Τετάρτη, Ιανουαρίου 30, 2008

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ



Ο Μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος βρίσκεται ήδη στις γειτονιές των αγγέλων. Το έργο της αμφιλεγόμενης αυτής προσωπικότητας , θα αποτιμήσει ο Ιστορικός του μέλλοντος.

Εμείς κρατάμε το δράμα του ανθρώπου και την γενναιότητά του, μπροστά στην παρατεταμένη αγωνία του θανάτου. Ο νέος αρχιεπίσκοπος που θα εκλεγεί, ελπίζουμε να έχει υπ’ όψη του ότι ο μόνος οδηγός του πρέπει να είναι η κεφαλή της εκκλησίας, δηλαδή ο Ιησούς Χριστός και όσα εκείνος έθεσε ως προϋποθέσεις για μια χριστιανική ζωή.
Δεν είναι δηλαδή ανάγκη να είναι ο νέος αρχιεπίσκοπος ο Star της καθημερινότητας, όπως δεν είναι απαραίτητο να γίνει και η εκκλησία προϊόν του life style. Ο νέος αρχιεπίσκοπος ασφαλώς και θα πρέπει να κάνει χρήση των Μ.Μ.Ε. για να περάσει τα όποια χριστιανικά και πανανθρώπινα μηνύματα αλλά όχι κατάχρηση, γιατί τότε, υπάρχει ο κίνδυνος να παρασυρθεί από τις μιντιακές σειρήνες σε ακατάσχετες φλυαρίες , με αποτέλεσμα η εικόνα του να μη διαμορφώνεται από τον ίδιο αλλά από τα Μ.Μ.Ε.
Τα κριτήρια για ένα θρησκευτικό ηγέτη, δεν έχουν καμιά σχέση με τα κριτήρια για ένα πολιτικό ηγέτη. Για τον πρώτο τα κριτήρια είναι πνευματικά, για τον δεύτερο κοσμικά. Η απληστία και το πάθος για την εξουσία, μπορεί π.χ. να θεωρηθεί φυσιολογικό για ένα πολιτικό ηγέτη. Ποτέ όμως για ένα θρησκευτικό. Το λέω αυτό γιατί συχνά οι πιστοί συγχέουν τα κριτήρια του πολιτικού ηγέτη με του θρησκευτικού. «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι λοιπόν, και τα του Θεού τω Θεώ».
Όταν οι Ιεράρχες δεν ξεχνούν αυτή τη ρήση του Χριστού, δεν υπάρχει ούτε μία πιθανότητα να παίξουν πολιτικά παιχνίδια και ίντριγκες, ούτε να αβαντάρουν οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα για να εκλεγεί, ξεστρατίζοντας έτσι από την αποστολή τους. Φυσικά ούτε και οι πολιτικοί πρέπει να αναμειγνύονται στα της εκκλησίας, προωθώντας ένα διαρκές πάρε – δώσε για να ψαρέψουν ψήφους.
Ας λειτουργεί ο καθένας στο χώρο του όσο καλύτερα μπορεί. Ο νέος αρχιεπίσκοπος και οι «συν αυτώ» Ιεράρχες, σύμφωνα με τις επιταγές της χριστιανοσύνης, και οι πολιτικοί σύμφωνα με την κοινοβουλευτική δημοκρατία και το σύνταγμα της χώρας, ώσπου να πάρει οριστικά τέλος, αυτός ο αφύσικος (νομικά) εναγκαλισμός εκκλησίας και κράτους.
Φ.Θ.




38 σχόλια:

Gabriel είπε...

Εφόσον οι ιεράρχες θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι, εφόσον πληρώνονται από το κράτος,
εφόσον εκδίδουν επίσημα έγγραφα αναγνωρισμένα από το κράτος, π.χ. γάμους, βαπτίσεις, κλπ.
Άρα είναι αναμεμιγμένοι στην πολιτική, για τα δικά τους συμφέροντα και παίρνουν μέρος στις ίντριγκες των εκάστοτε κυβερνήσεων.
Ως πληρωτέοι από το κράτος Δεν μπορεί ποτέ να είναι ουδέτεροι, ούτε πνευματικοί ανεξάρτητοι πατέρες, διδάσκοντας την χριστιανική φιλοσοφία, προπαντός ο έχω δυο χιτώνας να δίδει τον ένα κλπ…

Γαβριήλ

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Γαβριήλ
Γι αυτό γράφω στο τέλος του κειμένου μου ότι πρέπει νε επέλθει οριστικά ο χωρισμός εκκλησίας και κράτους, διότι αυτός ο αφύσικος΄(νομικά) εναγκαλισμός εκκλησίας και κράτους, είναι πηγή συναλλαγής και εκτροπής του καθενός από το ρόλο του και την αποστολή του.Τώρα αυτό το "ο έχων δύο χιτώνες να δίδει τον έναν" έχει αλλάξει στους σημερινούς Μητροπολίτες και έχει γίνει: "Ο έχων δύο Mercedes να τις κρατά και τις δύο"!!

Ανώνυμος είπε...

Γέλασα φίλε Φαίδωνα με τις Μερσεδες

Πράγματι είναι αλήθεια στην κυριολεξία είμαστε μια θεοκρατική {Δημοκρατία)

Γαβριήλ

Κλειώ Νικολάου είπε...

Ο νέος Αρχιεπίσκοπος Φαίδωνά μου πρέπει να είναι ικανός να κρατήσει τους νέους στην εκκλησία και να μη κρύβεται πίσω από ψευτοπουριτανισμούς . Πρέπει να είναι ένας άνθρωπος που θα αγαπάει τους ανθρώπους ( κάτι πολύ δύσκολο στις μέρες μες ) Ακόμα κι αυτή η προσωπικότητα του μακαριστού Χριστοδούλου δε θεωρώ ότι ήταν η αρμόζουσα για ένα ιεράρχη. Ωστόσο του αναγνωρίζω τη προσπάθεια να φέρει τους νέους στην εκκλησία. Παρ' όλα αυτά οι κόντρες με το ιερό Οικουμενικό Πατριαρχείο σε σχέση με την εκλογή του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης αλλά και η εν μέρει ανάμειξή του στα σκάνδαλα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων δε προσδίδει στη προσωπικότητά του και στο βιογραφικό φωτεινά σημεία. Τουναντίον περισσότερο μελανά θα έλεγα. Δυστηχώς το κακό είναι ότι όπου υπάρχει χρήμα υπάρχει και διαφθορά . Άλλωστε για το χρήμα σταυρώσαν και το Χριστό.

Τη καλησπέρα μου και την εκτίμησή μου . Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@΄Κλειώ
Κλειώ μου ιδιαίτερα εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Το πιο σημαντικό απ' όλα είναι αυτό που είπες: Να αγαπά τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τους νέους, προσαρμοζόμενος στην πραγματικότητα χωρίς τους πουριτανισμούς των περασμένων αιώνων. Πραγματικά, για όλους αυτούς που κατέχουν εξουσία, (εν προκειμένω ο λόγος για τον μελλοντικό προκαθήμενο της εκκλησίας)είναι πολύ δύσκολο να αγαπήσουν τους ανθρώπους, αφού πρέπει πρώτα να ξεπεράσουν την αυταρέσκεια και τον ναρκισσισμό τους καθώς και την απληστία τους για την εξουσία και την δημοσιότητα. Αλλά θα ήθελα να προσθέσω ακόμα ότι και οι πολίτες του σήμερα που προσκολλώνται φανατικά σε οποιαδήποτε προσωπικότητα θυμίζουν σκοταδισμό.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Φαίδων,
Για τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο δεν έχω κανένα σχόλιο να κάνω.
Το ήθος του, ο χαρακτήρας του, οι επιδιώξεις του, η προσφορά του, οι πράξεις του, και οι σκοποί του θα εκτιμηθούν στην ώρα τους.
Μόνο τούτο. Δεν πρέπει να είμαστε υπερβολικοί και να πενθούμε με μέτρο.
Είτε ψηλά σε κιλλίβαντα σε βάλουν, είτε χαμηλά, όμοια είναι η κατάβαση στον Άδη.
Και... Λίγο που μπερδεύτηκα είναι, για το ποιος και τι είναι ο Αρχηγός Κράτους!!!!
Νομίζω πως δεν θα πάρω απάντηση.
Μια εκτίμησή μου είναι, πως Αρχηγός Κράτους, είναι εκείνος που καταφέρνει να χωρίσει τους Έλληνες στα δυο.
Τώρα φίλε Φαίδωνα δυο λόγια για το μεγάλο δίλημμα.
Πώς πρέπει να είναι ο νέος προκαθήμενος της Εκκλησίας μας.
Θα πω το αυτονόητο.
Πρέπει να μας έρθει επί ''Όνου καθήμενος''.
Αυτό όμως εκ των πραγμάτων είναι πολύ δύσκολο.
Λόγω εκτοπίσματος.
Το καημένο το υποζύγιο δεν θα άντεχε το βάρος των καλοθρεμένων Δεσποτάδων.
Άλλωστε, η συνήθεια δεύτερη φύση. Και οι Δεσποτάδες συνήθισαν στις Μερσεντές.
Πρέπει να μας έρθει βγαλμένος μέσα απ' το κήρυγμα του Ναζωραίου.
Ταπεινός. Σώφρων. Γλυκύς. Σεμνός. Αγνός στη σκέψη. Λιγόλογος. Με μέτρο. Με πραότητα.
Επίσκοπος όλων των Ελλήνων Χριστιανών.
Όχι μόνον για τους ''εκ δεξιών του Πατρός''.
Πρέπει να μας έρθει με Όραμα.
Να μην έχει γεννηθεί για να μισεί, αλλά για να αγαπά.
Να ανάψει τους πολυέλαιους στις εκκλησιές για όλους τους Έλληνες Χριστιανούς.
Φτωχούς και πλούσιους.
Ας τους φωτίσει το Άγιο Πνεύμα!!!!

σεραφείμ βάγιας
συγγραφέας

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σεραφείμ
Μακάρι να διάβαζαν το σχόλιό σου
οι υποψήφιοι αρχιεπίσκοποι φίλε μου!! Βέβαια για την αλήθεια του πράγματος, υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι, που εχουν επαφή με την πραγματικότητα και θέλουν αλλαγή στην πορεία της εκκλησίας με βάση την ανάδειξη και την υπηρέτηση του "ΚΑΛΟΥ" μέσα στη ζωή των ανθρώπων. Αλλά αυτοί είναι στο περιθώριο.Οι άλλοι, οι πολλοί,οι μία από τα ίδια είναι που δίνουν τον τόνο.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό. Συμφωνώ απόλυτα.
Γιάννης Κομνηνός

Μαργαρίτα είπε...

Καλησπέρα..
Σίγουρα ήταν ισχυρή προσωπικότητα!!
Ο Θεός να τον αναπαύσει εν ειρήνη!!
Πραγματικά θαύμασα το θάρρος και την ανδρεία με την οποία
αντιμετώπισε την ασθένια του,
καθώς και τον πατριωτισμό αλλά
και την αγάπη που εξέπεμπε!
Είχε μία γλυκήτητα και έναν δυναμισμό μαζί!!
Και πιστεύω πως τους νέους
τους αγαπούσε από την καρδιά του!!
Σίγουρα θα είναι αισθητή η
απουσία του!!!
Τώρα το τι θα γίνει στην
συνέχεια.. ας ελπίσουμε
να βρεθεί ένας άνθρωπος
αλιθινός ποιμένας...

Λυκόφρων είπε...

Είναι απαράδεκτο το νέο Ελληνικό κράτος να ταϊζει α) αυτούς οι οποίοι εκτρέφουν μέσω της, κατευθυνόμενης από αυτούς, παιδείας την θρησκοληψία στα παιδιά μας β) αυτούς οι οποίοι κάθε χρόνο επί 1364 χρόνια την Κυριακή της ορθοδοξίας να αναθεματίζουν εμάς τους Έλληνες γ) αυτούς οποίων οι προκάτοχοι κατέστρεψαν όλα τα ιερά των Ελλήνων και έκτιξαν επάνω εκκλησίες και έκαψαν το 90%των έργων των Ελλήνων φιλοσόφων κλπ δ) αυτούς οι οποίοι αφόρησαν την επανάσταση του 1821 ε) αυτούς οι οποίοι στα τελετουργικά τους περιλαμβάνουν τελετές μαύρης μαγείας (εννοώ τους αφορισμούς και τους αναθεματισμούς) στ)αυτούς οι οποίοι αγιοποίησαν έναν εγκληματία (τον "Μέγα" και "ισαπόστολο" αυτοκράτωρα Κωνσταντίνο και δεν αγιοποίησαν τους ιερομένους της ορθοδοξίας οι οποίοι για την πατρίδα τους την Ελλάδα έδωσαν ότι πολιτιμότερο είχαν - την ζωή τους (εννοώ τον Αθανάσιο Διάκο, τον Παπαφλέσα, τον ηγούμενο Γαβρηήλ και πολλούς άλλους) αλλά αγιοποίησαν αυτούς που εξύβριζαν τους Έλληνες (π.χ. τον "μεγα" Βασίλειο κλπ) ή τον εβραίο "προφήτη" Ελισσαίο ο οποίος ευχήθηκε στον γιαχβέ να τιμωρήσει τα παιδιά που τον είπαν φαλακρό και ο θεός του σκότους γιαχβέ, θεός χριστιανών και εβραίων, έστειλε 2 μεγάλες αρκούδες που κατασπάραξαν 42 παιδιά). Σας προτρέπω να διαβάσετε το βιβλίο του Karlheinz Deschner με τίτλο Η ΕΓΛΗΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΎ έκδοση στα ελληνικά ΚΑΚΤΟΣ και το βιβλίο του Βασίλη Μυσήρη ΤΑ ΑΓΙΑ ΡΕΜΑΛΙΑ.
Λυκόφρων.

ΚΕΛΣΟΣ είπε...

Ο ΧριστόΔουλος πέτυχε πολύ σημαντικά πράγματα α) να απαλλαγή η ορθοδοξία από την φορολογία της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της και να μετακυλήσει την μείωση των εισπράξεων στις πλάτες του πτωχού λαού (αυτού οφείλετε η αύξηση της φορολογίας στα σπίτια μας), β) να δοθούν κονδύλια, από το Δ' κοινοτικό πλαίσιο στήριξης της Ελληνικής οικονομίας, στην εκκλησία για να φτιάξει ξενώνες για τους δικούς της αντί να δοθούν για αναπτυξιακά έργα.
Ερωτώ: ΠΟΙΟΣ ΚΡΎΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥς ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΎΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟ;;;;;;;;;
ΚΕΛΣΟΣ.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Λυκόφρων - Κέλσοσ
Για όλα όσα λέτε , αλλά και για άλλα που δεν είπατε, η λύση είναι ο χωρισμός της εκκλησίας από το κράτος και μετά ας κάνουν ότι θέλουν μόνοι τους. Αν επιμένουν να παίζουν πολιτικά παιχνίδια, τότε και οι πολιτικοί ή οι δρώντες πολιτικά, έχουν το δικαίωμα να αναμειγνύονται στα εκκλησιαστικά.

Βάνα Κ. είπε...

Με το ρεύμα των ξενόφερτων,που μας κατακλύζει και γίνονται Έλληνες πολίτες, η χώρα μας έχασε και συνεχίζει να χάνει την θρησκευτική ομοιογένειά της. Αναγκαστικά,θα έρθει μέρα που θα χωριστεί η Εκκλησία από το Κράτος. Δεν είναι δυνατόν η Εκκλησία να καλύπτει 8 εκατομμύρια κόσμο και να αφήνει τα άλλα 2, απέξω.
Συμφωνώ, πως αυτό θα λύσει πολλά προβλήματα. Όσο για τα άλλα που αναφέρθηκαν παρα πάνω, πηγαίνει μακρυά η βαλίτσα και χρειάζεται βαθειά θρησκευτική γνώση για να εκφέρεικανείς με πεποίθηση,μια γνώμη σωστή και αμερόληπτη. Πόσο μάλλον να αναλύσει τις αιτίες, που προκάλεσαν πριν από αιώνες τα διάφορα γεγονότα, που έχουμε οικειοποιηθεί σήμερα..Ακόμα και αν τα γράφουν και όπως τα γράφουν τα διάφορα βιβλία. Ότι σε κάθε πολιτικό ή θρησκευτικό κατεστημένο,υπάρχουν μελανά σημεία, είναιβέβαιο γεγονός. Από κει και πέρα, το θέμα αυτό είναι πρόσφορο για ατέλειωτες συζητήσεις, που ακουμπάνε στις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός και που αυτό και μόνο, δεν οδηγεί πουθενά. Προσωπικά, σέβομαι τις γνώμες του καθενός, όπως έχω άλλωστε καιτην απαίτηση να σέβονται και τις δικές μου.
Με εκτίμηση
Βάνα.

Ανώνυμος είπε...

Με ρωτάτε πώς θα πρέπει να είναι ο νέος αρχιεπίσκοπος; Δεν ξέρω γιατί, πριν σας δώσω οποιαδήποτε απάντηση, αισθάνομαι έντονη την επιθυμία να ξαναδιαβάσω τα πεπραγμένα του Επισκόπου Μυριήλ από τους "Αθλίους" του Ουγκώ, γιατί "όσο από τους νόμους και από τα ήθη θα ξεπηδά μια κοινωνική καταδίκη που, ενόσω ακμάζει ο πολιτισμός, θα δημιουργεί τεχνητά μια κόλαση και θα μπερδεύει την ανθρώπινη κακομοιριά με το θεϊκό πεπρωμένο ...... βιβλία σαν αυτό εδώ μπορεί να μην είναι ανώφελα".
Θα έλεγα μόνο ότι ο νέος αρχιεπίσκοπος θα πρέπει να ξαναδιαβάσει ένα απόσπασμα από το παραπάνω μυθιστόρημα (βιβλίο 1ο, κεφ. V): "Ω εσύ που υπάρχεις! Ο Εκκλησιαστής σε ονομάζει Παντοδυναμία. Οι Μακκαβαίοι σε ονομάζουν Δημιουργό. Η προς Εφεσίους επιστολή σε ονομάζει Ελευθερία. Ο Βαρούχ σε ονομάζει Απειροτέλειο. Οι Ψαλμοί σε ονομάζουν Σοφία και Αλήθεια. Ο Ιωάννης σε ονομάζει Φως. Οι βασιλιάδες σε ονομάζουν Κύριο. Η Έξοδος σε ονομάζει Πρόνοια. Το Λευϊτικόν, Αγιοσύνη. Ο Έσδρας, Δικαιοσύνη. Η δημιουργία σε ονομάζει Θεό, ο άνθρωπος σε ονομάζει Πατέρα, αλλά ο Σολομών σε ονομάζει Συμπόνια, και αυτό εδώ είναι το ωραιότερο από όλα τα ονόματά Σου".
Νίκος Πετρόχειλος

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Βάνα
Όταν λες ότι σέβεσαιτις απόψεις των άλλων αλλά έχεις την απαίτηση να σέβονται και τη δική σου, τότε είσαι στον κατάλληλο χώρο: Στο Blog "Ο Θεός στο καφενείο", όπου οι απόψεις όχι μόνο είναι σεβαστές αλλά τις καλωσορίζουμε σαν πνευματικό πλούτο. Τώρα για να έρθουμε στο Θέμα μας. Τα όσα αναφέρω ως προϋποθέσεις για μια ζωντανή εκκλησία κι ένα αρχιεπίσκοπο που θα αποσπά το σεβασμό και την αγάπη των πιστών κι όχι το θαυμασμό για τον καταφερζή και καπάτσο αρχιεπίσκοπο, αφορούν μια εκκλησία που θα διεξέρχεται με επιτυχία την πνευματική και κοινωνική αποστολή της. Γιατί η εξουσία η θρησκευτική είναι ταπεινότητα και η πολιτική, Μαφία. Αν θέλουν οι Ιεράρχες να λειτουργήσουν την εκκλησία με πολιτικούς όρους, τότε θα πληρώσουμε όλοι το τίμημα.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Νίκος Πετρόχειλος
Πάντα καίριος και ουσιώδης, φέρνεις στο προσκήνιο ότι εξυψώνει τον άνθρωπο και καταδεικνύει την μέγιστη αξία που πρέπει η εκκλησία να έχει σαν πυξίδα στην αποστολή της: Τη ΣΥΜΠΟΝΙΑ

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Για τη Βάνα και πάλι
Δεν απαιτούνται ούτε γνώσεις ούτε κυνήγι αμεροληψίας. Η κεφαλή τής Εκκλησίας Ο Χριστός χάραξε τις κατευθύνσεις. Αν η εκκλησία μας και οι Ιεράρχες της έχουν ΑΥΤΟΝ ως οδηγό, ( κι όχι τον κάθε Καραμανλή)
τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Τότε βαδίζουν σωστά. Αν δεν σου κάνει κόπο ρίξε πάλι μια ματιά στο κείμενο.

Βάνα Κ. είπε...

Αγαπητέ μου Φαίδωνα,
Ποιος έφερε αντίρρηση σ'αυτό που έγραψες; Ποιος είπε, ότι δεν πρέπει να είναι έτσι; Δηλαδή τα αισθήματα και ο τρόπος που πρέπει να λειτουργεί η Εκκλησία και ο κάθε Αρχιεπίσκοπος; Μα η Εκκλησία ΠΡΕΠΕΙ να βασίζεται ακριβώς επάνω σ'αυτήν την αρχή. Της ΑΓΑΠΗΣ, που από αυτήν απορρέουν και όλα τα άλλα που αναφέρατε.
Και όχι μόνο. Ακόμα είπα, πως αν χωριστεί το Κράτος από την Εκκλησία, θα σταματήσουν πολλά προβλήματα. Και το εννοώ. Όσο για τις γνώσεις που ανέφερα και την αμεροληψία, νομίζω, πως αυτά πρέπει να είναι οι γνώμονες για κάθε άποψη, που εκφέρει κανείς, με σοβαρό καιβαθύ περιεχόμενο. Και στην προκειμένη περίπτωση για την εκκλησία,δεν μιλάω για τις ηθικές της υποχρεώσεις και τα ΠΡΕΠΕΙ, που γνωρίζουμε όλοι και αναμένουμε από αυτήν ,σαν αρχές. Αναφέρομαι πιο βαθειά, στις ρίζες των καλών αλλά και των δεινών, που προκάλεσαν καταστάσεις, που βιώνουμε μέχρι σήμερα. Δεν νομίζω, πως έθιξα κανένα. Και ούτε ήταν αυτός ο σκοπός μου. Αν θίχτηκε κανένας του ζητώ, συγνώμη.
Καλή σας μέρα,
Βάνα.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Βάνα
Όχι βέβαια καλή μου Βάνα. Δεν έθιξες απολύτως κανέναν. Απλά προσπαθούμε μέσα από τις απόψεις που κατατίθενται να ξεκλειδώσουμε την όποια αλήθεια πού να αντέχει όχι μόνο στη λογική αλλά και στις ανάγκες των καιρών. Η οποιαδήποτε γνώμη ακόμα κι αν είναι ακραία αρνητική, μπορεί να συνεισφέρει στο Μεγάλο σχολείο που λέγεται επικοινωνία πόσο μάλλον οι επικοδομητικές απόψεις.

Ανώνυμος είπε...

Ωραίες οι απόψεις όλων σας ,που μπορούν να γίνουν χρήσιμες αν τους ρίξει μιά ματιά ο αυριανός Αρχιε πίσκοπος.
Να ρίξει μιά ματιά σε αυτές τις απόψεις και σε κάποιες άλλες που θέλουν τον άνθρωπο να μην γυρεύει γονυπετώς την λύτρωση μέσα από μιά δογματική εξάρτηση αλλά την ανάταση μέσα από τα συν και τα πλην της αυτογνωσίας του και την καλλιέργεια εκείνων των στοιχείων που τον οδηγούν στην Ανάταση.
Σε αυτή την προσπάθεια, βεβαίως, και μπορεί να βοηθήσει ο Χριστιανι
σμός. Έχει στην βάση του την λιτό τητα της αλήθειας που διαυγίζει την αγαθή σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του και το περιβάλλον.
Εχει την αλήθεια που δυστυχώς όμως αυτοί που ανέλαβαν να την προστατε ύσουν και να την μεταδώσπυν την πλάκωσαν με βαρύφορτα χρυσά και αργυρά άμφια και στέματα,με τούρμ πο Μερσεντέδες,με ροζ σεντόνια,γυα λιστερούς θρόνους και βαρύσαρκα μαυροφορεμένα σώματα και γενιάδες.

Μιά αλήθεια που την καρατόμισαν σε περιφεριακά τσιφλίκια προσωπικών επιρροών

Μιά αλήθεια που αν την πάει Ένας Αναστάσιος της Αλβανίας μπροστά την τραβάνε δεκάδες άλλοι πίσω

Μιά αλήθεια που αν δεν συνοδεύεται με ταπεινό παράδειγμα ζωής πέφτει απληρη από τα χείλη του χαρισματι κού ρήτορα.
Το να να πάμε πίσω στο παράδειγμα του Χριστού ; που προτείνει ο Φαίδωνας; Είναι ιδανικό αλλά αδύνατο-με το παρόν....υλικό.
Το να γίνει αποχωρισμός κράτους Εκκλησίας?που προτείνει η Βάνα και πολλοί άλλοι? Είναι ένα βήμα
Ας γίνει λοιπόν ;

Ανώνυμος είπε...

Στο προηγούμενο σχόλιο ξέχασα να βάλω το όνομά μου.Είμαι ο Σπύρος
Δαρσινός.Κι αυτό,Μόνο γιά την ευθήνη τη άποψης.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Φαίδων,
επανέρχομαι για να πω τούτο.
Ενώ εμείς εδώ στο ''Καφενείο'', όλοι οι φίλοι, με αγωνία και σκεπτικισμό ανταλλάσουμε καλόπιστα απόψεις και καταθέτουμε τη γνώμη μας για το Ποιος!! και με Ποια!! προσόντα εκκλησιαστικά και ηθικά θα πρέπει να είναι οπλισμένος ο νέος Προκαθήμενος της Εκκλησίας μας, οι ιεράρχες μας επιδίδονται σ' έναν αγώνα διασυρμού και εξόντωσης των αντιπάλων τους, σχηματίζοντας κλίκες και ομάδες υποστήριξης με αντάλλαγμα τα!!!! ''ΙΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ''.
Ακόμη και άσπιλος και αμόλυντος να είναι ο νέος Ποιμενάρχης, ο τρόπος εκλογής του, κάτω από ένα τέτοιο βρόμικο και αποπνικτικό παρασκήνιο, δεν θα μας επιτρέψει να κάνουμε τις καλύτρες σκέψεις.
Η συναλλαγή, οι διαβουλεύσεις, οι ένθεν και ένθεν εκτόξευση κατηγοριών για ''ροζ'' σκάνδαλα, οι εκβιασμοί, και τα τόσα άλλα που λέγονται και γράφονται δεν θα μας επιτρέψουν να έχουμε την καλυτερη εντύπωση.
Με λίγα λόγια δεν αποτελούν εγγύηση.
Θα είναι προϊόν συναλλαγής.
Και... Για τον περίφημο διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας.
Δεν είναι ΠΑΝΑΚΕΙΑ!
Δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Δηλαδή τι; Αν γίνει αυτός ο διαχωρισμός, θα πάψερι να μας ενδιαφέρει ΠΟΙΟΣ και τι ΕΙΝΑΙ ο αρχηγός της Εκκλησίας μας;
Θα κλείσουμε τα μάτια στις αθλιότητες και τις βρομιές;
Αυτό είνια το ζητούμενο;
Μια μέρα θα γίνει κι αυτό.
Έτσι ΠΡΕΠΕΙ!!!
Όμως, και μετά απ' αυτό, το ίδιο θα μας πονάει και θα μας θλίβει η βουλιμία των ιεραρχών. Τα σκάνδαλα. Η αμετροέπεια.
Ας ελπίσουμε ότι κάτι θα τους συγκτρατήσει απ' τον κατήφορο.
Εκτός κι αν... Εμείς εδώ στο αγαπητό ''Καφενείο'' συζητάμε για κάτι αθεράπευτο.
Και το μόνο που έχουμε να κερδίσουμε είναι, το μεγάλωμα του πόνου μας και της αγωνίας μας για το μέλλον της εκκλησίας μας.

σεραφείμ βάγιας
συγγραφέας

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Σπύρος
Σπύρο μου, έδωσες μια διηυρημένη εικόνα
πικρή αλλά αληθινή για την κατάσταση που επικρατεί στην Εκκλησία. Επισήμανες τις δύο περιπτώσεις που ήδη αναφέρθηκαν στο Βλογκ: Τη δυνατότητα να ακολουθήσουν οι ιεράρχες τις διαχρονικές αλήθειες και κατευθύνσεις της κεφαλής της Εκκλησίας (δηλ.του Χριστού) που θεωρείς αδύνατη με τους υπάρχοντες Ιεράρχες, (Αν δεν μπορούν οι Ιεράρχες, τότε πόσο μπορούν οι πιστοί;) και την δυνατότητα χωρισμού Εκκλησίας και κράτους που αναφέρει η Βάνα και εγώ, στο τέλος του κειμένου μου.Συνεπώς, συμφωνούμε όλοι ή σχεδόν όλοι στο διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους. Κι αυτό είναι κάτι.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σεραφείμ
Εδώ κατατίθενται γεγονότα της επικαιρότητας που προκαλούν απογοήτευση και αηδία.
Γεγονότα που δείχνουν το επίπεδο των Ιεραρχών. (ευτυχώς όχι όλων, αφού υπάρχει και μια ελάχιστη μειοψηφία που όμως δεν καθορίζει τίποτα) Και είναι αλήθεια,ότι μετά από το αίσχος τού τρόπου διεξαγωγής των εκλογών, πώς να σεβαστείς το νέο Αρχιεπίσκοπο που θα προκύψει;
Ο χωρίσμός κράτους και Εκκλησίας δεν θα τα λύσει όλα, όμως θα λύσει πολλά.Αν θα έπρεπε κάποιος (σκεπτόμενος) να επιλέξει π.χ. μεταξύ της Εκκλησίας που λειτουργεί με πολιτικούς όρους και της πολιτικής, θα προτιμούσε ασφαλώς την πολιτική γιατί θα είναι πιο αυθεντική. Και αν είχε να διαλέξει μεταξύ της πολιτικής που θα λειτουργούσε με εκκλησιαστικούς όρους και της εκκλησίας, θα προτιμούσε ασφαλώς την εκκλησία γιατί θα ήταν πιο αυθεντική. Μ' όλα αυτά αυτά θέλω να καταδείξω ότι ο διαχωρισμός θα βοηθήσει τον καθένα να περιοριστεί στον χώρο του και να ανταποκριθεί στην αποστολή του κι όχι να διαπλέκεται η θρησκευτική με την πολιτική εξουσία σε βάρος των πολιτών. Επιτέλους φίλε μου ας γίνει ο διαχωρισμός και δεν με ενδιαφέρει τι θα κάνουν οι Ιεράρχες εφ' όσον δεν επηρεάζουν την πολιτική ζωή ως άλλος πόλος εξουσίας, γιατί τα όσα ασυμβίβαστα με το σχήμα τους πράττουν, τα πράττουν με το αισθημα ασφάλειας ότι στηρίζονται στο κράτος.

DIONYSOS είπε...

Οι δυνατότητες για το χωρισμό εκκλησίας από κράτος είναι εφικτό και ώριμο αίτημα. Δεν ήμαστε ούτε στο 1941, ούτε στο 1967. Θέλουμε περισσότερα πνευματικά αγαθά από χρυσοποικιλτα άμφια από την ιεραρχία.

Αρης Θεσσαλονίκη είπε...

Κύριε Θεοφίλου,

Δεν ξέρω αν πλέον έχει να προσφέρει κάτι ο διαχωρίσμός κράτους εκκλησίας. Ισως και να ενισχύσει τη δύναμη επιρροής της Εκκλησίας ως φορέα έξουσίας και επηρεασμού των δημόσιων πραγμάτων. Εχει καταστεί πλέον τέτοιος (θυμηθείτε τις 2 λαοσυνάξεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα) και μάλιστα προνομιακός, καθώς α)επιλέγει σε ποια πεδία θα δραστηριοποιηθεί β) στα συγκεκριμένα πεδία παίζει με συναισθηματικό πλεονέκτημα σε μεγάλο μέρος του κόσμου λόγω παράδοσης και γ) a priori δεν τίθεται ποτέ υπό την εμφανή και ποσοτική κρίση των μελών της κοινωνίας (παρά μόνο σε γκάλοπ)
Είναι ένας προνομιακός παίκτης του παιχνιδιού εξουσίας και φοβάμαι πως ένας επιβαλλόμενος διαχωρισμός , μόνο περαιτέρω ενισχυση θα προσφέρει όπως σε κάθε βαλλόμενο. Δεν ξέρω κατά πόσο η πολιτική εξουσία είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε απεμπλοκή από την Εκκλησία. Μάλλον έχει συνηθίσει να συναλλάσεται μαζί της όπως με τους δικαστές, δημοσιογράφους και συνδυκαλιστές και ο τυπικός διαχωρισμός να γίνει κάποτε ώς κίνηση πίεσης στη σκακιέρα και όχι ως θεσμική επιλογή.

Κατερίνα είπε...

Μια χαρά τα είπες Θεόφιλε!
Για να δούμε, τι θα δούμε!
Καλό βράδυ!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Dionysos - Αρης Θεσσαλονίκη

Κατ' αρχήν χαιρόμαστε όλοι οι θαμώνες του¨"Καφενείου" που περάσατε για "καφέ" και για να καταθέσετε τη γνώμη σας στο τραπέζι. Πιστεύω κι εγώ ότι ο χωρισμός κράτους και εκκλησίας είναι ώριμο αίτημα και πρέπει ν' ανοίξει δημόσια συζήτηση και στη συνέχεια δημοψήφισμα. Η εκκλησία διαπλέκεται μέ ένα κομμάτι της πολιτικής κι αυτό είναι η δεξιά, και τό αντίθετο.Δηλ. η πολιτική πλευρά που διαπλέκεται με την εκκλησία είναι η δεξιά. Όχι η κεντροαριστερά και η αριστερά. Συνεπώς αν θα γινόταν ένα δημοψήφισμα ας πούμε, θα υπήρχαν πολύ καλές πιθανότητες να γίνει ο διαχωρισμός και να κατοχυρωθεί οριστικά. Τώρα αν αυτό θα είναι καλύτερο ή χειρότερο όπως λέει ο Άρης Θεσσαλονίκη, σίγουρο είναι ένα: Ότι όπως έχει σήμερα η κατάσταση, (με την ακατάσχετη πολιτικολογία της εκκλησίας,τις πολιτικές συμμαχίες της που΄αποβαίνουν υπέρ κάποιου στο πολιτικό σκηνικό, η δημόσια κατάθεση άποψης για την εξωτερική πολιτική που αφήνει την αίσθηση ενός εξελισσόμενου Χομεϊνισμού,η διαπλοκή της με δικαστικά κυκλώματα) είναι εξαιρετικά αρνητική για το παρόν και το μέλλον της χώρας. Δύο πράγματα έχω να πάραθέσω στην καθ' όλα σεβαστή άποψη του Άρη Θεσσαλονίκη.
α) Η Εκκλησία ότι κάνει τό κάνει εκ του ασφαλούς. Με τη σιγουριά δηλαδή ότι στηρίζεται στο κράτος κι ότι δεν έχει να νοιαστεί από μόνη της για τα όσα το κράτος της παρέχει.
β) Αν επιτευχθεί ο χωρισμός, πιστεύω ότι η εκκλησία δεν μπορεί να γίνει χειρότερη από όσο είναι σήμερα. Πάντως πρέπει κάτι να γίνει, δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η αλληλοκαθήλωση κράτους και εκκλησίας.Πρέπει να μπορέσουν να δράσουν ελεύθερα και οι δύο στο χώρο τους και ν' ανταποκριθούν στην απόστολή τους. Επιτέλους πριν ανοίξει μια δημόσια συζήτηση, ας μάθουμε τι γίνεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, (γιατί στο Ιράν ξέρουμε) σε ποιο επίπεδο κινούνται οι σχέσεις κράτους και εκκλησίας;
Ανακατεύεται η Εκκλησία στα πολιτικά ζητήματα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή είμαστε η μοναδική χώρα στην οποία συμβαίνουν αυτά;

Αρης Θεσσαλονίκη είπε...

Εφ΄οσον η πλειοψηφία του κόσμου τοποθετείται αριστερότερα της συναλλασσόμενης με την εκκλησία Δεξιάς, γιατί δεν προχώρησε το αίτημα στην περίοδο 1993-2004. Πιστεύω πως ισως χάθηκε η ευκαιρία και τώρα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη. Γιατί πλέον το ερώτημα στον κόσμο δεν είναι αριστερά ή δεξιά αλλά παγκοσμιοποίηση ή οχι. Και σε αυτό η εκκλησία έχει παραταχθεί στο πλευρό της μη παγκοσμιοποίησης και αυτό προβάλλει, αυξάνοντας πιθανώς τα ερείσματά της ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ψηφίζουν στις εκλογές αλλά θα το πράξουν σε δημοψήφισμα. Δεν είμαι πλέον σίγουρος λοιπόν για την έκβαση πιθανού δημοψηφίσματος όσο θα ήμουν στην προ 2002 εποχή.
Για να αλλάξει το κλίμα πρέπει να βγει μπροστα η πνευματική ελιτ.
Και για να παραφράσω το ριζίτικο που τραγουδάει ο Ν. Ξυλούρης
Αγρίμια κι αγριμάκια μου που γίνατε ελάφια ημερωμένα. Πέστε μου που είναι οι κόποι σας, που ναι τα γνωμικά σας.
Οπου αγρίμια οι μπροστάρηδες στον αγώνα για την εγκαθίδρυση σύγχρονης Δημοκρατίας που έκαναν κόπους και εφτιαξαν συνθήματα αλλά βλέπουμε τώρα το κλίμα να αλλάζει και η εκκλησία με τη συντηρητική της μορφή να αυξάνει το ρόλο της όπως και άλλοι (κυρίως) παράγοντες μειώνοντας την πρωτογενή δύναμη του λαού σε όφελός τους.
Καταλήγω και πάλι λοιπόν πως χρειάζεται αλλαγή του κλίματος και όχι επιβολή.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Άρης Θεσσαλονίκη

Πράγματι, διαδικτυακέ μου συμπολίτη από την Θεσσαλονίκη.
Δεν χάθηκε η ευκαιρία για το χωρισμό κράτους και εκκλησίας μόνο επί κυβερνήσεως Σημίτη, εξ αιτίας αυτού του έρμου πολιτικού κόστους, αλλά και επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου. Ποιός δεν θυμάται τον αλησμόνητο Αντώνη Τρίτση; Τώρα, ασφαλώς πρέπει να αναζητήσουμε άλλη ευκαιρία αφού το θέμα έχει ωριμάσει. Το αν υπάρχει ή όχι δεξιά και αριστερά, θά έλεγα ότι ίσως όχι με τα παλιά σχήματα, αλλά πάντα θα υπάρχουν προοδευτικές πολιτικές και συντηρητικές πολιτικές στις οποίες διαφέρουν όχι μόνο οι θέσεις για την κοινωνία και τον άνθρωπο αλλά και οι αισθητικές. Λέτε ΄πως τώρα υπάρχει αντί δεξιά αριστερά, μόνο το ερώτημα παγκοσμιοποίηση ή όχι και ότι η εκκλησία είναι κατά της παγκοσμιοποίησης. Η Ελλάδα, όντας μέσα στην Ε.Ε βρίσκεται ήδη, μερικώς μέσα στην παγκοσμιοποίηση και λειτουργεί ανάλογα. Στο σύγχρονο κόσμο, οι αλλαγές που επέρχονται δεν ρωτάν την εκκλησία ή άλλον φορέα αν τις δέχεται, απλά επέρχονται. Και τότε πρέπει να σκεφθούμε αν θα τις ακολουθήσουμε προσπαθώντας να επωφεληθούμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό ή αν θα μείνουμε έξω από αυτές τις αλλαγές.
Μένοντας έξω όμως, πρέπει να έχουμε εναλλακτική πρόταση. Τί άλλο θα κάνουμε - ακολουθήσουμε; Γι αυτό δεν είναι δουλειά της εκκλησίας να αποδεχθεί ή όχι την παγκοσμιοποίηση. Η εκκλησία πρέπει να είναι φορέας Αγάπης για όλο τον κόσμο. Αυτά θα τα κρίνουν τα πολιτικά κόμματα με την κοινωνία αφού ζυγίσουν και σταθμίσουν τα συμφέροντα της χώρας. Λέτε πως η πνευματική ελίτ πρέπει να βγει μπροστά. Μακάρι. Αλλά κι αυτή η ελίτ πλην κάποιων εξαιρέσεων είναι διαβρωμένη. Παίζει την πολιτική της μή δυσαρέστησης (δηλ.σε όλα τα ταμπλώ)για να προστατέψει τα ΄στενά της συμφέροντα.Αλλά κάποιοι πρέπει να ξεκινήσουν.Ας είμαστε εμείς οι πρώτοι κι ας συνεχίσουν άλλοι που κι εμείς θα τους ακολουθήσουμε και μακάρι στο δρόμο να γινόμαστε όλο και περισσότεροι. Ούτε κι εγώ είμαι βέβαιος αγαπητέ μου Άρη ότι θα γίνει δημοψήφισμα. Απλά θα το προτείνουμε και θα προσπαθήσουμε γι αυτό. Τίποτα στην δημοκρατία δεν μπορεί να επιβληθεί με το έτσι θέλω. Πρέπει να προκληθεί δημόσια συζήτηση για το θέμα, να δούμε τι γίνεται και στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και να πεισθούν τα πολιτικά κόμματα ότι υπάρχει σοβαρός λόγος να γίνει δημοψήφισμα. (Στην πραγματικότητα τα κόμματα θέλουν την πίεση των πολιτών γι ν'αποφασίσουν γιατί το πρόβλημα το γνωρίζουν εδώ και κάποιες δεκαετίες)

γαβριήλ είπε...

Παρακολουθώ το καφενείο μας με τις τόσες πολλές γνώμες, να χωρίσει το κράτος από την εκκλησία, να μη χωρίσει, οι δεξιοί είναι με το μέρος της εκκλησίας κι ένα σωρό άλλες συζητήσεις. (Είμαστε όλοι ΈΛΛΗΝΕΣ)
Η Βάση που κινούν τα πόδια τους, που αλωνίζουν,είμαστε εμείς οι έλληνες το αποκαλούμενο από αυτούς ποίμνιο, αδέλφια ας ρωτήσουμε τους εαυτούς μας, για να ζήσουμε, να υπάρχουμε χρειαζόμεθα τους παπάδες Ναι; ή Όχι;
Αναλόγως της απάντησής μας θα πράξουν και αυτοί οι ίδιοι, οι οποίοι καραδοκούν με το δάχτυλο στην σκανδάλη, να αντεπιτεθούν με πνευματικές κατάρες και αφορισμούς. Αλίμονο σε αυτόν που τις πιστεύει

Ας πάρουμε ως παράδειγμα τον Λούθηρο .…

Ξυπνήστε τέκνα και ήλθε η ώρα… του Ρ. Φ. Β.

Γαβριήλ

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Φαίδων,

Ο Τζων Λοκ (LOcke) μεγάλος στοχαστής, έχει πει.
Πότε;;; Το 1698!!!!!
"Η Πολιτεία είναι μια κοινωνία ανθρώπων που συγκροτήθηκε αποκλειστικά για τη διασφάλιση και την προώθηση των αστικών αγαθών. Και αστικά αγαθά είναι η ζωή, η ελευθερία, η ακαιρεότητα του σώματος, και η κατοχή εξωτερικών αγαθών όπως είναι η κτηματική περιουσία,το χρήμα, τα έπιπλα, κ,τ,λ.
Απ' την άλλη, η Εκκλησία, είναι μια ελεύθερη κοινωνία ανθρώπων που συναθροίζονται με τη θέλησή τους για να λατρέψουν Τον Θεό τους με τον τρόπο που πιστεύουν".

Εκατό χρόνια αργότερα, οι αρχές αυτές θα σταθούν η βάση της "Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη.
Έτσι, τόσο η Πολιτεία όσο και η Εκκλησία στηρίζονται στην ελεύθερη θέληση των ατόμων που τη συγκροτούν.
Η ειρήνη, η ισοτιμία, και η φιλία πρέπει πάντονται να τηρούνται αμοιβαία.
Τα όρια και των δυο είναι στέρεα και αμετάβλητα και αυτός που τα συγχέει αναμιγνύει τον Ουρανό με τη Γη.
Στην Καθολική, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη, η Πολιτεία νίκησε. Η Καθολική εκλησία απαμακρύνθηκε απ' τα πεδία "μάθημα θρησκευτικών, ανεξιθρησκία κ.τ.λ" που για αιώνες είχε καταλάβει "Ιερά εξέταση κ,τ,λ".
Στις μέρες μας, αυτός που τα συγχέει καιαναμιγνύει τον Ουρανό με τη Γη είναι οι Δεσποτάδες.
Με τον ''πόθο κυριαρχίας'' πάνω στην ελληνική κοινωνία και πολιτεία. Με την επιθυμία ποδηγέτησης των πάντων.
Καθώς φαίνεται, οι Μητροπολίτες, (όχι όλοι, να το ξεκαθαρίζουμε)δεν ικανοποιούνται με το να είναι Ποιμένες πιστών.
Επιθυμούν να γίνουν και Ποιμένες θεσμών. Ακόμη και ιδεών.
Παρακολουθώντας τους λόγους των Ιεραρχών, παρατηρεί κανείς, πως η έννοια της συγκρότησης της σύγχρονης κοινωνίας δεν έχει περάσει ακόμη στο λεξιλόγιό τους.
Και επομένως και στη σκέψη τους.
Είναι καιρός να καταλάβουν πως τη "διαφύλαξη του Έθνους" από εσωτερικούς και εξωτερικούς κινδύνους την έχει η Πολιτεία και όχι η Εκκλησία.
Όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό, τόσο καλύτερα θα είναι για όλους τους Χριστιανούς.
Θα μπει ένα τέλος στην αντιπαράθεση Πολιτείας - Εκκλησίας.
Και οι Μητροπολίτες θα ξαναγίνουν σεβαστοί Ποιμένες. Τιμώμενα πρόσωπα.
Φτάνει πια η λοιδορία και ο χλευασμός του ράσου.

σεραφείμ βάγιας
συγγραφέας

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Γαβριήλ
Ασφαλώς και δεν τους χρειαζόμαστε εσύ εγώ και κάποιοι άλλοι. Τους θέλουν και τους χρειάζονται οι πολλοί. Εμάς μας ενδιαφέρει να μην ανακατεύονται οι παπάδες στην πολιτική και να μή ποδηγετούν τα πολιτικά κόμματα ώστε να μπορούν οι πολιτικοί να κάνουν τη δουλειά τους και παπάδες τη δική τους.
Συμφωνώ μαζί σου φίλε μου Γαβριήλ ότι όλοι είμαστε Έλληνες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε και όλοι ίδιοι. Ευτυχώς , είμαστε διαφορετικοί, πιστεύουμε διαφορετικά πράγματα και έχουμε διαφορετικές ιδεολογίες. Ο Πολιτισμός μας πρέπει να είναι να βρούμε τρόπους να συνυπάρχουμε , αν και διαφορετικοί, με αρμονία και γαλήνη σεβόμενος ο ένας τις επιλογές του άλλου. Επειδή είμαστε όλοι Έλληνες, αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνουμε όλοι αλοιφή... Όσο αφορά στη δεξιά παράταξη, ε ναι! αυτή ήταν πάντα διαπλεκόμενη με τους παπάδες. Αυτό λέει η πραγματικότητα και τα γεγονότα.Τι λες; Να κλείσουμε τα μάτια;

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Σεραφείμ - Επισκέπτες του Blog

Συνιστώ στους επισκέπτες να διαβάσουν το τελευταίο σχόλιο του Σεραφείμ Βάγια όπου ξεκάθαρα παρουσιάζεται το τί έγινε στις άλλες χώρες της Ευρώπης από το 1700 και δώθε σχετικά με το θέμα Εκκλησία και κράτους. Εμείς ακόμα προσπαθούμε το 2008 να λύσουμε αυτό το θέμα, που οι Ευρωπαίοι εταίροι μας έλυσαν πριν από 300 χρόνια....

Κούκος είπε...

Υπομονή Φαίδωνα. Κοντεύουμε στα τετρακόσια χρόνια. Η λύση είναι κοντά.

γαβριήλ είπε...

…ήλθεν η ώρα… Να αποτινάξουμε τον ζυγό,
Οι δυτικοευρωπαίοι το έπραξαν πριν πολλά χρόνια εμείς ουραγοί, άρα ποιος φταίει;
Πρέπει να υπάρχει, χωρισμός κράτους από ιδιωτικά συμφεροντολογικά πιστεύω, να υπάρχει Ανεξιθρησκία, η εκκλησία να είναι μια ιδιωτική επιχείρηση… όποιος θέλει ας γίνει δούλος της.
Όταν δεν θα υπάρχει ποίμνιο Δεν θα υπάρχουν και ποιμένες… έτσι απλά.

Γαβριήλ

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Γαβριήλ

Τώρα είσαι ο Γαβριήλ που ξέρω!

Ανώνυμος είπε...

Aπό ότι είδα όλοι οι εκλεκτοί ¨θαμώνες του καφενείου¨συμφω
νούν στον ¨διαχωρισμό κράτους εκκλησίας΄.Πως θα βγεί τώρα καιέξω από την πόρτα του καφενείου;
Όχι τίποτ'άλλο,αλλά για την...πίεση που λέγαμε ;...

Σπύρος Δ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος