναι γεγγονός πως η διατριβή στην εμβάνθυση της καθημερινότητας,με όλες τις ευκόλως νοητές και α-νόητες εμφάσεις και ασχηματοποίητες εκφράσεις, είναι "χρονοβόρα"
σπουδή που σου ανοίγει μεν τη σκέψη αλλά και σε οπισθοδρομεί από μια πραγματικότητα..."

Εδώ στο θέμα μας, γιατί γι αυτό μιλάμε, δεν υπάρχουν ούτε ευκόλως νοητές εμφάσεις και α-νόητες ούτε ασχηματοποίητες εκφράσεις. Και αασφαλώς ούτε εμβάθυνση στη τρέχουσα πραγματικότητα, παρά μόνο αναφορά σ' αυτήν.
Υπάρχει καθαρότητα παράθεσης γεγονότων συμπεράσματα και αντίδραση ενός ανθρώπου που δεν πουλάει παραμύθι και διαννοουμενίστικες θολούρες αλλά μιλάει ως πολίτης με συνείδηση του ρόλου του στο χώρο που του έλαχε να ζήσει. Η επιβίωση με δικαιοσύνη είναι το πρώτο μέλημα του ανθρώπου Σπύρο μου. Τις εμφάσεις και τις ασχηματοποίητες εκφράσεις, τις βρίσκουμε συνήθως στη θολούρα των απόψεων, στα ίσως και στα μήπως. Μέχρι που να αποφασίσουμε όμως αν το ίσως είναι σωστό ή το μήπως, θα μας έχουν πάρει το κεφάλι....

Σπύρος Δαρσινός είπε...

Φαίδωνα,εγώ μίλησα για το συγκεκριμένο σχόλιο του Κώστα Χωρίς να του συνδέσω με την ανάρτηση.Νομίζω πως έχω αυτό το δικαίωμα χωρις επιπλήξεις γιά βηματισμούς .Ομολογουμένως λοιπόν με εντυπωσίασε το σχόλιο του Κώστα όπως και πολλά άλλα δικά σου και άλλων σχολιαστών.Ετσι είμαι,δεν κρατάω πισηνή σε τίποτα.Το είδα και το εκτιμησα σαν μιά γενικώς ερευνιτική σκέψη.
Γνωρίζω την καθαρότητα και την ευθύτητα του λόγου σου ,αλλά μη ξεχνάς πως δεν είσαι μόνος σ'αυτό .Εκτός τούτου,οι στέραιες συνηστώσες στηρίζουν μια στέραιη συησταμένη.Η εκπαίδευση του λόγου,μέσα απο μιά επικοινωνία ειναι η καλύτερη γυμναστική πριν παρεις τη θέση στο εφαλτήριο της τρέχουσας πραγματικότητας.Και εδω έχουμε το λυπηρό φαινόμενο των παπάδων που χιλιάδες φορές τους έχω επικρίνει όχι μόνο για την τωρινή τους στάση,αυτή ήταν αναμενόμενη,αλλά και για τη ζημιά που κάνουν στις ψυχές των αδύναμων ανθρώπων και κυρίως των παιδιών.
Σε παρακαλώ,άφησέμε να εκφραστώ όπως εγω νιώθω και θέλω.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος
Ποιος σε εμπόδισε Σπύρο μου να εκφραστείς;; Το βήμα αυτό είναι ελεύθερο για όλους. Αλλά όλοι κρινόμαστε. Όπως εγώ κρίνομαι και μάλιστα με ένα επαμφοτερίζοντα λόγο, έτσι κι εγώ κρίνω τα όσα λέγονται, αφού αυτό είναι η πεμπτουσία της επικοινωνίας και κυρίως υπερασπίζομαι τις θέσεις μου, που δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται ευθέως. (Μιλώ για την ανάρτηση. Δεν είναι στο ήθος μου να επιπλήττω κανέναν. Είναι όμως δικαίωμά μου να απαντώ, πολύ δε περισσότερο που έχω αναρτήσει ένα θέμα για συζήτηση. Όπως είναι υποχρέωση του καθενός, να μην εκλαμβάνει ως επίπληξη τα όσα λέω αλλά ως μέρος της άποψής μου. Αλλά ίσως το θέμα αυτό δεν έχει ενδιαφέρον για όσους έχουν λυμένα τα προβλήματά τους, κι αυτό μπορώ να το καταλάβω.
Φυσικά δεν είμαι ο μόνος που έχει ευθύ λόγο. Διάβασε τα σχόλια των κυριών και όχι μόνο, και θα το διαπιστώσεις εύκολα, ότι ο ευθύς λόγος κυριαρχεί.

Κώστας Ζωγραφόπουλος είπε...

Θα ήθελα να ευχηθώ καλή Λαμπρή σε όλους τους θαμώνες του καφενείου σου αγαπητέ Φαίδωνα και σε εσένα τον ίδιο.
Θα σας πω με την μεγαλύτερη καθαρότητα που έχω, ότι έχω κάνει ασκήσεις συγκέντρωσης στη ζωή μου με συνέπεια να μη νοιώθω απειλή από την κρίση των άλλων.
Πάντα την λαμβάνω υπόψη μου και αξιολογώ πέρα από την λογική των γραφομένων τις θυμικές διεργασίες του συγγραφέα, που αποτυπώνονται πάντα με σαφήνεια σε ένα κείμενο.
Αυτό που θα ήθελα να καταθέσω ως δική μου γνώση σε όλους , είναι ότι ο δρόμος που με έκανε να μάθω αυτή την λειτουργία , ήταν πολύ απλός.
Αν σε κάθε τι που αντιμετωπίζω νοιώσω ότι διαταράσσονται τα συναισθήματα μου και μου βγαίνει κριτική διάθεση που έχει οξεία συμπεριφορά, γυρίζω μέσα μου και ψάχνω τι σημαντικό βρίσκεται που δεν το έχω λύσει και προκαλεί αυτή την εσωτερική σύγκρουση.
Ξέρω ότι η παρέμβαση μου, έθιξε πέρα από την απλή καταγγελία συμπεριφορών ανθρώπων (Ταξιτζήδες και παπάδες), εσωτερικές διαδρομές σκέψης που σίγουρα όλοι μας έχουμε …
Αυτό ενοχλεί τα ζωτικά μας ψεύδη, αλλά παράλληλα δεν εκβιάζει κανένα στο να συνηγορήσει με ότι σας προσέφερα με εκτίμηση από την καρδιά μου.
Μπορεί να είναι λίγο… μπορεί να είναι πολύ … όμως είναι αυτό... και η αξιοποίηση της σκέψης από τον καθένα είναι μια άγνωστη υπέροχη διαδρομή.

Φαίδωνα μου το «αντιτίθεμαι» έχει όρια και δημιουργεί τείχη.
Το «ερωτώ» και «αποσαφηνίζω» … έχει θέα στον ορίζοντα και σίγουρα πολύ αγάπη…
Είναι αυτή η τεράστια διαφορά που έχει στην κοινωνία μας το Θεωρώ από το Πιστεύω.
Το πρώτο δημιουργεί διαλόγους , το δεύτερο οπαδούς…
Όλα αυτά που σας γράφω τα έχω παλέψει μέσα μου και δεν αφορούν κρίση προς εσένα Φαίδωνα ή κανένα άλλο.
Αυτή είναι η σκέψη μου και ο αιώνιος αντίπαλος της είναι πάντα ΜΟΝΟ μέσα στο κεφάλι μου.

Να είστε όλοι καλά και να χαρείτε τις μικρές στιγμές με τους αγαπημένους σας.

Κώστας

Σπυρος είπε...

Φαίδωνα
Δεν ειναι οτι εχω λυμένα τα προβλήματά μου,όπως λες.Αυτο δεν εχει καμία σχέση ,σε μένα τουλάχιστον
Αλλωστε,συμβαίνει να είμαι και εγώ φορολογούμενος Ελληνας ,και μάλιστα πολύ αρμυρά από κάτι ενοίκια[που δεν κρύβω τα μισά με ψευτοσυμφωνητικά] που παίρνω στην Ελλάδα.
Δεν θα πω ότι εμείς,της διασποράς, αγαπάμε πιό πολύ την Ελλάδα,γιατί και τετριμένο ειναι και μη αποδεικταίο.Λέω μόνο οτι κάθε καλοκαιρι που έρχομαι στην Ελλάδα μου βγαίνει η πίστη από την γραφειοκρατία να ξεσφραγίσω το αυτοκίνητό μού,δεν εχω που να το παρκαρω,δεν εχει πουθενά προσβαση για το αναπηρικό καρότσι της γυναικας μου ,κάθε μερα βρωμάει η γειτονιά μου από τους βόθρους που αδειάζουν,σταματάει πολλές φορές το νερό,βρωμανε οι κάδοι αποριμμάτων δίπλα στα τραπεζια των ψαροταβέρνων της παραλίας, δεν υπάρχει τουαλέτα πουθενα γιά τους λουόμενους στη θάλασσα,τα άχτιστα οικοπεδα μέσα στις πόλεις ειναι χωματερές,περυσυ που με πηγε εσπευσμενα το νοσοκομειακό στο νοσοκεμειο Κορινθου περπατησα με τον ορο στο χερι για να παω μεσα .Δε λέω άλλα γιατι τα ξέρετε,κι αυτα που ειπα ειναι για να ξερετε ότι και εμεις πονάμε για την κατάσταση και από την κατάσταση στην Ελλάδα.
Για την κριτική απο τους άλλους στα λεγόμενά μας ? συμφωνώ ,αν και αυτή πρεπει να εχει αγαθά κίνητρα με αμοιβαίο επωφελή σκοπό.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ZΩΓΡΑΦΟΠΟΥΛΟΣ
Κώστα μου νομίζω πως όταν τίθεται πάνω στο τραπέζι ένα θέμα για συζήτηση, συνηθίζεται να μιλάμε γι αυτό κι όχι ο καθένας για τον εαυτό του και μάλιστα προβάλλοντας τις λεπτές διανοητικές και ψυχικές διεργασίες που γίνονται μέσα του, για να δείξει ότι καταλαβαίνει τον κόσμο καλύτερα από τους άλλους και ότι οι άλλοι κάνουν λάθος. Ή τουλάχιστον αν θέλει να το κάνει έτσι ας το κάνει ευθεως και όχι υπογείως. Εμένα Κώστα μου, δεν θαμπώνουν τα τζάμια μου ούτε με κβαντικές θεωρίες ούτε με σαχλίτσες τύπου Βάγγου ταξιτζή που ανάγονται σε θυμοσοφίες. Και ασφαλώς παρακάμπτω τις προσβλητικές αιχμές, αναγνωρίζοντας την μεγάλη ανάγκη σου για διαρκή επιβεβαίωση. Κάτι τέτοιο είναι βέβαια ανθρώπινο, όταν δεν γίνεται με αιχμές σε βάρος των άλλων. Σημαντικός ή καλύτερος δεν γίνεται κάποιος επειδή προσπαθεί να προσβάλλει τον άλλον αλλά επειδή είναι ο ίδιος σημαντικός ή καλύτερος.
Καλό θα είναι, να έχεις υπ' όψη σου όταν απευθύνεσαι σε άλλους, ότι όχι μόνον εσύ αλλά και χιλιάδες άλλοι εξελίσσονται με βάση τις εμπειρίες τους και τον ορίζοντα των οραμάτων τους.
Σου εύχομαι Ανάσταση σε όλα τα επίπεδα.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος
Συμφωνώ απόλυτα ότι η απελπιστική κατάσταση που επικρατεί στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, είναι έτσι όπως την περιγράφεις. Αλλά γι αυτό ακριβώς πρέπει να μιλάμε με ευθύ λόγο και ακονισμένη κρίση. Δεν μπορεί αυτή η κατάσταση να αντιμετωπιστεί με ""ίσως"" και ""μήπως"" αλλά ούτε και με "ΛΑΛΟΥ ΤΙΜΑ ΖΑΡΑΤΟΥΜΠΑ...

Σπύρος Δαρσινός είπε...

Γιά τους μητροπολίτες και τους παπάδες ? Υπάρχουν κάποια καλά άτομα ανάμεσά τους αλλά δυστυχώς όλο το θρησκευτικό "οικοδόμημα" που λένε οτι υπηρετούν είναι
συμφερντολογικό,ανήθικο ,αντιπνευματικό και στείρο,που χάνονται ή σωπαίνουν σιγά σιγά κι αυτοί μεσα σε όλο αυτό το κύκλωμα της θυρησκευτικομητροπολιτικής δυναστείας .
Η οποία στηρίζει την δυναμική της ύπαρξη και επιρροή στην μεταψυχική φοβέρα,στην εξάρτηση και στην εκμηδένιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας του ατόμου .
Κι όμως,θα μπορούσαν να επιτελέσουν θετικό έργο αν γνώριζαν τον πραγματικό τους ρόλο μέσα στην κοινωνία που διορίστηκαν να υπηρετήσουν και να συμπαρασταθούν.Γιατί στη βάση της η Χριστιανική φιλοσοφία μιλάει για πνευματική ανάταση[όχι εξάρτηση]γιά ισότητα,ταπεινότητα και μέτρο ανάμεσα στην ύλη και στο πνεύμα. Και εχουμε σήμερα τον αρχιεπίσκοπο,στην οικονομικη κρίση που μαστίζει τη χώρα και που μας εχει εκθέσει διεθνώς ,που όχι μόνο δεν θέλει να πληρώσει αυτα που πρέπει αλλά απαιτεί ,κι από πάνω, εδώ και τώρα να "απελευθερωθουν" τα "δεσμευμένα" από το κράτος ακίνητά τους[που τα βρήκαν?] τα οποία στις πιό πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται τώρα ως χώροι αναψυχής των πολιτών και των παιδιών [κυρίω]που δεν έχουν τα φουκαριάρικα που να πάρουν μιά καθαρή ανάσα και που να κλωτσήσουν ένα τόπι μέσα στην συνωστισμένη τσιμεντένια Αθήνα.Ισχυρίζονται ότι χρειάζονται τα έσοδα για να κάνουν αγαθοεργίες [που κάνουν αρκαιτές.Να δώσουν όμως ολη την περιουσία "τους" στο κράτος για να κάνει αυτό το κοινωνικό έργο και τα φιλανθρωπικά προγράμματα κι αυτοί να διδάξουν μόνο το λόγο του Θεού σε όσους πάνε να τους ακούσουν.Αυτό πρέπει να κάνουν αν θέλουν να φέρουν κοντά τους τον πολίτη,γιατί τώρα αγριεύομαι όταν βλέπω στις συνόδους τους καμιά 40ριά μαύρα ρασα με πονηρά μάτια γύρω από ένα τραπέζι.

Αυτά για την ανάρτηση Φαίδωνα.
Και επειδη γραφω πυρετωδώς για να τελειώσω το βιβλίο μου[οπως και συ ξέρεις]πριν ελΘω στην Ελλάδα το ΜΑΙ θα σας επισκεπτομαι στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ λίγο πιό αργά.

Κώστας Ζωγραφόπουλος είπε...

Σκεφτόμουν να μη σου γράψω επ’ αυτού ξανά γιατί διαπιστώνω διαμετρικά αντίθετη θέαση για τη ζωή αγαπητέ Φαίδωνα.
Όμως σκέφτηκα ότι είμαστε όλοι σπουδαιότεροι από τις περιστάσεις που αντιλαμβανόμαστε… και θέλησα να καταθέσω την σωστή ή λάθος σκέψη μου.

Έτσι θα σου αφήσω ερωτήσεις που δεν χρειάζεται να τις απαντήσεις αλλά να τις επεξεργαστείς με ηρεμία στο χρόνο που διαθέτεις για σκέψη.

1. Όταν γράφεις ποίηση αγαπητέ Φαίδωνα , δεν μιλάς για τις λεπτές διανοητικές και ψυχικές διεργασίες που γίνονται μέσα σου;

2. Έχει αξία να μιλάμε για τους άλλους απλά λογικά … αν δεν έχουμε περάσει από την βαθειά μας κρίση ότι διαπιστώνουμε;
3. Είσαι σίγουρος ότι αυτό που εκλαμβάνεις ως αιχμή και απόρριψη δεν είναι απλά μια προσωπική σου παρεξήγηση που αφορά εσωτερικές σου ανησυχίες;
4. Πως διασφαλίζεις την άποψη ως πράξη ζωής, ότι σημαντικός δεν γίνεται κάποιος μειώνοντας τον άλλο, όταν τη σκέψη μου και την ανάλυση μου την προσδιορίζεις ως σαχλίτσες;
Ξέρω ότι πονά γιατί νοιώθεις ότι αυτά που σου λέω είναι γροθιά στην εικόνα που έχεις διαμορφώσει για τον εαυτό σου.
Όμως η αλήθεια είναι ότι είναι το αντίθετο … Είναι σεβασμός στην διαλεκτική επικοινωνία και σε αυτό που είμαστε πέρα από αυτό που νομίζουμε …
Είμαστε πάντα μεγαλύτεροι από τις αστοχίες που οφείλουμε να έχουμε για να εξελιχτούμε…
Θα προτιμούσα να μου εξηγήσεις ότι έχω αστοχία στη σκέψη, αντί να με κατακεραυνώσεις… ή να αποδεχτείς ότι καταλαβαίνεις κάτι περισσότερο από ότι είχες μέχρι στιγμής στο μυαλό σου…
Αυτό είναι μεγαθυμία… και δικαιούμαστε να μην την έχουμε πάντα… το κατανοώ.

Θα σου πω , ότι προσωπικά θα σε διαβάζω όπως και τα σχόλια που κάνουν οι θαμώνες του καφενείου σου.
Σκέφτομαι όμως, να μην σου ξαναγράψω σχόλιο γιατί δεν θα ήθελα να προκαλώ την άσχημη αίσθηση του θυμού σε εσένα με ότι βρίσκεται πέρα από την επεξεργασμένη σκέψη σου.
Δεν αξίζουμε να ζούμε κάτω από πίεση…
Αν πάλι κρίνεις ότι αυτά που σου έχω γράψει κατά καιρούς μπορεί να είναι διαφορετικά από εσένα, προσθέτουν όμως στην συλλογική σκέψη, θα προτιμούσα να μου δηλώσεις ότι επιθυμείς την διαφορετική μου αρθογραφία.
Από τις τωρινές δηλώσεις σου, νοιώθω ότι δέχομαι μια επίθεση , που σίγουρα δεν με αφορά γιατί δεν νοιώθω εγώ επιτιθέμενος σε κανένα άνθρωπο.
Σου έγραψα, αλλά δεν το κατάλαβες… ο μόνος αντίπαλος είναι το ίδιο μου το μυαλό και οι πεποιθήσεις του…

Στον διάλογο … δεν νικά κανείς ούτε χάνει κανείς.
Αντίθετα αν δεν προκύπτει αντίθεση και σύνθεση … χάνουν όλοι !!!

Πιο καθαρά δεν μπορούσα να σου γράψω την αγάπη που έχω για τη ζωή…
Αν εσύ την αγάπη για ζωή την εκλαμβάνεις ως απειλή και μείωση, είναι για μένα σεβαστό ως διαφορετικό.
Δεν μετρώ το μπόι μου Φαίδωνα στη ζωή … απλά υποστηρίζω τη διαφορετικότητα μου.
Αν το αντιληφθείς αυτό τα χείλη σχηματίζουν χαμόγελο αντί του θυμού που τόσο εύστοχα ανέλυσε ο Μπρεχτ στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν»

Εύχομαι απλά το «Ευ πράττειν» της Πλατωνικής σκέψης.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ΖΩΓΡΑΦΟΠΟΥΛΟΣ
Κώστα μου έχω απόλυτη κατανόηση για την υφέρπουσα αυταρέσκειά σου και την τάση σου να μιλάς για οτιδήποτε άλλο εκτός από το θέμα που τίθεται προς συζήτηση. Δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση, αφού πριν από την αντίθεση και την σύνθεση, πρέπει να μιλάμε:1ον για το ίδιο θέμα,
2ον να συνεννοηθούμε, να δούμε που διαφωνούμε και μετά να γίνει η σύνθεση.
Και, ναι, όταν γράφω ποίηση μιλώ στον εαυτό μου ή όταν μου ζητηθεί από κάποιον να του μιλήσω για τις λεπτές νοητικές και ψυχικές διεργασίες που συντελούντκαι μέσα μου όταν γράφω. Όχι όμως όταν επικοινωνώ για ζέοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.

Και ναι, δεν έχει αξία να μιλάμε απλά λογικά, αλλά αυτός ο τρόπος προσέγγισης είναι των λογιστών όχι ο δικός μου. Ο δικός μου τρόπος βασίζεται στον διεξοδικό και εξαντλητικό διάλογο ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ , κι όχι πάνω στον Ζγραφόπουλο, διάλογο, βασισμένο πάνω στις βιωμένες εμπειρίες της ζωής και τα γεγονότα που δείχνουν ότι ακόμα τίποτα δεν άλλαξε.

Οι προσωπικές μου πνευματικές ανησυχίες δεν έχουν καμιά σχέση με τις αιχμές σου, που έτσι κι αλλιώς παρακάμπτω. Πάντως καλό θα είναι να ξαναδιαβάσεις τα σχόλιά σου ιδιαίτερα το πρώτο και το δεύτερο, ώστε να μη χρειάζεται να απωθείς τις δικές ευθύνες αλλού.

Σαχλίτσες χαρακτήρισα τη...ρήση του Βάγγου του ταξιτζή.
Αλλά και οι απόψεις κρίνονται γι αυτό που είναι ή δεν είναι.

Αν νομίζεις ότι μερικά απ' όσα είπες αποτέλεσαν γροθιά για μένα, εχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου, αλλά δεν είσαι ο πρώτος,το ίδιο συμβαίνει και με τουλάχιστον 9.000.000 Έλληνες. Ενόχληση αποτέλεσαν Κώστα μου ενόχληση. Τίποτ' άλλο.
Κλείνοντας και μη επανερχόμενος για το ίδιο θέμα, σου λέω ευθέως, ότι το ιστολόγιο ανήκει σε όλους τους θαμώνες του, συνεπώς και σε σένα, και είναι δικαίωμά σου να γράφεις όποτε και όσο θέλεις και για ό,τι θέλεις. "Ο Θεός στο καφενείο" είναι βήμα για όλους.
Και πάλι Ανάσταση μέσα κιέξω σου εύχομαι.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος
Αυτός είναι ο καθρέφτης της πραγματικότητας που ζούμε. Αυτά που περιγράφεις. Όπως έχει συχνά ειπωθεί, η Εκκλησία είναι πληγή για το κράτος. Η μόνη λύση είναι χωρισμός της με το κράτος κι ας κάνει ό,τι θέλει μετά. Αλλά ενώ βλέπεις και ακούς εδώ, την αγανάκτηση και τη δυσφορία των ανθρώπων για τα μεγαλεία της Εκκλησίας σε καιρούς δύσκολους , που η πρώτη και μεγάλη φιλανθρωπία της θα έπρεπε να είναι η ανόρθωση της χώρας, συμπεριφέρεται σα να είναι ξένη με τα όσα συμβαίνουν. Αλλά διαπιστώνω μελαγχολικά, ότι οι Έλληνες μπορεί να αγανακτούν αλλά μένουν απαθείς σε ότι αρνητικό γίνεται. Οι περισσότεροι νοιάζονται για τον εαυτούλη τους, τη φιγούρα τους, να κερδίσουν εντυπώσεις, να πλασσαριστούν ως κάποιοι ιδιαίτεροι, και άλλοι που λένε: "Εγώ θα διαμαρτυρηθώ; Ας το κάνουν άλλοι". Έτσι λοιπόν, σ' αυτήν την απέραντη έρημο της απάθειας, ο καθένας κάνει ό,τι θέλει. Συγκρατώ 3 εικόνες:
Εικόνα 1η. Του γέροντα συνταξιούχου από την Πάτρα που κατέθεσε υπέρ του υπουργείου Οικονομικών την σύνταξή του 701 ευρώ, και μόλις συγκρατούσε τα δάκρυά του, μιας κυρίας δανέζικης καταγωγής που παντρεύτηκε Έλληνα στη Ρόδο και κατέθεσε και αυτή τη σύνταξή της 538 ευρώ, τη Νάνα Μούσχουρη που κατάθεσε επίσης τη σύνταξή της ευρωβουλευτού που έχει.

Εικόνα 2η. Η θρασύτητα και η αναίδεια της Εκκλησίας απέναντι στην τραγική κατάσταση της χώρας

Και εικόνα 3η. Η απάθεια των Ελλήνων απέναντι στους θύτες τους.

Έτσι οι ευχές Σπύρο μου για καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση, έχουν μόνο την αξία του τραλαλά και του ντιρλαντά.
Καλή σου νύχτα

Un par de neuronas... είπε...

Γεια σου και χαιρετισμούς, εδώ είμαι πάλι. Οι κακές καταστάσεις που συμβαίνουν και κάνουν τους ανθρώπους μία δυνατή καρδιά για να ζουνε.
Η εκκλησία δεν είχε ποτέ έλεος, δεν ξέρουν ούτε τη λέξη.
Σ'έστειλα ένα βιβλίο πριν λίγες ημέρες, ελπίζω να το πάρεις καλά.
Ένα φιλί σε όλους και ευτυχισμένες μέρες του Πάσχα.

Λωτοφάγος είπε...

Εμένα θα μου αρκούσε εάν παύαμε να πληρώνουμε τους μισθούς τους! Είναι πολύ μεγάλο κονδύλι και θα γλιτώναμε κάμποσα.
Το επόμενο βήμα θα γινόταν γλυκά: ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους.
Καλή Ανάσταση σε όλους.

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Μ. Παρασκευή 2010… αποφασίζω να πάω στον Επιτάφιο…

«Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;» ακούγεται απ’ άκρου σ’ άκρον της πλατείας…
Νιώθω τα δάκρυα να μου ξεφεύγουν. Θυμάμαι την γιαγιά μου, είχε χάσει ένα γιο, κάθε φορά θρηνούσε… κάθε φορά.

«Για ποιον κλαις», την ρωτούσα όταν ήμουν παιδί.
«Για την Παναγία», απαντούσε.

Κάπου μια άκρη από την βαθειά σοφία και τον πόνο της γιαγιάς με άγγιξε σήμερα.
Ήτανε τόσο ανοιξιάτικη η νύχτα.
Ήταν μια νύχτα να πεθαίνει κανείς δυο φορές, αν ήταν μόνος. Μια νύχτα για περισυλλογή.
Ο κόσμος με έσπρωχνε ελαφρά… δεν διαμαρτυρήθηκα. Παραμέρισα αφηρημένη. Χαμένη μέσα στις δικές μου σκέψεις… στο δικό μου «Ω γλυκύ μου έαρ…»
Μια γλυκερή μειλίχια φωνή, μου τσάκισε την κατάνυξη…

«Η μουσική, να παίξει η μουσική.»

Ήταν ο Μητροπολίτης. Διέκοψε τα Εγκώμια για να ζητήσει να παίξει η φιλαρμονική… πένθιμα, όπως άρμοζε. Ήθελε μουσική εισαγωγή βλέπετε για να μιλήσει… ήθελε «σκηνικό» δραματικό, για να συγκινήσει…

Κι άρχισε να λέει… για την Αγάπη… για τον εθελούσιο Θάνατο Εκείνου… έλεγε… έλεγε…

«πού έδυ σου το κάλλος;», σκέφτηκα.

Γύρισα την πλάτη και έφυγα μακριά.

Καλή Ανάσταση λοιπόν…

Καλή Ανάσταση Φαίδωνα, κ. Σπύρο μας, Βερόνικα, φίλοι καλοί του Καφενείου.

Ζει ο Χριστός και σταυρώνεται…

Είναι ένα 15χρονο αγόρι από το Αφγανιστάν, μια πόρνη από την Ουκρανία, μια χήρα που καθαρίζει σκάλες, ένα παιδί που βιάζεται από ιερέα, ένας τρελός που τον χλευάζουν, ένας άστεγος, ένας ιερέας που κάνει σιωπηλά το χρέος του χωρίς να το γνωρίζει κανείς, ένας μόνος…

Σταυρώνεται κάπου γύρω μας ο Χριστός, ενώ η ιεραρχία, μέσα στα αυτοκρατορικά της άμφια, φτιάχνει πένθιμο σκηνικό για να συγκινήσει τα πλήθη που τροφοδοτούν το παγκάρι.
Αυτό και τίποτα λιγότερο από αυτό…

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Λωτοφάγος

Αυτό που λες αγαπητέ μου φίλε θα ήταν το μέγιστο ευκταίο και μια βαθιά ανάσα για τη χώρα, η δε ολοκλήρωση με το χωρισμό, θα ήταν μια μερική εξυγίανση και του κράτους και της Εκκλησίας. Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν να ξεπεραστεί πρώτα η πολιτική ατολμία, που αφήνει αυτού του είδους τα προβλήματα να χρονίζουν.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Big Mama

Ξεδίπλωσες με τον τον πιο όμορφο, αληθινό, ανθρώπινο αλλά και οδυνηρό τρόπο την εικόνα της ημέρας, αλλά και της κατάστασης.
Καμία σχέση λοιπόν Mama δεν έχει η ψυχή-δέκτης της ομορφιάς και του ένθεου σπέρματος, με την εμποράντζα των ιεραρχών της Εκκλησίας.
Εκφράζω τον θαυμασμό μου που η ΑΛΗΘΕΙΑ με την ομορφιά και την πικρία που κουβαλάει, εκφράζεται από μία Θεολόγο σαν και σένα. Πως μπορεί κάποιος να αντισταθεί στην υιοθέτηση της ΑΛΗΘΕΙΑΣ αυτής που μας μεταφέρεις;

Αστοριανή είπε...

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ...

Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Αστοριανή
Αληθώς, Γιώτα μου. Χρόνια πολλά δημιουργικά, με υγεία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος