Κυριακή, Αυγούστου 17, 2008

Α' ΘΕΡΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ



Ο Νομάρχης Λέσβου
Παύλος Βογιατζής
Ο Δήμαρχος Μήθυμνας
Στέλιος Καραντώνης
Και ο πρόεδρος
Του Φιλοτεχνικού Ομίλου Μυτιλήνης
Περικλής Μαυρογιάννης
Στο πλαίσιο εορτασμού 30 χρόνια Φ.Ο.Μ.
Σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε την
Α’ ΘΕΡΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Με θεματικό άξονα

Λεσβιακός Λόγος και Τέχνη, χτές σήμερα, αύριο

Στο ΚΑΣΤΡΟ ΜΗΘΥΜΝΑΣ
Την ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008 και ώρα 20.00΄


Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
Εισηγητές – Ομιλίες (Δωδεκάλεπτες)

Αρχοντίδου – Αργύρη Αγλαΐα, Επίτιμη Έφορος αρχαιοτήτων
Το αρχαίο θέατρο Μυτιλήνης και πολιτισμικές προεκτάσεις
*
Βούπουρας Χρήστος σκηνοθέτης
Μια μικρή αναδρομή στη μνήμη, έτσι σαν σε κινηματογράφο
*
Γιανέλλης Γιάννης, βουλευτής Λέσβου, συγγραφέας
«Λεσβιακή ζωγραφική»
*
Γιαπαλής Αριστείδης, Διδάκτωρ Σορβόννης
«Σκέψεις για την πνευματική Λέσβο»
*
Θεοφίλου Φαίδων, ποιητής, πεζογράφος
«Αποχαιρετισμός στην ποίηση»
*
Νικορέτζος Δημήτρης, ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας
«Από τη Σαπφώ στον Ελύτη – Η έννοια του Αιολικού νησιωτισμού
*
Κίνδερλης Δημήτρης, δημοσιογράφος
«Σατιρικός Λεσβιακός Λόγος»
*
Παπαδέλλης Ραφαήλ, Φιλόλογος, πρόεδρος Εταιρίας Αιολικών μελετών
«Λεσβιακή διανόηση, το χτες και το σήμερα»
*
Πασχάλης Στρατής, ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής
«Το χρώμα της μελαγχολίας στην Αιολική ποίηση»
*
Χατζηαναγνώστου Τάκης, συγγραφέας
«Ο πεζός Λόγος σήμερα»
*
Χατζηγιαννιού Χρυσούλα, φιλόλογος
«Η μπαλάντα του Θεόφιλου» ποίημα


Συντονιστής: Στρατής Μπαλάσκας, δημοσιογράφος
Τη βραδιά θα παρουσιάσει: ο Περικλής Μαυρογιάννης, πρόεδρος Φ.Ο.Μ.



Αύριο θα αναρτήσω το κείμενο της εισήγησής μου με τίτλο:
Αποχαιρετισμός στην Ποίηση

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου Φαίδωνα, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Σημαντική και πολυποίκιλη εκδήλωση!
Δώσε τους χαιρετισμούς μου στο Δημήτρη τον Νικορέζο (χρόνια πριν, είμαστε μαζί με τον δικό μου Δημήτρη -ΕΊΝΑΙ ΚΆΠΩΕ ΚΑΛΎΤΕΡΑ, ΣΉΜΕΡΑ) στο τραπέζι που μας έκανε η Χριστίνα Α., στην Αγ. Μελετίου)και, προσωπικά,αν είναι δυνατόν, θα χαρώ να δω και τη δική του ομιλία.
Και πάλι, να έχετε επιτυχίες,
με εκτίμηση, Υιώτα Στρατή, Ν.Υ.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Σ΄ευχαριστώ Γιώτα μου. Θα θέσω υπ' όψη του Δημήτρη Νικορέτζου την επιθυμία σου.Την αγάπη μου και τις ευχές μου για σταθερή ανάρρωση στον καλό σου σύντροφο Δημήτρη

Ανώνυμος είπε...

Και ξαφνικά η βραδιά απέκτησε ενδιαφέρον. Το έναυσμα έδωσε ο συγγραφέας, άθελά του, όταν είπε ότι το τρίτο βιβλίο του, το «Μπιμπερό με κόκα κόλα», είναι επίτηδες κάπως λάιτ και ροζ, ώστε να διαφοροποιηθεί από τη συνήθη μαυρίλα της ελληνικής γκέι λογοτεχνίας. Ξέρετε: περιθώριο, ψωνιστήρι, ενοχές, ΑΙDS, όλη αυτή η μιζέρια όπου όλα τα σκιάζει η φοβέρα και τα πλακώνει η σκλαβιά. «'Αρα δώστε χάπι έντ στα έργα σας», αστειεύτηκε ο Λουκάς Θεοδωρακόπουλος. «Ούτε γι’αστείο», πετάχτηκε ο Τάκης Σπετσιώτης, έτερος συγγραφέας, κινηματογραφιστής και agent provocateur, που βρισκόταν στο κοινό.

Εκεί, κάτω από το διακριτικό βλέμμα του Ρουσοχατζάκη, οι παρευρισκόμενοι στον Πολύχρωμο Πλανήτη μετατράπηκαν σε συνδαιτημόνες στο πλατωνικό Συμπόσιο και βάλθηκαν να συζητούν τι χρώμα είναι σήμερα η κυρίαρχη εικόνα των γκέι. Ροζ ή μαύρη; Κι άμα μπει στο πλυντήριο της λογοτεχνίας, ξεβάφει; Δύσκολα ερωτήματα, που απαιτούν εύρος γνώσης, βάθος σκέψης και ευελιξία. Επιστρατεύτηκε ένα βαρύ πυροβολικό επιχειρημάτων και ονομάτων, από το Διονύσιο Σολωμό ως το Queer as Folk, και μοιραία η συζήτηση οδηγήθηκε στο ερώτημα: Υπάρχει γκέι λογοτεχνία; Ή μήπως η λογοτεχνία είναι μία, και το μόνο που μας νοιάζει είναι αν είναι καλή ή κακή; Ας πούμε, είναι γκέι λογοτεχνία τα ποιήματα του Καβάφη; Και καλά το «Ένας νέος της τέχνης του λόγου – στο 24ον έτος του». Αλλά το «Περιμένοντας τους Βαρβάρους»;

Σε τέτοιες σκέψεις μ’έβαλε η βραδιά βγαίνοντας στην Πατησίων. Διότι, αν δεν υπάρχει γκέι λογοτεχνία, γιατί μαζευτήκαμε στον Πολύχρωμο Πλανήτη κι όχι στη Στοά του Βιβλίου ή στον Ιανό; Και γιατί, όπως ακούστηκε, ο Καβάφης και ο Όσκαρ Ουάιλντ είχαν απαγορευτεί σε διάφορες χώρες; Από την άλλη, πού σταματά το γκέι και αρχίζει η λογοτεχνία; Ή ο έρωτας; Το ίδιο δεν συμβαίνει με τον έρωτα; Στρέιτ και γκέι, χτυπά όλους το ίδιο* ο διαχωρισμός υπάρχει από τη στιγμή που μπαίνει η απαγόρευση. Ερωτήματα, ερωτήματα, ερωτήματα. Αυτά παθαίνεις όταν από τις βιβλιοπαρουσιάσεις λείπουν τα βαθιά χασμουρητά.

The "Gay Tradition" in Poetry

Beginning in the ancient world, it would progress with great vitality--considering how widely stigmatized male-male love has been at various points in history--through the Middle Ages and Renaissance, beyond the modern world into the era of the post-modern; from pederasty to sodomy, from homosexuality to gayness, and beyond. More inclusive than Coote, it might include the epic of Gilgamesh, Hispano-Arabic love poetry, the Chanson de Roland, Turkish divan poetry, and so forth.

This will be the first of two posts regarding the panel I chaired at this year's AWP conference (the second that I've attended), which was, like last year's, wonderfully exhilarating and utterly overwhelming. I lead a very isolated life here in Pensacola, so to have the chance to hang out with so many writers was an amazing experience. The trip has practically bankrupted me (I will never stay in a Hilton again), but it was worth it.

As I noted in my previous post, my panel at AWP was called "Gay Male Poetry Post Identity Politics." The presentations of my panelists made me decide to add a question mark to that title.

This post will present an expanded version of my remarks at the panel. I have asked my panelists to send me copies of their presentations, and a subsequent post will discuss their wonderful contributions to the panel.

Ελεονόρα Χασιώτη

Ανώνυμος είπε...

"Kαι ξαφνικά.εκεί,στον πολύχρωμο πλανήτη μετατράπηγαν  σε συναδαιτημόνες στο Πλατωνικό συμπόσιο .Βαλθηκαν να συζητούν τι χρώμα ειναι σήμερα η κυρίαρχη εικόνα των γκέι"¨ γράφει η κυρίαΕλεονόρα Χασιότη στο σχόλιό της -Δεν ξέρω πάνω  σε πιό θέμα.Ευτυχώς όμως που έκανε το σχόλιο η κυρία Χασιότη  και  επιμορφώθηκα,Γιατί εδώ και πολύ καιρο με τυρρανάει και μένα το ίδιο ερώτημα,άραγε "τι χρώμα να ειναι σήμερα η κυρίαρχη εικόνα των γκέι"Μεγάλο το ερώτημα φίλοι μου και θέλει μελέτη σε βάθος ....Και το κακό ειναι ότι χάναμε τον καιρό μας τόσο καιρο για θέματα ανούσια ,όπως της παιδείας,του περιβάλλοντος,και άλλα τέτοια παρόμοια.Είμαι είρωνας ;Είμαι,εκει που χρειάζεται.Συγνώμη Φαιδωνα.σπύρος δαρσινός      

Ανώνυμος είπε...

Καλή η... δημοκρατία και η ελευθερία του λόγου, φίλε Φαίδωνα.
Την σέβομαι και την ασπάζομαι.
Αλλά το να προβληματιστώ για πιο λόγο "προβληματίστηκαν" οι.. θιασώτες της ...πορνολογοτεχνίας... έστω κι αν κατέβαιναν μόνοι ή με παρέα την Πατησίων (χρόνια πριν, όταν εργαζόμουν στο Σύνταγμα, κι είχαμε υπερωρίες, αντί να πάρουμε ταξί, πολλές φορές, περπατούσαμε μέχρι την Ιουλιανού και 3η Σεπτεμβρίου) συναντούσαμε κάτι "ευγενικές αδελφές" οι οποίες πολλές φορές μας πείραζαν... κ.λ.π.. Δεν είναι ...τωρινά αυτά!)
Για να πηγαίνεις σ' εκδηλώσεις
"που έλειπαν τα ...χασμουρητά !!!"
Μπράβο παραγωγή οι Ελληναράδες, που ανακάλυψαν το μυστικό ενάντια της ξαγρύπνιας... Μπράβο Υψηλό πνεύμα -που υπερασχολείται με τους κλυδωνισμούς και τα βίτσια των κεκρυμμένων τους οργάνων, Μπράβο κορεσμένοι εγκέφαλοι και άδεια στομάχια (ναι, υπάρχουν κι εξαιρέσεις..)!!!
Μπράβο πρωταθλητές της πορνολαγνίας...
-καλέ, τί κάνετε μετά το τόσο "εξά-ιντμεντ?"
πήγατε να γράψετε κι εσείς παρόμοια, έτσι για να ...ξυπνήσετε κι άλλους?

Βρε ξύλο με βρεμμένη σανίδα!

Πόσο υποφέρετε, πουλάκια μου.
Ίσως φταίει ο... Καραμανλής ή ο Παπανδρέου, ή η Παπαρήγα, ή ο ..Τσίπρας?
Για κάνετε καμιά απεργία για να κάνετε κι εσείς δημοσίως τα ...απαγορευμένα σας...

Μπράβο και σε σένα, Φίλε Φαίδωνα, που δίνεις την ευκαιρία, να λέμε μερικοί την μερική άποψή μας.
Ειδικά, σ' ένα περιορισμένο χώρο όπως αυτό το blog, άντε, πολλά είπα. Συγγνώμη! Κάπου, σε άλλο κείμενο, που μίλησα για θάνατο που περνώντας πλάι μου,με ταρακούνησε,
μου έγραψες "...μην εξάπτεσαι, Γιώτα..." έ! ναι,είμαι λίγο... νευρική, μα ανώμαλη δεν είμαι!
Υιώτα Στρατή, Νέα Υόρκη

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

΅@ Σπύρος Γιώτα
Φίλοι μου ακόμα δεν κατάλαβα τι σχέση έχει το σχόλιο της Ελεονώρας
Χασιώτη, με το ανηρτημένο κείμενο του Βλογκ.
Τι να κάνουμε που κάποιοι δεν έχουν άλλη έννοια παρά πώς να κάνουν τα σεξουαλικά τους, θέμα της ανθρωπότητας!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Mα ακόμη δεν ανάρτησες θέμα ΦΑΊΔΩΝΑ.Είδηση εχεις.Στην "Α΄θερινή συνάντηση πολιτισμού" μας παρέθεσες το πρόγραμμα ,ποιοί θα μιλήσουν και το θέμα που θα αναπτύξουν.Περιμένουμε να μας μεταφέρεις την ομιλία σου για τον "αποχαιρετισμό της ποίησης" και την γενικότερη εικόνα της βραδυάς.Αν'αυτού βγήκε η κυρία Χασιότηκαι μας είπε άλλα αντ'άλλων.Ε αυτό ....σχολιάσαμε η Γιώτα και εγώ.Και νομιζω καλά κάναμε.ΔΝ  ΕΧΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ  ΘΕΜΑ ΦΑΙΔΩΝ.  σπύρος δαρσινός

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Σπύρος
Έτσι είναι Σπύρο μου. Έχεις απόλυτο δίκιο. Σε λίγο αναρτώ το κείμενό μου.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Ελεονώρα Χασιώτη- Υιώτα Στρατή - Σπύρος Δαρσινός
Για να μην υπάρξει πιθανότητα να αδικήσουμε την κ. Χασιώτη, επισημαίνω την περίπτωση, να είναι το κείμενό της έμφορτο υφέρπουσας ειρωνίας και σαρκασμού για ό,τι λέει! Γιατί διαβλέπω μέσα από τις γραμμές της καιμια τέτοια πιθανότητα. Οπότε το κείμενό της αποκτά άλλο ενδιαφέρον!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μας Φαίδωνα,
Παρατηρώ ότι σχεδόν κανένας δεν συνέχισε σχόλιο για το κείμενο της Κας Χ.
Είναι τόσο δύσκολο να δωθεί κάποιου η άποψη? ΄Η είναι η αγανάκτηση που...ξεφύτρωσε στο μπλογκ σου και δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν κανένα!!!
Τότε, πού είναι ο διάλογος?
Διερωτώμαι όμως, η εν λόγω κυρία, έγραψε το ελληνικό κείμενο της, για ποιούς? Και το αγγλικό της, πάλι, για ποιούς?
Λες ότι διαπίστωσες εκεί, μια κάποια "υφέρπουσα ειρωνία", (άραγε στο ελληνικό ή στο αγγλικό της κείμενο ???!!!)
να μου επιτρέψεις να πω
"υφέρπουσα ματαιοδοξία"...
Καλή νύχτα,
Υιώτα Στρατή, Νέα Υόρκη.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος